Cruzidulls gale verden

onsdag, juni 25, 2008

Et flyttelass ble ikke flyttet på en dag...

Endelig går (garasje-)døren opp for del 68 av den uendelige historien om flyttelasset som reiste fra Bergen til ukjent destinasjon… På nåværende tidspunkt er alt unntatt badekaret akvariet kommet i hus. Først skyltes manglende akvarieflytting at en av de som skulle være med å bære dette monsteret var i utdrikkingslag, og nå skyldes det at plassen det er tiltenkt p.t. er fylt opp av bokser og poser og diverse løsøre. Jeg prøver å trøste meg med at jeg uansett ikke har tid eller penger til å fylle det opp med det første, men det er en mager trøst som ikke går helt hjem hos undertegnede…

Det er for øvrig deilig å komme i hus, selv om det ikke bare er akvarieplassen som er okkupert av det tilsynelatende uendelige flyttelasset. Jeg vet ikke om det var av ren snillisme, eller om de simpelt hen ikke kunne bli kvitt oss fort nok (sikkert en kombinasjon), men vi fikk god hjelp av svigerfamilien til å bære inn alt stæsjet i boligen. Av en eller annen grunn har vi også vanvittige mengder bøker, noe som umulig kan skyldes at svigermor er bokhandler og at vi begge er glade i å lese? Jeg syns forøvrig samboerens 7 år gamle nevø var ganske søt da han bar inn en kasse med garn og i det han passerte meg sa: ”Se C, nå kan du strikke igjen!” Nei, det er som sagt ikke bare akvarieplassen som nå er fylt til randen med kasser, vi har faktisk gjesterom her i boligen et sted. Kommer du på besøk nå så har vi madrass, men du må belage deg på å sove lent opp mot veggen…

Det er ganske mye jobb å flytte inn, og i alle fall når pakkingen har gått i hytt og gevær, slik at det ikke er mye logikk i hvor de ulike boksene bør plasseres. Her ligger bøker, baderomsinventar, klær og kaseroller litt omhverandre... Vi prioriterte å komme i orden i stuen og på kjøkkenet slik at vi kan leve samtidig som vi kan ta det rolig med å stue vekk rydde resten av lasset. Samboeren sier at da han flyttet til Oslo kom han i en liten bil. Da han dro til Bergen hadde de bil med henger, men nå som han dro fra Bergen var det utallige lass i flere biler og med henger på nesten samtlige… Alt dette sier han med et megetsigende blikk på meg? Ok, jeg innrømmer at jeg har mye garn og et gigantisk akvarie, men når rett skal være rett så ble sofa, bokhyller og hvitevarer først kjøpt i Bergen av ham. Dessuten har han TO gitarer! De må jo flyttes de og. Hihi. Men tilbake til utgangspunktet, alt som ble flyttet må nå ryddes, og vi jobber på spreng. Her forleden kom det imidlertid lyder fra stuen som ikke var forenelige med å tømme kasser, likevel kan man jo ikke bli sur når dette er synet som møter en:

Dessuten bør jeg vel ikke kaste stein i glasshus når jeg selv har tatt meg en pust i bakken og plukket opp strikkepinnene i et ledig øyeblikk:

Om når vi en gang kommer i orden håper jeg det blir god anledning til å virkelig nyte den lille hageflekken som fulgte med i huskjøpet. Hagestolene kjøpte jeg i Bergen i fjor sommer, men da hadde visst finværet allerede passert mens jeg skrev oppgave i april, og stolene fikk derfor aldri anledning til å komme ut av innpakningen sin. Tror jeg skal gå ut ganske snart å rive av papiret, så kanskje solen føler seg litt mer velkommen?

Og skulle solen likevel ikke dukke opp så har jeg fortsatt et hav av tid å ta av for å utforske nabolaget som jeg må si virker lovende. I går skulle jeg egentlig bare i butikken, men fikk lyst til å se hvor gangstien endte, noe som førte meg ut på en flere timers langtur! Fikk en gledelig overraskelse da Sandnes sentrum viste seg å være veldig mye nærmere boligen enn jeg hadde trodd. Kanskje ikke så ille like vel å flytte til en helt ukjent plass, og jeg har nok flere overraskelser i vente. I mellomtiden nyter jeg den nostalgiske Portveien 2-følelsen jeg får når jeg kikker ut av vinduet.Siden overtagelsen gikk så kjapt er vi totalt uten forbindelse med omverdenen, dvs. uten tv og bredbånd. Lyse er visst eneleverandør i distriktet og kan følgelig ta seg god tid med oppkobling uten at vi tør mukke for mye (og for en pris!). Å leve uten tv går greit for meg, men å være uten nettilgang er verre. Kjenner symptomer på abstinens allerede, og ja tro meg, jeg har sjekket nettverkene i området. Av 14 tilgjengelige nettverk er det kun ett som ikke er kryptert, og det er selvfølgelig det med dårligst forbindelse. Nå skal jeg ut i hagen for å se om jeg kan poste dette innlegget, og ja, du ser jo selv om jeg har lykkes med det.

13 Kommentarer:

  • Så bra at dere begynner å komme litt i orden... Jeg kjenner til flytteproblematikken, flytta inn til påske og er fortsatt ikke på plass! Gjesterommet er fortsatt fult av esker, selv om det nå er nesten plass til gjestesenga (forutsatt at gjesten ikke ønsker å gå ut døra mens senga er utslått)! Lykke til med resten av utpakkingen :)

    Etter Blogger strikkegal, Klokken 1:45 p.m.  

  • Gratulerer så mye med nytt husvære! Så deilig når alt faller på plass. Fin utsikt, ser ut til å være et hyggelig sted å bo!
    Kos dere med utpakking ;o)

    Etter Anonymous Anonym, Klokken 2:08 p.m.  

  • Gratulerer med framgangen ;) Det tar tid å flytte, men på en måte er det jo litt koselig også. Man får starte på nytt med innredning og slike ting... Kos dere i ny bolig, og litt gitarspill er bare koselig innimellom utpakkingen :)

    Etter Anonymous Anonym, Klokken 3:52 p.m.  

  • Gratulerer med innflytting! Tenker det er deilig å få sitt eget husvære, etter å ha bodd i uvisse så lenge. Nabolaget ser kjempekoselig ut. Stående gjesteseng, synes jeg var genialt! Viktig at det ikke blir for behagelig for gjestene ;-)
    Masse lykke til med å finne tingene deres!

    Etter Anonymous Anonym, Klokken 4:03 p.m.  

  • Garasjen og gjesterommet deres ser kjent ut. Selv om siste flyttelasset vårt gikk i januar er deler av huset vårt innreda i samme shabby but not chic-stilen. Det er bare gjesterommene som er helt på plass...

    Kjekt å se at dere har kommet i hus, og at dere gjør litt annet enn å bare stresse på plass flyttelasset :-)

    Etter Anonymous Anonym, Klokken 4:11 p.m.  

  • Så kjekt og koselig det ser ut i ditt nye nabolag. Unge Frk Fryd og Fruen selv kommer gjerne en tur å hjelper dere med å pakke ut, eller vi kan trille på tur med Lille Cruz:0) Bare gi ett ord!!Vi er klar for oppdrag:0)

    Hvordan liker Pus seg i det nye nabolaget forresten?

    Klem fra oss her i Vest

    Etter Blogger Fru Fryd, Klokken 5:55 p.m.  

  • Så kjekt det må være å komme inn i sitt eget nå. Ser ut som dere har kjøpt i et koselig nabolag. Du er savnet i Bergen, håper du og lille Cruz tar en tur om ikke så lenge.

    Etter Anonymous Anonym, Klokken 7:44 p.m.  

  • Gratulerer! Bruk den tiden dere trenger. Det tar litt tid å bo seg inn også!

    Etter Anonymous Anonym, Klokken 8:28 p.m.  

  • Man trenger en pause i ny og ne selv om alt står på hodet rundt en! Flytting tar virkelig tid...
    Bildet hvor din kjære sitter og spiller for babyen er jo bare nydelig! :)

    Etter Anonymous Anonym, Klokken 10:52 p.m.  

  • Så herlig å komme i hus! Jeg har en søster som bor i Sandnes, også ganske nærmt sentrum - du skal bare se vi treffes der nede en gang.

    Etter Anonymous Anonym, Klokken 10:01 a.m.  

  • Gratulerer :) Det skal være litt styr når man flytter. Heldigvis kan man le av det etter en stund *he, he* Koselig med pappaen som spiller for lillecruz!

    Etter Anonymous Anonym, Klokken 12:43 p.m.  

  • Så gøy med oppdatering fra flytting! Håper det går bra med dere alle - jeg gleder meg til få besøk til høsten og kanskje også få reise til Sandnes og hilse på en tur.

    Etter Anonymous Anonym, Klokken 12:44 p.m.  

  • Gratulerer med ny bolig!!
    Dere har litt å gjøre på nå :)

    Har gitt deg en pris i bloggen min ;)

    Ønsker dere en riktig god helg!!

    Etter Anonymous Anonym, Klokken 11:28 a.m.  

Legg inn en kommentar

Abonner på Legg inn kommentarer [Atom]



<< Startsiden