Cruzidulls gale verden

torsdag, oktober 09, 2008

Stille

Det ble brått stille i bloggen. Plutselig ble hverdagen travel igjen. Vi har hatt en del besøk samtidig som at LilleCruz er litt tufs når både tenner og forkjølelse melder sin ankomst på en gang. Dessuten setter sorgen over tapet av en trofast venn en demper på skrivekløen. Sist uke ble det nemlig avgjort at alt håp var ute og pluggen ble dratt ut for godt.

Jeg har fått ferdig en del småting. Videre har jeg i ren frustrasjon meldt meg på en along som går ut på å melde inn en del prosjekter som skal gjøres ferdig innen 010109. Min liste ser slik ut:
1. Alpakkagenseren påbegynt i august 2006 (så dere skjønner jeg trenger et spark på denne) mangler to ermer og alt etter raglan...
2. sokker til LilleCruz´s oldemor. Har strikket 2 cm på én sokk...
3. Shalom 5 omganger in the making...
4. babysokker nesten ferdig med én, må ha en makker + et par til i en annen farge.
5. nøstebarn bestefartrøye str. 1 år. har 15 cm bol...
6. little sister dress. Har ikke lagt opp enda, men har båret garn, mønster og pinner med meg i tre uker...

Denne påmeldingen medførte en vill strikkefrenesi hos undertegnede, men selvfølgelig bare av ting som ikke står på listen... F.eks en lue av et nøste Noro som tilfeldigvis kom trillende min vei. (supernøtts oppskrift)Påmeldingen medførte et ytterligere besøk hos 123knit, så pakke er ventet i posten hvert øyeblikk nå. Rettelse: Garnet lå i postkassen da jeg skulle på tur i dag! Bestilt fra Danmark søndag. Kjapt levert. Ja, jeg har skrevet at jeg har garninnkjøpsstopp, men garn jeg ikke betaler selv kan da umulig sies å være brudd på dette? Fikk nemlig velge meg et hespe da jeg hjalp mor å bestille garn som jeg også har lovet å nøste opp for henne. At mor i tillegg hadde med 20 nøster raggegarn da hun kom har jeg heller ikke fortalt samboeren. (Nå satser jeg alt på at han bare ser på bilder i bloggen og ikke leser teksten.) Holder på å strikke skikkelig kneragger!
Det er i også fremskritt på gjørelisten ovenfor. Med nye Knit Picks-pinner tilsendt fra Kiwa har jeg fått fart på oldemorsokkene. Koser meg med å strikke med nye pinner. Lykkelig uvitende om at behovet snart melder seg for strømpepinner str. 3 mm. Godt utstyr er viktig. Dessverre må jeg si at disse pinnene kan vise seg å være avhengighetsskapende. Mens jeg sørger over min gamle fujitsu siemens drømmer jeg om økonomisk overskudd til å skaffe meg en ny venn, for ja noen venner kan faktisk kjøpes for penger. Om man har. Har funnet ut at det beste sparetiltaket jeg kan sette i verk er å holde meg hjemme (og ikke tenke på knit picks str. 3 mm). I går f.eks var familien en liten tur på Kvadrat, og da skal jeg si at VISAen fikk kjørt seg. Kjøpte tidenes dyreste støvletter, men i posen jeg fikk lå det jammen et par sko i størrelse samboer og, så da var han fornøyd. (kan jeg ha blitt lurt?) *sukk*. Ja, jeg burde holde meg inne, men samtidig jeg ut og lufte mine nye støvletter! Skal holde hardt på bankkortet mens jeg går. En krone her, en krone der. Ønsk meg lykke til på veien mot macen!

Har du sparetips? Del dem gjerne!

5 Kommentarer:

  • Å, du kommer til å kose deg med Macbooken din! Gi en lyd om du trenger noen tips og triks når du har fått den =)

    Etter Blogger frksnupp, Klokken 4:59 p.m.  

  • Det hjelper vel ikke at han ikke leser i bloggen når du legger bilder av det nye garnet ;-)

    Jeg har ett par av knitpicks sine metallstrømpepinner, beste pinnene jeg har hatt (bortsett fra ibenholtpinnene men de er 20 cm og dermed litt i lengste laget etter at jeg har vent meg til de korte), spørs om jeg ikke må ha mer fra knitpick... Arvingen har forresten bestemt seg for USA og ikke Frankrike så da åpner det seg uante muligheter for 'gaver' derfra neste år.

    Etter Anonymous Anonym, Klokken 6:19 p.m.  

  • Er enig med deg at en Macbook er en flott ting å eie.
    Den kommer nok til deg en dag!
    Takk for titt i bloggen din! Her er det mye flott strikkearbeid.

    Etter Anonymous Anonym, Klokken 6:27 p.m.  

  • Spare tips fra Fruen:0)

    1. Strikk alle julepresangene!! Garn har du jo. hi, hi;0)
    2. Sett Sambo ned med pinner også, så dere blir ferdige til jul!!
    3. Ingen turer på kjøpesenter, kun på nærbutikken som sikkert ikke har så mange fristelser.
    4. Heng opp bilder av "herligheten" så du har rett fokus!!
    5. Start med å selge morsmelk. Har hørt om en kvinne som solgte så mye at hun kunne kjøpe seg en bil!!

    Masse lykke til og god helg:0)

    Etter Blogger Fru Fryd, Klokken 8:32 a.m.  

  • Flott lue, herlig garn og lykke til med sparingen :)

    Etter Anonymous Anonym, Klokken 2:47 p.m.  

Legg inn en kommentar

Abonner på Legg inn kommentarer [Atom]



<< Startsiden