Cruzidulls gale verden

søndag, januar 06, 2008

Nyttårsforsetter?

Jeg har bare ett nytårsforsett i år, og det er som jeg har skrevet tidligere, å bli flinkere til å svare på sms. Imidlertid er starten på det nye året, med alt som er ventet å inntreffe der, en gunstig tid for å foreta en skikkelig opprensk i leiligheten. Når man først skal rydde kåk må man begynne et sted, og hva er vel da mer naturlig enn å starte ryddehelgen på IKEA for å skaffe flere ting å rdde vekk? I likhet med tilsynelatende resten av Hordaland tok vi i alle fall turen ut i går.
Hadde gruet meg litt på forhånd til denne turen, ettersom samboeren som regel blir totalforvandlet i det han kommer innenfor inngangspartiet. Jeg har mang en gang savnet en manneparkering fremfor en barneparkering på dette senteret, men ettersom så ikke foreligger var det bare å forsøke å gjøre det beste ut av ting. Jeg må faktisk inrømme at turen gikk overraskende greit, og at samboeren holdt overraskende godt på humøret gjennom hele varehuset. Jeg vil likevel ta noe av æren selv og hevde at litt av fortjenesten må tilskrives min forbausende effektivitet under denne handlerunden, og på forhånd ferdigskrevne liste over alt vi skulle ha (og så var det bare å røske med seg et par ekstra lys og div. i det vi for forbi...). Når vi i tillegg fikk gratis underholdning på parkeringsplassen i det vi skulle reise, ja da var turen en skuksess. Jeg skrev det over, men vi var altså ikke de eneste på IKEAshopping en lørdag i januar. Vi hadde ganske flaks med parkering da vi kom, men ellers rådet det temmelig anarkistiske tilstander på p-plassen foran varehuset. I det vi kjørte ut stod det en bil og ventet på plassen vår. Siden vi somlet litt med å fylle bilen og sette bort vognen, hadde han stått der en stund, men i det vi bakker ut av plassen kommer en bil fra en annen kant og "svopp" inn i den nylig fristilte parkeringsmuligheten. Hvorpå sjåfør i bil nr. 1 iler ut av bilen og frem til fører i bil nr 2 og begynner å hyle og bære seg. Hihi. Vi stanset selvfølgelig for å følge med en liten stund, siden skadefryd tross alt er den eneste sanne fryd, men til slutt lagde vi en så massiv kø av biler at vi også ble nødt til å kjøre og følgelig ikke fikk med oss avslutningen på denne historien. Uansett. Liten bil er ingen hindring for IKEAhandel:
I mai blir to til tre og nr. tre må jo også få litt plass i leiligheten, ikke sant? Vi rydder skap og skuffer og prøver å være harde med hva vi vil og kan beholde i leiligheten, sette på loftet eller gi til Fretex. Kjedelig, men svært nødvendig arbeid, og veldig veldig deilig når vi bare en gang blir ferdige med dette... Jeg tror kanskje samboeren er litt mer effektiv enn meg, i alle fall mer fornuftig når han prøver å forklare meg at vi ikke behøver å montere stellebordet vi kjøpte i går enda, siden barnet tross alt ikke er ventet før i mai. *sukk* Uansett må vi oppi all ryddingen ikke glemme at det tross alt er helg, og jeg har faktisk fått begynt på et lite prosjekt til min egen lille spire. Hva skal vel dette bli for noe rart da?
Selv om stellebordet får forbli umontert en stund til har samboeren vært grei og hentet ned en annen ting til leiligheten! Hva det er får avsløres i det blogginnlegget jeg (snart) har tenkt å dedikere til min mor. Når det kommer vil dere også forstå hvorfor. I mellomtiden må jeg bare hyle ut og si: "Jeg trenger å låne en mann til i 10-20 minutter!" Nå må dere ikke komme på den ideen at min samboer ikke er tilstrekkelig altså, men vi skal flytte et møbel fra ene enden av leiligheten til den andre. Problemet er at møbelet, selv når vi har tømt det helt, og tatt ut skuffene, er så tungt at det praktisk talt ikke er til å rikke. Jeg har vært med på å flytte det før (har jo fått det fra Oslo til Bergen), men nå er det som om graviditeten trekker styrken ut av kroppen på meg, og jeg har ikke sjangse til å bistå i å løfte det til ny tiltenkt plassering. Dette har ingen hast, men jeg blir fryktelig utålmodig når jeg først har bestemt meg for noe, og lurer på om det finnes "manneutleie" i Bergen? (og hvorfor begynner jeg nå å nynne på "Just å gigolo"?) Hvis han i tillegg har et glassbor slik at vi får hengt opp to små hyller på badet, og kanskje en slipemaskin, så hadde det jo bare vært helt strålende. Jeg har, som dere skjønner, beholdt troen på nissen...

Fortsatt god helg!

10 Kommentarer:

  • Godt nyttår til deg!

    Etter Anonymous Anonym, Klokken 12:34 p.m.  

  • Innimellom bare klaffer det vet du, jeg ringer på din dør og du ringer på min. Og ingen er hjemme! Irriterende, i RL, men i bloggverden er det bare kult!
    Det blir et spennende 2008 for oss ihvertfall. :-)

    Etter Anonymous Anonym, Klokken 12:42 p.m.  

  • Mannfolket er dessverre så elendig i ryggen at vi strever med å få tømt huset for småting, ellers skulle jeg ha sendt han til deg på flekken!!! Tror kanskje ikke det hjelper at jeg selv kommer heller, begynner å bli ganske gåen av å ta alle de tyngste takene nå.

    Bor og slipemaskin og sånt har vi derimot hvis du trenger å låne :-)

    Etter Anonymous Anonym, Klokken 4:08 p.m.  

  • Så koselig søsterbilde! Stor stas for mammaen deres dette! Og pappa selvsagt:)
    Du kan vel sette opp stellebordet og stelle katta på vel?
    Jeg kan høre med gubben om han kan være til hjelp, men jeg tør ikke love noe.
    Jeg har akkurat hatt besøk at Dyveke og mannfolk, og jeg kan love deg at ryggen hans ikke kan bære mye....
    Godt nyttår!

    Etter Anonymous Anonym, Klokken 9:50 p.m.  

  • Haha fornøyelig lesing både om parkeringsplasser på ikea og ditt behov for en mann til... Lykke til med spiren og jeg titter innom her igjen!

    Etter Blogger 9na, Klokken 11:43 p.m.  

  • Hva er det med menn og IKEA spør jeg bare...!! Ang det tunge møbelet - prøv å få 1/2parten over på et teppe - så kan dere skyve det dit det skal?!Pass på rygg og mage!!Koselig blogg - er stadig innom. Mvh Teraks/Matmor

    Etter Blogger Teraks, Klokken 12:30 p.m.  

  • Godt å høre at det er flere som syns det er en prøvelse å gå på Ikea. Vi har løst det med at eg mater mann og barn med pølser og is før vi går inn i butikken, da går alt så mye bedre!

    Etter Blogger Irene, Klokken 8:37 p.m.  

  • Hmmm, jeg har dessverre smittet mannen i huset. Håper du får fatt i annen hjelp! :(

    Etter Anonymous Anonym, Klokken 4:56 p.m.  

  • Jeg ler meg fordervet av deg, du skriver så utrolig godt! Jeg skulle gjerne lånt deg pappa'n min eller lillebror, de er begge flinke bærere, men mangler dessverre både glassbor og slipemaskin.

    Etter Blogger Margrethe, Klokken 9:45 p.m.  

  • Har du fått hjelp av en mann nå? Hvis ikke har jeg sikkert en til låns...

    Etter Anonymous Anonym, Klokken 12:30 a.m.  

Legg inn en kommentar

Abonner på Legg inn kommentarer [Atom]



<< Startsiden