Cruzidulls gale verden

tirsdag, november 20, 2007

Bær over med dårlige bilder

Ikke lett å ta bilder når det er sånn ca midt på natten, for meg i alle fall. Ok, første bildet ble tatt på ettermiddagen, men det blir tidlig mørkt om kveldene nå, og når noen ikke gidde slå på nok lys så bærer bildene litt preg av det. Bær over med det i alle fall, for nå går det videre...

Lørdag var det strikkebursdagsfeiring for Vivi, og pakke måtte til. Forøvrig er pakker noe av det morsomste pus vet. Kanskje ikke selve innholdet, men gavebåndet, og kanskje papiret, særlig om det er en papirpose. Her sitter hun bare og venter på at jeg skal forlate rommet slik at hun kan få utforske i fred og i ro. Denne lille damen tar ikke et nei for et nei.
Strikkebursdag er livate saker, og trekker gjerne utover. Skal ikke røpe for mye, men det er riktig at pinnene går. Ble ferdig med et nytt par små ragger til en liten gutt. Jadajada, må feste tråder. De blå er ferdige i alle fall. Av en eller annen grunn ser de mye mindre ut enn de grønne. Håper de passer. Må strikke flere sokker, men spørs om jeg rekker noe særlig av det før jul.
Befriet for en UFO og inspirert av utallige turer til nøstebarn, kunne jeg med god samvittighet legge opp til selekjolen. Går radig unna dette her, har en felling igjen og så skal det deles til ermer. Enda jeg har fulgt oppskriften blir den litt lengre enn det står i boken, tror likevel ikke det er så farlig. Resultatet blir varmt og behagelig i alle fall. Gleder meg over å strikke denne.Apropos nøstebarn så var jeg innom Lise og nøstet for harde livet før festen på lørdag. Typisk nok ligger det mest slafsete nøstet foran, men de andre ligger klar til nye prosjekter. Prøver å holde meg i skinnet til selekjolen, og kanskje et par andre ufoer, er ferdig. Når du ser på disse supernøstene ser du kanskje fordelen med en nøstemaskin. Greit å få sin egen, for Lise bor farlig nær nøstebarnbutikken. Vet ikke om jeg våger meg dit igjen...

5 Kommentarer:

  • Oj, her går det unna! Og den pusen din er jo bare sååå sjarmerende!

    Etter Anonymous Anonym, Klokken 11:44 p.m.  

  • Innom og titter,herlig katt du har.

    Etter Anonymous Anonym, Klokken 1:37 a.m.  

  • Godt at katten ikke tok presangen min! Det går jammen meg fort med den kjolen. Kjekt å se at du strikker raggsokker også:-)

    Etter Anonymous Anonym, Klokken 7:49 a.m.  

  • Wow her gr det jo virkelig unne! Åh så fin den kjolen ser ut til å bli da! JEg er virkelig imponert!

    Og så flink du er til å strikke raggsokker! De ser flotte ut!;)

    Etter Anonymous Anonym, Klokken 7:56 a.m.  

  • Oi her går det unna! Tenker sjarmtrollet ditt har lyst på et nøste eller to også! Det har i alle fall mine, og er jeg ikke påpasselig med hvordan jeg legger fra meg strikketøyet om kvelden, kan jeg komme ned neste morgen og finne hele salongen surret inn i garn! Festlig! For kattene i hvert fall!!

    Etter Anonymous Anonym, Klokken 8:22 a.m.  

Legg inn en kommentar

Abonner på Legg inn kommentarer [Atom]



<< Startsiden