Cruzidulls gale verden

onsdag, september 03, 2008

Når en sjokokakebaker...

Baker sjokokakekaker tar han først en stekegryte og en kilo margarin... 
Når det kommer til melet skal det helst helles ut over gulvet. Hvem sa at det må flere kokker til for å lage søl? Her i huset er det visst mer enn tilstrekkelig med én, og hun er barbeint...
Når melet så er forholsmessig fordelt mellom gulv og bolle blir det fort klart at Cruzidull trenger større foodprosessor...
Fornuftige husmorlige mammaCruzidull ønsker seg en maskin som elter deiger og rommer nok røre til en hel langpanne! Kanskje til og med to? Cruzidull ønsker seg og mannen en skikkelig Kenwood Major!
Men selv små maskiner lager god røre. Her i huset er vi attpå til så minimalistiske at vi ikke en gang har en langpanne Én kake blir plutselig to! Stekes i to former og to omganger. Funker det og. Tok med LilleCruz i butikken for å velge pynt, men siden hun sovnet før barnevognhjulet hadde trillet en halv omdreining utenfor døren ble jeg overlatt til meg selv i valgets kval. Det gikk i grunnen ikke så veldig bra for vingleCruz. Velge, var det noen som sa velge? Stjerner, geletopper nonstop og bokstavkjeks! Det er fortsatt ikke Martha Stewart, men jeg hadde det moro! Grunnen til at skribenten er oppe en tidlig morgen for å lage søl på kjøkkenet, eller kokkelere om du vil, er at kaken(e) var bestilt. Selv med begrensede staveferdigheter bør den gjengse kikker kunne se av hvem.
Bokstavkjeks er forresten undervurdert for å uttrykke følelser. Når en trofast venn gjennom mange år tar kvelden kan de for eksempel staves. 
Det er mang en lasagne som har hatt det hett her, for ikke å snakke om alle de kyllingene som har hatt sin nest siste hvile badet i krydder på en seng av løk i blå omgivelser. Jeg kan røpe at sprekken var ventet. Ny form var alt kjøpt inn. Samboeren jubler i kveld for den fristilte plassen i skapet. (slemme samboeren)
Bokstavkjeks skriver ikke akkurat romaner, og grundige undersøkelser viser at min boks manglet både C, Ø og Y! Og tall! Men det ligger kanksje litt i navnet. Heldigvis finnes det andre løsninger for å huske hvilken omgang du skal fortsette i når du må legge fra deg strikketøyet fordi Ole Lukkeøye kaller. Nå tar jeg kvelden. Slår sammen Macen. Plukker opp uglekjolen der jeg slapp i går og ser om jeg kan lokke med meg samboeren til en kveld med Grease på skjermen. Realisten Cruzidull tar det for gitt at han sier nei, men den som intet våger intet vinner. 
God (film)kveld til alle!

Grease is the word!
eller gris, om man ser nøyere på de to første bildene...

4 Kommentarer:

  • Kakene så deilige ut! Kos deg masse i helgen!!
    Ps. vi må snakkes nærmere om vårt treff:0) Tutten lurer også på hvordan det blir med barnevakt jobben:0)

    Etter Blogger Fru Fryd, Klokken 9:44 p.m.  

  • Det ser ut for at du trenger en Kenwood ja, maken til full kjøkkenmaskin har jeg ikke sett sia sist jeg så kjøkkenmaskina di ;-)

    Etter Anonymous Anonym, Klokken 10:08 p.m.  

  • Morsomt innlegg du har skrevet.Å du inspirere meg til å bake .
    Kaken ser kjempedeilig ut.Å jeg synes du hadde fortjent en Kenwood.

    Etter Anonymous Anonym, Klokken 5:29 p.m.  

  • Jeg sitter her og humrer over de bokstavkjeks -bildene dine! Utrolig bra!

    Vennlig hilsen Kristin

    Etter Blogger Demeter, Klokken 3:22 p.m.  

Legg inn en kommentar

Abonner på Legg inn kommentarer [Atom]



<< Startsiden