Cruzidulls gale verden

søndag, august 10, 2008

Fantastisk interiør del II(?)

Jeg har vært og snoket i bloggen til Emmeline, en ekte green gate-tilhengerene (ref. tidligere innlegg,) og svoren interiørblogger. Jeg har lest om hvordan hennes formidling på nett ble belønnet med invitasjon til IKEAs kataloglanseringsfest i tigerstaden. (Jeg har også lest og ledd av alt det pussige hun opplever og reflekterer over, men akkurat nå er det interiørformidling jeg er opptatt av.) Og jeg har blitt inspirtert til å interiørblogge mer, til tross for at forige interiørinnlegg ikke var noen stor sucsess...
Selv kommer jeg fra en familie av ivrige samlere, så minimalisme og hvitt interiør ligger ikke for meg. Dessuten syns jeg samboeren skal kunne beholde et snev av testosteron i kroppen selv når han er hjemme, så babyrosa sofa med storblomstret mønster blir ikke innkjøpt til vår stue. Vi (les: jeg) samler på korulen og blir glad av friske farger. Jeg vil at et hus skal føles som et hjem og det skal være rom for dem som bor der, både liten og stor. Derimot vil det ikke være rom for disse karene her:
Jeg må likevel innrømme at jeg lo godt da jeg så dem på kjøkkenbordet hos mor. De får de meg til å tenke på den nå akk så lite politisk korrekte hottentottvisen til Egner, og ikke minst så fikk de meg til å tenke på en samtale med naboen.
Vi (denne gang: min minimalistiske samboer, LilleCruz, katten og jeg) har jo flyttet til nytt nabolag, og på vei til postkassen ble jeg en dag i sommer stående å prate med en ev naboene over hekken. Jeg hadde knapt hilst på henne før, så vi pratet litt om løst og fast og ikke minst om mitt gode forhold til posten Norge, før hun plutselig utbryter at "de" hadde vært engstelige da huset vårt skulle selges. De hadde nemlig vært sikre på at det da ville flytte inn en stor innvandrerfamilie, "med massevis av unger som løp rundt, og som lagde illeluktende mat med masse krydder og karri og sånn." Jeg må si at jeg ble litt satt ut av bemerkningene hennes, men fikk da sumlet meg til å si at: "vi er nå glade i krydret mat, min samboer og jeg, men vi bruker ikke så mye karri"...
Ikke så mye karri, disse er til salt og pepper:
Nei, jeg blir neppe invitert til IKEAkataloglanseringen 2010 heller, men jeg kan jo gå inn på nett og bestille meg en katalog...

I neste blogginnlegg skal jeg legge interiøret på hylla og vise frem noe jeg har laget. Lover! God ukesslutt!

6 Kommentarer:

  • *ler og ler og ler* Jasså så dere bruker ikke så mye karri dere da *ler enda mer*

    Men disse hottentottene dine var skikkelig kule!

    Etter Anonymous Anonym, Klokken 6:02 p.m.  

  • Digger humoren din!! Jeg har sendt deg en award!! ;0)

    Etter Blogger Fru Fryd, Klokken 7:09 p.m.  

  • Ja, folk kan jammen overraske deg til tider med sine uttalelser! Snart tar jeg kontakt - vi har jo litt å planlegge (vet jo du elsker å legge planer lenge i forveien... :-P)

    Etter Blogger Lilja, Klokken 8:37 p.m.  

  • Jeg er helt lamslått over disse to typene på bordet?? Er det hottentott salt og pepper?? Det er jo faktisk ganske ufattelig...

    Kjekt å bli linket til en morsom dame; og ikke minst som har greie på katten Emmelines skjebne;) For det var vel deg var det ikke??

    Korulen har min mor på hytten. Trolig finnes det mye Korulen på hytter rundt omkring i Norge--og jeg som liksom skal være interiørspesialisten ( du kan jo tro---) har altså aldri hørt ordet Korulen før... Så hvem er spesialisten da???

    Du lager iallefall KNALLFINE sokker, i alle slags farger og fasonger. Det skulle jeg jammen blitt litt bedre på kjenner jeg!
    Etter å ha skrevet min personlige mening om Baron Bulldog spørs det om jeg blir invitert tilbake til Ikea ever...jaja, det får våge seg.... gøy var det lell:)

    Takk for flotte ord; jeg har vært innom mange ganger før, men har ikke lagt igjen beskjed fordi jeg blir så opptatt av denne oversetteren din. Før jeg vet ordet av det leser jeg bloggen din på spansk og det er veldig veldig rart når man ikke kan spansk...

    Ha en fin dag:) og takk igjen:)))

    Etter Blogger Emmeline, Klokken 9:38 a.m.  

  • Enig med deg, interiør skal være personlig og gjerne med en god dose testosteron dersom det finnes testosteronere i heimen!

    Men altså, den monteringskommentaren var nesten over kanten syns jeg, hadde du lest innlegget skikkelig ville du sett at ferien skulle brukes til andre sysler. Jeg gidder da ikke bruke halve den lille bilen vår til å drasse med meg lappeteppelapper! Jeg skulle jo dra med meg kompostkvern og LP-plater hjem igjen og da må Babetter vike.

    Om to dager er jeg hjemme og da fortsetter drittjobben...

    Etter Anonymous Anonym, Klokken 9:18 p.m.  

  • Er det mulig! Hahahaha. Sånne kommer ikke på mitt bord heller. Eller over dørstokken, for den saks skyld! Eller, man kan godt bruke de som oppfyringsved. Tre brenner!
    Ha en herlig helg, og kos deg med familien din:)
    Vi sees i Bergen når du kommer *jubler*
    Har du fått pakken, forresten? (Jeg er kjent med ditt herlige forhold til Pesten, eh Posten Norge)

    Etter Anonymous Anonym, Klokken 3:24 p.m.  

Legg inn en kommentar

Abonner på Legg inn kommentarer [Atom]



<< Startsiden