Cruzidulls gale verden

mandag, april 21, 2008

Hei "tjockis" og andre mandagstrivialiteter

NupiSnowjog har kommentert til forige innlegg at lilleCruz nå må ha kommet, antagelig vis fordi det har vært stille her inne i lengre tid. Jeg må først dementere dette på det sterkeste. LilleCruz og jeg are still going strong, noe som vel mer vil si at hun sparker og herjer og står i mens jeg ligger våken på nettene og vagger rundt på dagtid. 15 dager igjen til termin og jeg føler meg som en blanding av en flodhest og en vannballong.
Da jeg tok bildene kom jeg på at jeg mente å skulle ha et par føtter "under der" et sted, og da jeg lente meg litt frem dukket det sannelig opp et par. Egentlig er jeg litt glad for å slippe å se dem for ofte, for jeg trenger ikke å bli minnet på at jeg ikke lenger har ankler, selv om jeg tross alt er lettet over fortsatt å ha knær.
I slike tilfeller er det godt når svigermor gjemmer unna et helt stykke kake bare til meg! Heldigvis var det ingen hjemme da jeg fant frem dette i kjøleskapet, men om det hadde vært det så spørs det om de hadde fått tid til å så mye som å be om en bit før hele herligheten var forsvunnet. Som dere skjønner er det faktisk ikke så ille å bo hos svigers sånn rett før termin. Ikke trenger jeg krangle med svigerfar eller pus om den grønne godstolen lenger heller, men det tror jeg mest skyldes at svigerfar har innsett at han måtte hatt lift for å flytte meg, og pus tross alt er rasjonell og tenker at det alltid er plass til henne "i høyden".Jeg prøver å holde vannfingrene mine i sjakk med å strikke litt, og har snart fått ferdig en omslagsjakke fra nøstebarn i str. 0-3 måneder. Kjempelett å strikke, men jeg er litt bekymret for om garnet rekker til ermene og. I verste fall blir jeg vel nødt til å ha turkis kant nederst på ermet, selv om jeg helst skulle ha strikket hele ferdig i brunt. Jeg syns nå uansett den ser ut til å bli fin, så jeg gleder meg til å se det ferdige resultatet. Snart.
Ellers er det strålende sol og hyggelige vårtempraturer her på Jæren om dagen. Har tilbragt noen timer utendørs i det siste og har følgelig blitt godt grillet i ansiktet med matchende ugle(solbrille)øyne. Hva gjør vel egentlig det når man kan låne hund og gå koselig tur på strendene. Har dere sett sånn lykke? Regner med at det likevel er tryggest å holde seg i nærheten av Orrevannet som nå er totalfredet, for med vaggingen min er det best å ligge unna områder for andejakt!
Ellers har vi ikke gitt opp drømmen om å fine egen bolig snart, men i dagens marked er det tryggest å få solgt før man kjøper, og dette salget, det går tregt. Vi skal i gang med ny visning i Bergen til uken, i mellomtiden trøster vi oss med at det er tregt her og slik at min nye drømmebolig fortsatt ligger der på finn.no og bare venter på at vi skal få solgt slik at vi kan legge inn bud. Eller at vi skal vinne i lotto, det hadde jo også vært hyggelig i grunnen...
Ha en fortsatt fin uke til alle som titter innom, håper solen skinner litt på dere og! :D

10 Kommentarer:

  • Lykke til med innspurten! 15-29 dager igjen der du VET hvor barnet er til enhver tid, akurat nå i rømlingfasen savner jeg det... Og lykke til med hussalg/kjøp!

    (Den omslagsjakka er hyperpraktisk. Sønnen brukte sin i laaang tid, og fin gave er det også)

    Etter Blogger Monstermønster, Klokken 8:04 p.m.  

  • Se der ja, og se på flotte magen! Og nå er det ikke lenge igjen nei, kos deg så godt du kan nå i innspurten :)

    Etter Anonymous Anonym, Klokken 8:15 p.m.  

  • Lillecruz vokser til, ser jeg!! Du får se positivt på det, så lenge du ikke ser leggene dine, trenger du ikke barbere dem!
    Lykke til med boligsalg, jeg vil tro de fine hagestolene fra Salhus kommer til å være avgjørende..hehe

    Etter Blogger Irene, Klokken 8:45 p.m.  

  • Nydelig mage! Du er såååå skjønn! Lykke til, og kos deg de få (?) dagene som er igjen. Får vi se deg i Bergen snart eller?

    Håper dere får solgt snart. Jeg ville også solgt før jeg kjøpte noe nytt, i dagens marked. Like greit å være på den sikre siden.
    Men egentlig bør dere bare flytte tilbake til Bergen!

    Tuddelu!

    Etter Anonymous Anonym, Klokken 9:29 p.m.  

  • Oj, så fin magen din er. He, he ikke sikkert du er så enig i det. Men snart er den historie (for denne gang) Høres ut som du har fine dager, og det fortjener du. Lykke til med hussalg og kjøp. Håper å se deg snart.

    Etter Anonymous Anonym, Klokken 10:18 p.m.  

  • Lykke til. Og du kommer nok til å få ankler igjen, sannsynligvis, kanskje, ehh.. hihi.

    Etter Blogger PerJorun, Klokken 8:25 a.m.  

  • Koselig å høre fra deg og se den flotte magen din:0)

    Nyt dagene og lad batteriene. Svigersene høres jo kjempe greie ut...

    Klem fra oss her i Bergen

    Etter Blogger Fru Fryd, Klokken 10:12 a.m.  

  • Kul mage spør du meg. Bare nyt rugingen nå de siste dagene, og lykke til med fødsel og kommende dager og netter med Lillecruz og mannen!
    Klem fra Bergen!

    Etter Anonymous Anonym, Klokken 9:14 p.m.  

  • Haha! Jeg ler meg ihjel av innleggene dine! Du skriver så fantastisk :) Lykke til med babyruging, jeg kjenner eggstokkene mine klaprer litt (og samtidig priser jeg meg lykkelig for at jeg satte p-sprøyten også denne måneden). Vi gleder oss til å se henne ordentlig :)

    Etter Blogger Margrethe, Klokken 9:19 p.m.  

  • Det var et flott bilde av en Golden "in action".
    Alle som sier at Golden Retriever er en dorsk og kjedelig hund burde se dette....

    Etter Blogger Skautrollet, Klokken 10:36 p.m.  

Legg inn en kommentar

Abonner på Legg inn kommentarer [Atom]



<< Startsiden