Cruzidulls gale verden

torsdag, mars 13, 2008

Om mat og overraskelser...

Ikke en maske er strikket siden babyluen i siste innlegg. Likevel har det vært stor aktivitet i Cruzidullheimen siden sist. Drøssevis av banankasser har inntatt huset, og gradvis tømmes leiligheten for overflødige bøker og personlig nips. Bergen har blitt innvadert av familie og venner og vi har hatt én liten og én stor feiring. I kveld er det derfor godt med en pust i bakken.
Midt oppi det hele har samboeren virkelig overrasket! Bare se hva som plutselig lå diskré dandert i en brun papirpose oppå pcen min. Nøstebarngarn, og så i rødt og overraskelsesfarge da? Hvordan kunne han vite at det var det jeg ønsket meg?
Som sagt har han virkelig overrasket, for jeg kan ikke forstå når han har funnet tid til en tur til Hop i disse dager. På den annen side så kan det muligvis ha vært som en del av en større plan. Har en gnagende mistanke om at garnet muligens er ment som en trøst eller "passifier" slik at det ikke ville bli for store protester når mitt elskede akvarium skulle bæres ut fra leiligheten... Se, her stikker de avgårde med babyen min, mens jeg klamrer meg til hespene i desperasjon.
Nå er første flyttelass kjørt på lager, og jeg sitter igjen i verdens største, akvarieløse stue med garn og pinner parat, likevel midlertidig satt ut av spill grunnet seriøs overspising når samboeren ikke passer på. Når det er snakk om viktigheten av et sundt og variert kosthold for gravide er det neppe skribentens middag som er ment. Variert er det kanskje med middag bestående av napoleonskake, eple, risengrynsgrøt og et halvt salathode, men det er tvilsomt om dette er særlig sundt. Dessuten har jeg vært i påskeegget til samboeren og funnet både aperitiff og dessert. (Kanksje ikke særlig lurt å skrive om dette her, men satser på at det er lettere å få tilgivelse enn tillatelse, dessuten må den sprekkeferdige følelsen jeg nå sitter igjen med være straff nok.) Jeg lover, dette var en engangsaffære...
Siden jeg ikke har noen nye strikkeprosjekter å vise frem er magen "back on popular demand". Uke 32 + 4 før "middag".
Er mektig spent på hvem det er som skjuler seg der inne, og det er jammen ikke lenge til å vente før vi får hilse på heller. Jeg håper bare vi er vel innstallert i midlertidig eller ny bolig innen da. Men først er det påske. Selv om jeg ikke deltar på noe av den krevende pakkingen eller flyttingen så skal det bli godt med noen dager med absolutt pause fra dagliglivet.
Selv om jeg rett og slett er for mett til å løfte en strikkepinne i skrivende stund, så er det muligheter for at jeg kan lage en (mental) liste over påskens strikkeprosjekter. Faren er stor for at den vil se mer eller mindre slik ut:
-babytøy
-raggsokker
-babytøy
-raggsokker
-babytøy
...

Noen bedre?

14 Kommentarer:

  • lykke til med beibis og flytting =)

    Etter Anonymous Anonym, Klokken 10:07 p.m.  

  • Åh, det var en fiiin mage. Synd du flytter så langt unna meg:(

    Etter Blogger Helen Brekke, Klokken 10:23 p.m.  

  • Oj, tenker du ble skikkelig overrasket når du fikk det garnet ja *fnis*. Magen er jo bare fiiiiin da!!

    Etter Anonymous Anonym, Klokken 10:27 p.m.  

  • Oj, oj, oj! For en flott mage! Nydelig *rørt*
    Gleder meg til å hilse på hybelboeren din!
    Tenker du ble overrasket over sambo nå ja - han visste vel at han måtte kjøpe noe som kunne holde deg i sjakk, mens akvariet flyttet på lager.
    God påske til dere alle 3!

    Etter Anonymous Anonym, Klokken 10:48 p.m.  

  • Oi, skal si magen har vokst i det siste!! Du ser kjempeflott ut!
    Tvi tvi med flyttinga - det er jammen meg spennende tider dere går i møte!
    Jeg lurer på om jeg må vise min bedre halvdel innelgget ditt - han trenger en liten påminnelse om at garngale damer blir VELDIG glad for garn. Og i og med at jeg har bursdag snart, kan det jo lønne seg å hinte til gangs;)
    Ønsker deg ei riktig god helg og ei god påske!

    Etter Anonymous Anonym, Klokken 11:33 p.m.  

  • Oj, det börjar närma sig! :o) Hoppas du hinner flytta och komma i ordning innan bebisen kommer.
    Mvh Annapuh

    Etter Anonymous Anonym, Klokken 8:00 p.m.  

  • God påske til dere alle!

    Etter Anonymous Anonym, Klokken 11:19 a.m.  

  • Herlig mage, Cruz. God påske!

    Etter Anonymous Anonym, Klokken 6:45 p.m.  

  • God påske til dere alle, hm ja minus alle fiskene:-))

    Etter Anonymous Anonym, Klokken 9:11 p.m.  

  • Du er bare så fint gravid. Så det er ingen grunn til å begrense inntaket av noe underlige middager. Før øvrig har du påskens mest ambisiøse håndarbeidsplaner - men det er kanskje like greit for å svekket savnet og sorgen når det gjelder akvariedødsfallet ditt. Ha en strålende påske!

    Etter Blogger Penelene, Klokken 11:20 a.m.  

  • Mat må man ha, hehe!

    Jeg kunne garantert spist hamburger med pommes frites og salat til alle måltidene om jeg hadde fått lov da jeg var gravid, det var det eneste jeg hadde lyst på, rent bortsett fra Stratos og blomkål! Huff ja.. Hehe!

    Kos deg med maten og strikkingen!

    Ha en strålende påske og kose deg!

    *Klem!*

    Etter Anonymous Anonym, Klokken 3:16 p.m.  

  • Finfiiin mage, gleder meg til å hilse på Lillecruz! Ønsker alle store og små cruzer en riktig så fin påske!

    Etter Blogger Irene, Klokken 3:27 p.m.  

  • Herlige bilder, av en nydelig flott mage!! Har savnet muligheten til å ta en prat på jobb, men som du vet så har jeg vært stoch in the office!! Virker som dere "nesten" er flyttet?? Håper vi sees snart!!

    God påske. Hilsen meg og resten av gjengen!!

    Fru Fryd

    Etter Anonymous Anonym, Klokken 10:50 p.m.  

  • Du og du for en flott mage du har!!! Gleder meg masse til å hilse på lillecruz! Ha en fin påske!!!

    Etter Anonymous Anonym, Klokken 8:06 p.m.  

Legg inn en kommentar

Abonner på Legg inn kommentarer [Atom]



<< Startsiden