Cruzidulls gale verden

fredag, juli 18, 2008

Tripping down memory lane!

Mor og far har tatt turen over fjellet for å tilbringe noen dager i vestlendighet. Siden deres yngste (jepp, det er meg) nå endelig har blitt huseier benyttet de anledningen før de reiste til å rydde opp i gammelt skrot på loftet. Med seg i bilen hadde de esker og poser fulle med gamle minner som de overtlot til meg å rydde opp i.
Cruzidull ble 7 år igjen da hun dro opp den ene ponnien etter den andre. Ja, for My Little Pony stod høyt i kurs hos undertegnede, og til og med ponnyslott var überbortskjemte Cruzidull i besittelse av da hun var barn. Husker dere Majesty og Sparks? De ønsker i alle fall velkommen:
De stakkars plasthestene har ligget bortgjemt på loftet i en åpen pappeske gjennom flere år, og ganske mye støv har samlet seg i borgens kriker og kroker. Lekene bærer unektelig preg av tidens tann. Det meste vil nok likevel gå bort i vask når tiden kommer at LilleCruz blir stor nok til å overta disse, men enn så lenge pakkes det hele ned for å lagres ytterligere en stund. Jeg vet ikke om det er utsiktene til enda noen år i eske eller den kommende bikinisesongen som skremmer, men denne stakkaren så da temmelig bedrøvet ut? Har du forresten noen gang sett en hest i bikini?
Det ble overveldende med så mye minner på en gang. Hver leke og hvert kosedyr har sin egen historie, og jeg husker nesten samtlige. Mor mente likevel jeg var hård da jeg sorterte og kasserte over en lav sko. Jeg inrømmer det var vanskelig, og noen ganger glapp det. Se for eksempel denne hardt elskede Party Popple som får være med en stund videre. Han ser imidlertid også litt skremt ut, og skulle nok helst sneket seg unna den turen i vaskemaskinen som venter...
Ja, jeg var hard, men samboeren har et poeng i at LilleCruz må kunne få sine egne leker. Og at hun i så måte kommer til å bli kraftig bortskjemt av besteforeldrene levner det ingen tvil om. Ikke bare hadde de med en hel bag med nye leker og klær, en tur til IKEA inbragte også ny seng, benk/lekekasse og hylle til de første bøkene. Mor selv har kjøpt hagemøbler til halv pris og er strålende fornøyd. LilleCruz er temmelig uberørt av det hele, men hun har merket seg at lekeplassen har blitt betydelig oppgradert siden besteforeldrene kom på besøk.
Men så ble det brått stille i huset igjen. Ikke tomt, men stille. Mor og far har reist, samboeren er på jobb og LilleCruz sover de uskyldiges søvn i vuggen. Jeg vasker klær og rydder... og blogger. God helg!

13 Kommentarer:

  • Hi hi, det er bare til å venne seg til det. Besteforeldre er til for å skjemme bort barnebarna. Ha en strålende fin helg!!

    Etter Anonymous Anonym, Klokken 4:19 p.m.  

  • Hahahah... Dette ble en herlig tur down memory lane! Hadde både popples og my little pony... Kan ikke huske å ha sett en hest i bikini nei, men så har jeg ikke sett så mange som kan fly heller...

    Etter Blogger Charlotte, Klokken 4:57 p.m.  

  • Så morsomt at du hadde bilde av en popples. Vi ryddet akkurat ut 2 av mine gamle popples fra Lillesøsters rom. God helg til dere også!

    Etter Anonymous Anonym, Klokken 5:04 p.m.  

  • ÅH! Hadde du SLOTTET! *dåne* Hehe -dette vekker minner her også! Etter myyye ønsking over flere måneder fikk jeg en Ponni - en Rosa en. Venninna mi hadde hvit med stjerner på rumpa - og den var nok den fineste. Så koselig å se!

    LilleCruz får nok bare gape opp for sølvskjeen fra bestemor og bestefar - utrolig koselig lesing!:-)

    God helg!

    Etter Anonymous Anonym, Klokken 10:09 p.m.  

  • Her var det masse minner ja!! Jeg hadde nok ett par-tre sånne ponnier jeg også.

    Etter Anonymous Anonym, Klokken 10:32 p.m.  

  • Kjenner igjen bildet fra da vi fikk vår første.. Besteforeldre liker å oppgradere babyens verden, og ingenting er jo bedre enn det :)Koselig med leker fra egen barndom, jeg har gjemt en hel del og jeg elsker å ta det fram innimellom. God helg!

    Etter Anonymous Anonym, Klokken 10:38 p.m.  

  • Du likte visst å leke med sånt som åtteåringen min er begeistret for. Og nyt å bli skjemt bort!

    Etter Anonymous Anonym, Klokken 10:50 p.m.  

  • Besteforeldre har det privilegiet at de kan skjemme bort barnebarn:)
    Så rørende å se gjennom barndomsminner. Jeg har loftet fullt av leker jeg også. De skal frem igjen når jeg blir bestemor om ca 100 år;-)
    Ha en herlig søndag!

    Etter Anonymous Anonym, Klokken 2:25 p.m.  

  • Åååååå!
    Herlig!
    Jeg fant nettopp igjen my little pony sakene mine!
    Jeg hadde stallen. Og en havhest ponny. Som jeg husker jeg var veldig irritert på, for den måtte ligge,den hadde jo ikke bein...=P

    Kjempekoselig med sånne gamle leker altså. Broren min satt å mimra over Skeleton borgen og he-mann dokkene sine forleden dag også;)

    Etter Blogger Frk.Badegakk, Klokken 6:36 p.m.  

  • Hehe, my little pony hadde jeg en del av også, ja. Men en sånt flott slott ble jeg desverra aldri eier av. Og sier som de andre, nyt det å bli skjemt bort!

    Etter Blogger Irene, Klokken 2:38 a.m.  

  • Jeg skal reise hjem i høst og finne frem mine gamle også. De små var de aller søteste. Og så har jeg nå "ordentlig" blogg og ikke bare reiseblogg. Klem, Fadder

    Etter Blogger Lilja, Klokken 11:31 a.m.  

  • Et godt råd fra meg:
    Ta godt vare på lekene fra du var liten.
    Jeg kastet nesten alt da jeg flyttet hjemmefra og inn i eget hus og jeg har angret som bare det. Bøker, Barbie og mye annet gikk rett i bosset.
    My Little Pony var ikke da jeg var liten, men ungene her i huset har vokst opp med det.
    Et koselig innlegg:)

    Etter Blogger Petunia, Klokken 4:46 p.m.  

  • Kjekt å høre at uglejakken er i bruk.Det ligger en nominasjon til deg i bloggen min .Ha en strålende helg.

    Etter Anonymous Anonym, Klokken 12:50 p.m.  

Legg inn en kommentar

Abonner på Legg inn kommentarer [Atom]



<< Startsiden