Cruzidulls gale verden

torsdag, februar 07, 2008

Oh, what a beautiful morning...

Ja, det var en "beautiful morning", og siden jeg skulle på kontroll hadde vi litt mer tid enn vanlig ved frokostbordet. Blå himmel og flere plussgrader på gradstokken, sykkelen var selvskreven transport til byen. Det går jo som en lek etter at jeg faktisk fikk luft i dekkene igjen...(rart det der.) Ettersom vi har en viss rutine på morgenene var vi likevel ute av døren til vanlig tid, men det siste jeg gjorde var å rive med meg et nøste, pinner og mønster til januarsokken, det kunne jo hende det ble litt ventetid?
Som sagt var det plussgrader, så overraskelsen var stor da jeg så samboeren skrense i bakken et par hundre meter fra hjem. Jeg hadde god fart selv, så bremset opp for ikke å kjøre inn i ham, men plutselig fløy jeg visst over styret i stedet! Au. Sol, plussgrader og klinkis?
Tror samboeren fikk seg et sjokk da han hørte meg gå i bakken (må ha vært sykkelen han hørte, for jeg sa ikke et ord), og ikke kom jeg opp for egen hjelp heller. Samboeren og en til som kom løpende, fikk trukket meg opp på beina, men ene armen hang rett ned, så ble dårlig med sykling etter det. Da bar det rett til jormor i bil, og heldig vis ser alt ut til å ha gått bra med LilleCruz, som forøvrig viser at hun har arvet vrangviljen etter sin far, og har lagt seg godt til rette med rumpa ned. (men det er enda god tid for henne til å snu seg.) Men armen, den hang nå der den, og vond var den og, så da var det rett til legevakten etter instruks fra jordmor.
Ja, skal spare dere for alle detaljene, og tjuvstarter på finalen med å si at alt er bra. Jeg er hjemme nå, uten å ha måttet gå gjennom akuttoperasjon, som det en stund var snakk om, og med sykkelforbud fra alle kollegaene. Jeg har tilbragt morgenen hos jordmor, formiddagen på legevakten og ettermiddagen på Haukeland. Ikke akkurat det jeg hadde sett for meg da jeg våknet i dag. Det har blitt mye venting. Veldig mye venting. Venting som jeg vanligvis ikke bryr meg så mye om, så lenge jeg har garn og pinner tilgjengelig. I grunnen så var jo alt tilrettelagt for et avbrekk i hverdagen da, med strikketøyet for hånden, problemet var at du kommer ikke langt med pinner, garn og én hånd...
Så januarsokkene ligger der i nøstet sitt, mens LilleCruz og jeg hviler ut på sofaen, og blir fulgt opp av lege pr. telefon. For ikke å snakke om blir dullet med av samboeren, noe jeg godt kan like! Så får vi bare håpe at dere andre har vett nok til å holde begge beina godt plantet på jorden!

19 Kommentarer:

  • Huff og huff. Godt alt gikk bra med dere begge. Må ikke drive å sykle på det viset i din tilstand. *skjenner litt*

    Etter Anonymous Anonym, Klokken 9:58 p.m.  

  • ja huffa meg,skummelt med sykkling på blankis..også du da som har passasjer med deg! Bra det var armen som fikk verste støyten da!
    Ta vare på deg selv og nyt helgen.

    Etter Blogger Rødhetta, Klokken 10:05 p.m.  

  • Da tror jeg du har fått nok dramatikk i år. Er det ikke godt å være ferdig med det allerede i februar, med flere gode måneder igjen til termin? Mulig det blir litt kjedelig uten drama, men du får lese en spennende bok innimellom, så løser det seg.

    Etter Anonymous Anonym, Klokken 10:07 p.m.  

  • Nå må du ta det rolig.Sykkelen får du parkere til en senere anledning.Det er veldig godt å høre at alt står bra til med dere begge to.Ha en rolig helg med godt stell fra samboer.

    Etter Anonymous Anonym, Klokken 10:11 p.m.  

  • Kjære deg, du må da ikke finne på å sykle i februar i gravid tilstand - sykling i februar generelt er risikosport uten uten piggdekk! Lydbøker er ellers kos, da slipper du å bla også :)

    Etter Blogger Margrethe, Klokken 10:23 p.m.  

  • Du får fingerhekle, det treng en berre ei hand til :-) Brakk, brista eller forstua du handa? Fikk visst ikkje heilt med meg akkurat det.

    Etter Blogger Torill, Klokken 10:27 p.m.  

  • Det var litt av en dag!! Godt at det har gått bra med dere.
    Du får finne deg ei god bok til armen blir brukelig igjen :o)

    Etter Blogger Kari Anne, Klokken 10:42 p.m.  

  • Huff for en dag du har hatt. Har helt vondt av deg. Godt at alt gikk bra. Høres fornuftig ut å parkere sykkelen. God bedring!!

    Etter Anonymous Anonym, Klokken 10:47 p.m.  

  • Var det ikke du som klaga over manglende strikkelyst? Nå når du ikke kan strikke kommer den nok galopperende tilbake!

    Men altså - sånn dramatikk vil vi ikke ha mer av. Pus, fiskene og Lillecruz (ikke Cruzifix altså?) trenger ei hel og relativt uskadd matmor. Du får være adstadig og kjempegravid framover, så kan du heller sprette rundt igjen utpå sommern *streng*!!!

    Etter Anonymous Anonym, Klokken 10:58 p.m.  

  • Så glad jeg er for at alt gikk bra. Godt å høre at damene i kommentarfeltet deler dine strenge kollegaers vurdering av syklingen. :-) Gleder meg til du er tilbake i godt gammelt driv igjen på jobb. Og ja - venninna ble glad for raggene! :-)

    Etter Anonymous Anonym, Klokken 11:10 p.m.  

  • Nei, nå må nok sykkelen parkeres! Håper det går bra med deg nå da, og at du snart er tilbake i strikkeform!

    Etter Blogger strikkegal, Klokken 11:40 p.m.  

  • Hvis ikke du parkerer sykkelen nå kommer jeg og tar dekkene dine!
    Glad det gikk så fint med dere.

    Etter Anonymous Anonym, Klokken 1:50 a.m.  

  • ÅH... himmel og hav. Du e spinnhakkandes galen!
    Godt det gikk godt.
    *blåse på*

    Etter Anonymous Anonym, Klokken 8:48 a.m.  

  • Dette var skummelt!! Godt at det gikk bra med LilleCruz. God bedring til deg, og håper du får en god helg.

    Etter Anonymous Anonym, Klokken 11:37 a.m.  

  • Iiiik! Jeg kommanderer deg til å sette sykkelen i boden, og rekvirere privatsjåfør/konebil. Vi skal ikke ha noe av av du skader deg eller lillecruz! Enda godt at det gikk bra!
    Håper du får en fin helg, tross alt.

    Etter Anonymous Anonym, Klokken 3:35 p.m.  

  • Herlighet for en morgen!! Godt å høre at alt står bra til med dere, og nå må du love å ta det med ro!!

    Ha en avslappende og fin helg i sofa kroken, og nyt oppvartingen.:-)

    Etter Blogger Fru Fryd, Klokken 2:12 p.m.  

  • Neimen, kjære deg, dette var litt av en opplevelse! Jeg er veldig glad for at det gikk bra med både deg og minicruz. Håper armen din blir fort bra igjen! Og som de andre sier; parker sykkelen!

    Etter Anonymous Anonym, Klokken 3:23 p.m.  

  • Uff! Så godt at det gikk bra, både med deg og Lille Cruz!

    Etter Anonymous Anonym, Klokken 4:29 p.m.  

  • Oj oj, så godt at det tross alt gikk bra!! Phu.. Nå må du holde deg rolig! :o) Tusen takk for hyggelig kommentar på bloggen min! Flott strikkepinne-holder du har sydd deg, skikkelig fin og praktisk. Ønsker deg en fin uke, og et fortsatt flott svangerskap!

    Etter Blogger Lena, Klokken 11:07 p.m.  

Legg inn en kommentar

Abonner på Legg inn kommentarer [Atom]



<< Startsiden