Cruzidulls gale verden

lørdag, november 17, 2007

Nøstekaos...

Som sagt så gjort. I dag har jeg vært på Nøstebarn, igjen. Denne gang var jeg langt mer fornøyd med resultatet enn sist, og ble enda litt tommere i lommeboken... Fikk i allefall oppklart mysteriet med ulltrøyen. Ekspeditrisen sa til meg at jeg hadde gitt henne en trøye i str. 34/36 og sagt at den vil jeg ha. Jeg var sikker på at det hadde stått noe på førtitallet, men ikke 46/48 på trøyen. Jeg ville da aldri ha funnet på å kjøpe et plagg i str 34/36 til meg selv? (så mye skylapper er det bare ikke lov å ha...) Dro ut i dag, innenfor åpningstiden denne gangen, og kikket på trøyen som hang i butikken. På merkelappen i nakken stod det 42/44. På prislappen stod det 34/36. På den måten så hadde jo både ekspeditrisen og jeg litt rett på samme tid. Jeg fikk i alle fall byttet trøyen i en litt mer passelig størrelse, og er godt fornøyd med det.Prøvde, men greide ikke å la være å snope litt garn når jeg først var der. Jeg har selvfølgelig planer med alt sammen så det unnskylder vel det meste? Klassikeren fra nøstebarn, voksejakke i brunt:
Og en selekjole til en liten tulle, i rosa.
Det petrolfargede forsvinner ut døren i kveld. Mer er det ikke å si om den saken. (hysj hysj)

Apropos gamle ordtak så frykter jeg for gehalten i det. På det tredje skal det skje? Jo, jeg kom meg i alle fall inn i butikken tredje gangen jeg var der. På det fjerde gjelder det? Tja, fikk jo trøyen jeg ville og garn til planlagte prosjekter. På det femte smeller det? Her er jeg mer usikker, er det meg, butikken eller lommeboken som eksploderer? Best å ikke finne det ut.
God helg!

5 Kommentarer:

  • Så masse fint du har kjøpt. Gleder meg til å se de ferdige resultatene. Ble det ene nøstet kjøpt på magefølelsen? Snakkes i kveld. :-)

    Etter Anonymous Anonym, Klokken 3:41 p.m.  

  • Herlig handel. Det er jaggu bra de har stengt nå, jeg er på jakt etter unnskyldninger for å slippe å rette, og er det alltid noe jeg har bruk for, er det garn fra Nøstebarn...

    Veldig søte plagg du har i tankene.

    Etter Anonymous Anonym, Klokken 3:43 p.m.  

  • Åja...man finner alltid en god unnskyldning til garnkjøp vettu;-)

    Flott at du fikk oppklart ulltrøyemysteriet også!:-D

    Etter Anonymous Anonym, Klokken 9:09 p.m.  

  • Tusen takk for det fiiiine garnet! Torte ikke kommentere her i bloggen din i går, så jeg latet som jeg ikke hadde vært her. Perfekt farge til meg:o)
    Takk for i går, det var kjempekoselig å se deg igjen!

    Etter Anonymous Anonym, Klokken 3:42 p.m.  

  • Åh det garnet der er nydelig! Jeg skal selv ut og kjøpe noe fra samme produsent i morgen! Godt du fill byttet trøyen din, men det skulle jo bare mangle, egentlig!

    Etter Anonymous Anonym, Klokken 4:01 p.m.  

Legg inn en kommentar

Abonner på Legg inn kommentarer [Atom]



<< Startsiden