Cruzidulls gale verden

fredag, april 11, 2008

Eg vil heim og sjå ein soloppgang på Jæren...

I går greide jeg å ta meg til Bryne (og tilbake) helt på egenhånd, og helt uten bruk av GPS. Det høres kanskje ikke så flott ut, men om jeg føyer til at jeg noen dager tidligere faktisk greide å kjøre meg vekk på Klepp så bør det synes mer imponerende. Klepp er som tidligere nevnt ikke akkurat verdens navle, kort oppsummert vil jeg si at Klepp består av 2-3 byggefelt, et kjøpesenter, to matvareforetninger, en bensinstasjon og den obligatoriske Kinaen...og "the onlyone", den lokale puben. Må ikke glemme den... Når jeg tenker etter høres det kanskje mer imponerende ut at jeg klarte å kjøre meg vekk her enn at jeg klarte å ta meg til Bryne, men nok om det.
Målet for turen var i alle fall den lokale Reflex-butikken, siden de gir ut gratis bleiebøtte til alle som har mindre enn 3 mnd. igjen til termin eller baby yngre enn tre måneder. Egentlig vil jeg si at dette er litt humbug, for selv om bleiebøtten er gratis er dispenserne forbruksvare og dertil svindyre. Imidlertid har jeg hørt at bøtten skal være genial i bruk, så bestemte meg for å la det stå til. (jeg har hørt annet og, men noen sjanser må man jo ta...). Uansett var det jo på tide å tenke på den litt mere illeluktende delen av LilleCruz' ankomst, ikke sant?
Siden jeg nå (enn så lenge) er som Jærbu å regne må jeg øve meg i litt lokalpatriotisme og som ledd i dette hørte jeg på Jærradioen i bilen. Egentlig ble jeg mest fasinert av reklamen, særlig reklamen for en frisørsalong på Bryne som hadde slagordet: "Vi klipper mens du venter". I min naivitet trodde jeg dette var vanlig praksis hos frisører, så nå er jeg veldig nysgjerrig på alternativet?
Likevel må jeg innrømme at lokalpatriotismen ikke stikker veldig dypt, og at selv om det unektelig er pent her så er jeg for mye av et bysbarn til å ville bosette meg på Jæren. Dere kan få et glimt av utsikten, men heldigvis blir dere spart for lukten. Her gjødsles det...
Ellers er livet ikke så dumt om dagen. Selv om dagene av og til kanskje blir litt lange så er det nok å fylle dem med. Se nå bare her:
Og i dag har jeg tatt fatt på nok et babyprosjekt, nemlig å vaske og gjøre klart til LilleCruz' ankomst. Det er jo tross alt bare 25 dager igjen (!) til hun er ventet, så jammen på tide å få samlet trådene litt. Enn så lenge er jeg glad så lenge hun holder seg "der inne" ettersom alle babyting nå er spredd på tre forskjellige lager og i to forskjellige byer, men puster unektelig litt lettere når jeg vet at i alle fall noe er klart til hun er her. Hun kommer kanskje naken til denne verden, men en pen garderobe venter.
Så gjenstår det bare å håpe at leiligheten i Bergen snart blir solgt slik at vi kan få ned vuggen, og kanskje også hvitevarene slik at vi kan flytte rett inn i sokkelen som venter på oss, om vi da ikke finner en egen bolig før den tid.
*krysser fingre*

11 Kommentarer:

  • Ønsker deg lykke til! Jeg ble farmor for 10 uka siden. Får aldri nok av å nuss og lukte på det lille nurket.

    God helg!

    Etter Blogger Inger-55, Klokken 2:37 p.m.  

  • Så morsomt å lese om Klepp, for der har jeg (eller egentlig mannen min) kjentfolk! Ergo har vi faktisk vært der en gang også... *fnis*
    Er innom deg ganske ofte, men det er vel ikke mange "sølelabber" du har funnet etter meg er jeg redd. Skal skjerpe meg - jeg lover!
    God helg!

    Etter Anonymous Anonym, Klokken 2:59 p.m.  

  • Håper dere finner eget krypinn snart! Det må være utrolig kaotisk å bo slik som dere gjør nå. S burde kjøpe masse trøstegarn til deg, siden du er så tålmodig:-)

    Jeg var forresten på Rigatur med noen fra Klepp. Jeg fortalte at jeg hadde en venninne som hadde samboer derifra, og jaggu er verden liten! Hun visste godt hvem S var, men slik du beskriver det, er det ikke så store forhold der nede? Jeg har forresten spist på den kinaen en gang. Det var god mat der, faktisk:-)

    God helg, og lykke til med salget!

    Etter Anonymous Anonym, Klokken 4:01 p.m.  

  • Husk at det er ikkje langt inn til Stavanger da! Og her er me masse kjekke strikkedamer skal vites! me møtes jo både titt og ofte! Det er bare til å hyyyle ut! Og me kan og veien til Klepp! Kooos deg og ha en herlig helg! Klem

    Etter Anonymous Anonym, Klokken 4:40 p.m.  

  • Jammen? Har du dradd allerede? *savne* Har du flere kremtopper igjen...?

    Etter Anonymous Anonym, Klokken 5:36 p.m.  

  • Er det ikke like greit å flytte tilbake til Bergen igjen da?

    Og ikke hør på Stavangerstrikkedamene som sier de er greie, blir ikke det samme som Bryggedamene uansett!!!

    Jeg har forresten fått plass på Gardermoen, skal visstnok dele rom med en gjeng fra... Stavanger... hmmmm

    Etter Anonymous Anonym, Klokken 8:07 p.m.  

  • Vi har kjøpt denne bleiebøtta, siden lillemann var 3 mnd og 3 dager da Reflex åpnet butikk i Trondheim... Vi er kjempefornøyd med den, nå trenger vi ikke å pakke bæsjebleiene inn i plastikkpose før vi kaster de, for det lukter ikke likevel, blir overraskende tett. Vi har skifta "pose" en gang på ca 2 mnd så de holder forholdsvis lenge.

    Etter Anonymous Anonym, Klokken 8:23 p.m.  

  • "Vi klipper mens du venter" Jeg ler!!! Alltid like festlig å lese bloggen din.

    Etter Anonymous Anonym, Klokken 11:48 a.m.  

  • 25 dager? Dette har gått fort! :-O

    Men Klepp kan ikke være så galt...har du vært innom strikkebutikken der? Da vi var på treff i Tananger i fjor tror jeg sannelig det var der vi var innom... Den koseligeste av de alle - med supersøte oppskjørtede eskpeditriser (som solgte hefter og bød på kaffe og twist (sånt liker man jo))- med et respektabelt utvalg av garn...

    Nå er det jo litt pinlig om det ikke var Klepp vi var på, men jeg er temmelig sikker.

    Ha ei god uke...

    Etter Anonymous Anonym, Klokken 8:04 p.m.  

  • Gøy å lese om Klepp, Jæren. Var på en rundtur der en gang. Mannen min kommer fra Sandnes, og bodde en stund på Klepp også som barn. Koselig blogg du har, kost meg her lenge nå..og koselig å vente på en liten :) Linker til deg jeg, ok?

    Etter Blogger eple, Klokken 11:19 p.m.  

  • Gjødsle?? uff og uff, du får komme tilbake til Bergen, tenker jeg. Her trenger man heller ikke vente mens man blir klippet..hihi

    Etter Blogger Irene, Klokken 1:56 p.m.  

Legg inn en kommentar

Abonner på Legg inn kommentarer [Atom]



<< Startsiden