Cruzidulls gale verden

torsdag, mai 22, 2008

Tidsklemme?

Nå som jeg har blitt småbarnsforelder så er jeg vel i min fulle rett til å påberope meg denne moderne tidsklemma? Vel, egentlig så er livet i barselspermisjon ganske så rolig og behagelig, men faktum er at dagene flyr av gårde uten at jeg egentlig kan huske å ha gjort så veldig mye annet enn klesvask, bleieskift, mating og... ja, nevnte jeg klesvask og bleieskift? Forøvrig er LilleCruz en meget bestemt dame som slettes ikke vil være for lenge alene og jeg begynner å bli veldig flink til å gjøre ting med en arm. Som internettshopping f.eks. Glimrende konsept det der, og det blir ikke verre av at jeg snart kan vente meg hyggelige pakker i posten akkurat mange nok dager etter til at man har glemt at man har betalt for dem.
Her er forøvrig den usminkede sannheten om Cruzidull en tidlig morgen. Legg merke til den ledige hånden, klar for dagens surferunde:
Enkelte ting er derimot vanskeligere å mestre med én hånd. Strikking f.eks. Tror ikke jeg har fått strikket mer enn ca 20 masker sammenhengende på denne kjolen siden dagen vi dro på sykehuset for å møte LilleCruz. Litt irriterende med tanke på at det bare er ca 3 runder igjen på skjørtet og så knapperaden bak. Men hva er det som haster egentlig? Ikke mye tatt i betraktning at jeg tydeligvis har latt det gå sport i å strikke dåpsskjolelengde på babyplaggene. Nå som jeg har min egen lille dukke å måle på er det mulig det blir mer realistiske størrelser på fremtidig babystrikk. Igjen selvfølgelig forutsatt at jeg har to hender tilgjengelig.
Planen er å sy en ny MeiTai, siden den første ble gitt vekk. Jeg har jo tiden, så hva er det egentlig som stopper meg? Rent bortsett fra den åpenbare vanskeligheten med å mestre saks, strykejern og symaskin med én arm, blir jeg noe forhindret av den faktiske situasjonen; at symaskin, stoff og sysaker for tiden befinner seg i flyttelasset på ukjent sted... Åh så trøtt jeg er av det å bo midlertidig i bokser og kasser og på andres velvillighet. Vi har jo solgt, vi har en velvillig bank, men drømmeboligen har enn så lenge til gode å dukke opp på finn.no.
Ja ja, det kommer en dag...

8 Kommentarer:

  • Så kjekt å se at hverdagen går bra!! Og det med en arm lyder kjent. Jeg har etter tre små blitt multitaskingens dronning i følge min mann..
    Kjolen blir helt sikkert ferdig etterhvert - og den blir kjempesøt!

    Ha en fin dag!!

    Etter Anonymous Anonym, Klokken 11:34 a.m.  

  • Jeg kjenner eggstokkene mine rasler. Ikke bra. Jeg vil også ha baby å måle babyplagg på! :) Kos deg masse i dagene fremover!

    Etter Blogger Margrethe, Klokken 11:40 a.m.  

  • Koselig å se dere begge to!

    En bæresele er nok tingen ja, greit å kunne bruke begge hender. Ellers går det fint å strikke med baby på fanget,utrolig hvilke teknikker man utvikler etterhvert. En ammepute er tingen da, også når det ikke er spisetid.

    Nyt barseltiden og det flotte sommerværet!

    Etter Anonymous Anonym, Klokken 11:45 a.m.  

  • Åh, så liten... Spebarnstiden med den førstefødte er gull verd. Nyt hvert øyeblikk, og husk at du har lønn for å være mamma på heltid. Og å være mamma til et lite nurk, det er mest kos og i alle fall ikke husarbeid.

    Etter Anonymous Anonym, Klokken 12:28 p.m.  

  • Gratulerer så mye med den lille prinsessen. Få henne inn i et sjal så har du to hender til å strikke med. Kos deg og nyt!

    Etter Blogger Titom, Klokken 1:01 p.m.  

  • Så fin versjon av Hearts! Har sett flere tofargede varianter, dette var utvilsomt den fineste. Og trøst deg med at det blir mer strikking etter hvert som nurket blir større. Imens kan du jo kose deg med nettshoppinga (har vært der jeg og - det ble mye garn!)

    Etter Blogger Siena, Klokken 1:15 p.m.  

  • Strikking får du alltids tid til seinere, de første ukene med den første babyen din har du bare akkurat nå.

    Ellers kan du jo ta med Lillecruz og MT-stoff og komme på syhelg hit. Her er det mange som kan avlaste armen din lenge nok til at du får sydd litt :-)

    Etter Anonymous Anonym, Klokken 3:14 p.m.  

  • Så skjønne dere er begge to! Minnes godt hvordan det var da alt skulle gjøres med babyen på venstre side, og høyrehånden fri:)
    Jeg tenker lillecruz har mer enn nok strikketøy allerede, så det skal du ikke ta så tungt:) Bare husk å kos deg og nyt tiden som nybaktmamma. Håper jeg ser deg her i Bergen snart. Gleder meg til å treffe dere begge to. I september håper jeg i alle fall at jeg ser deg. Du skal få lov å campe på rommet mitt, hvis du vil:)
    Ha en flott helg! Du ser veldig godt ut:) Ekte mamma:)*rørt*

    Etter Anonymous Anonym, Klokken 5:44 p.m.  

Legg inn en kommentar

Abonner på Legg inn kommentarer [Atom]



<< Startsiden