Cruzidulls gale verden

onsdag, februar 27, 2008

Hjelp, jeg blir Rogalending!

Nå skjer det ting her, og det skjer visst fort. Fortere enn forutsett! Da vi kjøpte leilighet i Bergen var det ikke ment å være for all fremtid, men en del år hadde vi i alle fall forespeilt oss og sett frem i mot. Nå er det imidlertid klart. I løpet av de nærmeste par månedene flytter vi. Plutselig vil det bli mye som skjer fremover, vi må selge leilighet, finne et nytt sted, jeg må på jobbmarkedet igjen og jammen sann får vi visst et barn oppi det hele.
For en ekte østlending som meg blir det litt av en overgang. Riktignok har jeg nå prøvd vestlandet i form av det mest ektreme i regnbyen Bergen en stund, men tør jeg tro på de lovordene jeg har hørt om Rogaland, om at det kun er halvparten av nedbørsmengden fra her? Ok da, like mange regndager, men halvparten av mengden? Si meg, har jeg egentlig blitt lurt?

14 Kommentarer:

  • Så kjekt, men åh så trist også! Men jeg tenker umiddelbart; ende en grunn til å reise til Stavanger på ferie. Og vi har også lekt med tanken på flytte dit... Men det er leeeeenge til ja!

    Gratulerer da! Og jeg må si at jeg ikke misunner dere alt det maset dere skal igjennom fremover!

    Etter Anonymous Anonym, Klokken 10:40 p.m.  

  • Jeg finner nesten ikke ord *gråter* Trodde ikke det skulle skje så fort. Men gratulerer til sambo! Visste jo at dere skulle flytte før eller senere, men hadde håpet det skulle drøye litt.

    Etter Anonymous Anonym, Klokken 10:43 p.m.  

  • Her skjer det mye Cruzidull! Gratulerer til samboeren. Håper du tar turen opp og viser frem gullet til alle "tantene" i Bergen!

    Etter Anonymous Anonym, Klokken 10:50 p.m.  

  • Gratulerer nok en gang, samtidig som jeg føyer dere til på min liste over gode grunner til å flytte til Stavanger... Du vet hva jeg tenker om saken, og om jeg får være sjef i vår lille familie så er jeg der, plutselig.

    Etter Anonymous Anonym, Klokken 10:54 p.m.  

  • Iiiik! Auda, dette går altfor fort. Slitan med jobben, men..

    Vi får bruke resten av bergenstiden din godt, i alle fall!

    Etter Anonymous Anonym, Klokken 10:55 p.m.  

  • Åneeeeei, skal du flytte fra oss? Det var dumt, dumt, dumt! Men, samtidig forstår jeg jo at jobbmarked og sånt bestemmer *snufs* Husk å komme innom Bergenstraktene på strikketreff av og til da!

    Etter Anonymous Anonym, Klokken 10:56 p.m.  

  • Neeeeeeeeeeeeeeeeeeeei! Det er ikke lov...

    Hvem skal jeg nå kunne spasere innom med strikketøyet i hånden...?

    Men gratulerer, selvfølgelig! :-)

    Etter Anonymous Anonym, Klokken 10:57 p.m.  

  • Huff, dette var trist. For oss. Men kjekt for dere. Gratulerer så masse *snufs*

    Etter Anonymous Anonym, Klokken 10:59 p.m.  

  • Tullejente, klart det går bra!! Gleder meg til å se hvor dere havner.
    Det beste med Rogaland er jo den herlige dialekten barnet kommer til å få om noen år!
    *fnise*

    Etter Anonymous Anonym, Klokken 8:10 a.m.  

  • *Det regner mye mer i Stavanger enn i Bergen.
    *De snakker helt uforståelig der.
    *De starter alle spørsmål med "om".
    *Hulk.
    *Gratulerer.

    Etter Anonymous Anonym, Klokken 8:50 a.m.  

  • Fryktelig trist for oss som sitter igjen i regnbyen, men utrolig kjekt for deg og sambo. Håper og tror at du ikke glemmer oss i Bergen og inviterer oss på strikketreff når dere har funnetet hus å bo i. Jeg er klar! Har telt som jeg kan slå opp i hagen din og sovepose!!

    Snufs, det kommer til å bli kjedelig her på jobben. Ingen koselige småprater... snufs

    Etter Blogger Fru Fryd, Klokken 8:57 a.m.  

  • Gratulerer til mannfolket, så flott at han har fått jobb!

    Men altså, forlate oss allerede? Før vi får beundra Lillecruz??? Og hva med fiskene???

    Det blir et tomrom etter raggesjefen! Du blir pent nødt til å komme oppover på besøk, og så må du love å ikke like Rogalandsdamene bedre enn Bryggedamene!!!

    Etter Anonymous Anonym, Klokken 1:34 p.m.  

  • FLYTTE????? *bælje*

    Etter Blogger Irene, Klokken 9:48 p.m.  

  • Men jeg er glad på deres vegne, altså!!

    Etter Blogger Irene, Klokken 9:48 p.m.  

Legg inn en kommentar

Abonner på Legg inn kommentarer [Atom]



<< Startsiden