Cruzidulls gale verden

søndag, januar 13, 2008

Sokkepress!

Sent torsdag kveld skulle jeg egentlig pakke, men havnet av en eller annen uforklarlig grunn på msn i stedet... Da Kiwa utfordret meg på hvem som kunne bli ferdig med et par sokker først, ja da var jeg (dum nok til/) ikke sen om å ta utfordringen. La sporenstraks opp til blueberry wafles, ekstraoppgaven i januarmønsteret til sokker 2008, et mønster jeg har strikket utallige par av, og liker godt. Glemt var pakking og glemt var leggetid, men av en eller annen grunn er jeg blitt utstyrt med en samboer som passer på begge deler...
Fikk såvidt begynt på vaffelmønstertet før jeg måtte pakke i hui og hast, og ble mast i seng. I mellomtiden kan jeg bare forestille meg hvordan Kiwa satt der og koste seg med strikketøyet! Siden dette tross alt var torsdag så er jo ikke arbeidsuken over, og jeg satt fredagen på jobb og gremmet meg over all den pressfrie strikketiden den godeste Kiwa hadde til rådighet. Jaja, jeg skulle jo fly til Oslo samme dagen, og flyplassventing gir jo gode strikkemuligheter, som i og for seg kunne begynt allerede på flybussen...hadde det ikke vært for at jeg sov hele veien ut til Flesland. Jaja, i Oslo ble det ikke mye strikketid når jeg bla. drar innom min gamle studentforening og starter helgen med å gjenoppfriske noen gamle drikkeviser. Da fredagen var over hadde jeg så vidt begynt på vrangborden på sokk nr. 2 da jeg fikk mms med bilde av sokkene til Kiwa. Ferdig trådfestet og det hele! Snakk om å bli grundig slått, ikke bare med et hestehode, men med en hel hest!Vel, en sokkeentusiast gir seg ikke for det, og når jeg er invitert på middag i Drøbak er strikketøyet med i vesken og jeg øyner allerede muligheten for å bli ferdig innen kort tid. Strikketøyet er med ja, men reservenøstet ligger igjen i bagen i Oslo og banna bein så ville jeg ikke trengt ca 10 cm av det for å få ferdigstilt. Sure greier. Legger vekk møkka/sokkene og konsentrere meg heller om å være en hyggelig gjest for mitt vertsskap som virkelig har gjort seg flid med oppvartningen! Sånn rent bortsatt fra at jeg kjørte meg fast på hjemvei, så var det en virkelig hyggelig kveld. Imidlertid ble det ikke køya før jeg hadde funnet frem det siste nøstet. Tre fellinger og fem minutter etter var paret ferdig. 10 vafler i skaftet og str. 39-40 i gjesdals (ufyselige) raggegarn. Disse ble jeg i grunnen fornøyd med, når alt kom til alt, og siden jeg av en eller annen uforklarlig grunn har veldig få ragger så beholder jeg disse selv! Desverre nekter mobilen meg plutselig å få sendt mms, så billedbeviset får komme her.Den beste strikkeren vant! Kiwa slo meg med et helt døgn, og pakken hun skal få for strevet er vel fortjent. Siden jeg selv likevel er litt som reven med rognebærene så fryder jeg meg over at jeg fikk blogget dem først! Hah!

(en mager trøst er bedre enn ingen trøst...)

12 Kommentarer:

  • Hehe, det hørtes heseblesende ut, men jaggu ble det kjapt sokker av veddemålet - for begge to. Disse sokkene er fine som knestrømper også!

    Etter Anonymous Anonym, Klokken 10:48 a.m.  

  • Hjelpe meg for et styr du har hatt :-)Men et utrolig tempo på deg. Den største premien er jo at du får komme tilbake til verdens vakreste by *fnis*

    Etter Anonymous Anonym, Klokken 10:50 a.m.  

  • Gratulerer med ferdige sokker og velkommen hjem til Bergen igjen

    Etter Anonymous Anonym, Klokken 10:54 a.m.  

  • Puh, for en helg! Men du fikk et par raggsokker ut av det da, bare til deg selv:)
    Jeg synes du bør strikke et matchende par til bebisen.
    Ha en flott søndag!

    Etter Anonymous Anonym, Klokken 1:12 p.m.  

  • Hehe, en god historie og et par flotte sokker fikk du nå i alle fall ut av det hele;-)

    Etter Anonymous Anonym, Klokken 2:02 p.m.  

  • Jeg vant! *tøff*
    men tusen takk for at du ble med, det var utrolig morsomt å strikke under press. Var jo sååå opptatt av disse sokkene at jeg hadde lyst til å stå opp midt på natten for å strikke. Nå var jeg heldig og fikk fri på fredag, det trodde jeg jo ikke da jeg utfordret deg!

    Og sokker ble det jo ut av det for oss begge! Og NÅ har jeg også blogget!

    Etter Anonymous Anonym, Klokken 10:25 p.m.  

  • Kjempefine sokker. Liker godt å strikke det mønsteret.

    Etter Blogger Konstant Strikkekøe`s Hobbyblogg, Klokken 7:00 p.m.  

  • Hehehe! Artig historie og fine sokker :)

    Etter Blogger Magaki, Klokken 7:18 p.m.  

  • Bra kjempet, Cruz. Fine tjukkelabba fikk du iallefall.

    Etter Blogger Irene, Klokken 8:29 p.m.  

  • Du er nå grei som lar Kiwa vinne bare for at hun skal holde på sin nyfunne sokkestrikkeglede ;-)

    Etter Anonymous Anonym, Klokken 10:44 p.m.  

  • Kjempeflotte!!!

    Etter Blogger Fru Keilegavlen, Klokken 3:57 p.m.  

  • Disse sokkene har jeg lyst til å prøve meg på også! De var sinnsykt lekre. Det enkle er helt klart ofte det beste! Ønsker deg en god helg til tross for jobbing og alt det der. Så lenge man ikke helt glemmer vekk de fine tingene så kommer man som regel greit gjennom sånne slitsomme helger.

    *klem*

    Etter Blogger Frk.Badegakk, Klokken 7:18 p.m.  

Legg inn en kommentar

Abonner på Legg inn kommentarer [Atom]



<< Startsiden