Cruzidulls gale verden

søndag, juli 13, 2008

Et lyspunkt, kanskje?

I går dukket plutselig hagesaksen opp i flyttelasset. Ikke bare er det et tegn på at lasset sakte men sikkert minsker i omfang, men endelig kunne samboeren få den sommerklippen han har mast om så lenge. Dette har blitt en årlig, sesongbetont affære, uten at jeg dermed vil påstå at det har noen effekt på om solen viser seg eller ei. Samboeren hadde i alle fall et langt og tjukt ragg, så da jeg hadde nok til å muligens spinne garn til et par lester mente jeg det fikk holde. Han var imidlertid ikke enig i at jeg var ferdig med jobben. Bildet fikk jeg kun anledning til å ta fordi jeg tok med meg grinden på klipperen da jeg gikk etter kamera. Ellers ville han ha avsluttet jobben selv. Dessverre fikk han viljen sin til slutt, så vi får i det minste håpe den snaue skallen vil lokke frem somerværet.
Det beste lysglimtet var i dagens nettutgave av Afteposten, i form av denne artikkelen. Endelig vil også staten Gnore ta til vett og vurdere oppheving av totalforbudet mot hold av reptiler i private hjem, som det siste land i verden... Jeg har nemlig lenge ønsktet meg en skjeggagam, som sies å være det reptil som er lettest å holde og få til å avle i fangenskap. De blir angivelig tamme som hunder og lukter ikke på langt nær så ille som slanger. Faktisk så er vel dette det reptilet som er lettest å få tak i illegalt, og det er et stort nettverk som driver med hold av slike her i galmelandet, men jeg har altså valgt å vente til de blir lovlige å holde. Bare se dette fjeset, hvordan kan man unngå å bli glad i en slik sjarmør?
Uansett vil ikke slike revolusjoner skje i løpet av kort tid, så jeg kan nok påregne å bli ferdig med mine cirklesocks og vel så det, før lovendringen kommer. Ser ut til at jeg har truffet bedre på størrelsen med 56 masker, så nå er det bare å strikke i vei. Apropos strikking så har jeg kommet med til Tananger! Hurra! Regner med at det er en del innvidde innom her som vet hva det er snakk om, og til dem som måtte være helt blanke på området så kommer det nok mer om dette siden. Hihi. Jeg gleder meg i alle fall til å se igjen en del kjente fjes, og maaaaange nye!Nei, nå skal jeg drikke opp kaffen min, strikke noen runder og glede meg over at i ettermiddag, når vi har blitt mannssterke nok, da får jeg akvariet mitt i hus. Først DA har jeg kommet HJEM.
Ha en fortreffelig søndag! Husk det er hviledag.

35 Kommentarer:

Legg inn en kommentar

Abonner på Legg inn kommentarer [Atom]



<< Startsiden