Cruzidulls gale verden

lørdag, oktober 27, 2007

Do you believe in U.F.O's?

For de som strikker er en UFO en forkortelse på "UnFinished Objekt", og det lar seg jo paselig nok oversette til norsk og, som UFerdig Objekt. Spørsmålet er om du har troen på dem? Jeg er pent nødt til å tro, siden de ser ut til å ha tatt overhånd hos meg.
Det er jo så mye gøy å lage der ute, men innimellom må man kanskje gjøre noe ferdig og? Nå trekker jeg frem et lite glimt av hvordan det ser ut i min(e) kurv(er):
Tenkte egentlig å legge ut bilde av min side av sofakroken, men innså at av og til er det ingen uting med sensur...
Vel, bidet ovenfor ser jo ikke så alt for gale ut? La oss ta en titt på hva som ligger oppi. For syns skyld kan jeg begynne med min eldste UFO, den en gang så mye omtatle alpakka-drømmegenseren. Garnet er akkurat like blødt som det var. Jeg er kommer godt i gang. Bolen er ferdig, ermene halvveis og jeg har nok garn. Hva var det egentlig som stoppet med denne? Lurer på om jeg skal rekke opp ermene tilbake til økningene og se om jeg kan få de penere? Kanksje denne blir ferdig i vinter? Eller neste? Disse burde jo være piece og cake. Bare den siste monteringen som gjenstår. Uff. Nå kom jeg på at jeg har en flettelue til, og tre par sokker, som ligger på vent til trådfesting. De ligger i skapet, og der ligger de godt. Tror ikke jeg tør hente dem for fotografering...av frykt for hva annet som måtte dukke opp.Her er jo noe av ferskere dato. Generen er nær ferdig. Må bare sys sammen og få litt vrangbord på ermene. Sy sammen, ja... Den lilla stripen på gulvet er det som skal bli luen. Blir kanskje ferdig en gang, denne? Muligens.Forøvrig er det jo ingen hemmelighet at jeg er glad i å strikke sokker, og da kanskje særlig raggsokker. Det er jo veldig raskt å griet å legge opp noen masker og komme i gang, ikke alltid like lett å gjøre dem ferdig. Ikke begge to i alle fall. Under her ser vi starten på grønne ragger str. barn, start på grå ragg, over halvferdige oktoberflettesokker, starten på februarsokken i rosa, en nesten ferdig julisokk i rødt og lange babysokker i hvitt. Til sist et par jaywalkerinspirerte raggs i størrelse herre, som raskt ble gjemt nederst i kurven igjen. Kunne godt tenkt meg å frigjøre pinnene på disse, men å gjøre dem ferdige står for meg som uoverkommelig akkurat nå.Hvorfor blir nå disse tingene liggende? Det lurer jeg også på innimellom, men stort sett er det fordi noe mere spennende frister pinnene, fordi jeg har gjort en feil som jeg skal rette opp ved leilighet eller fordi lysten bare forsvinner for en stund, og så glemmer jeg hvordan jeg holdt på. Februarsokkene var jeg godt i gang med, men så trakk jeg ut en pinne slik at det raknet et stykke. Etter at Dyveke hjalp meg å rekonstruere fletten forsvant driven på de. De røde julisokkene har jeg strikket første sokken ferdig før, men så var vristen for stram. Nå er sokk én praktisk talt ferdig, men så felte jeg galt på tåen... og ja. De ligger på vent. Litt dumt i grunnen siden de er lover vekk for lengst. Og som sagt, de skulle vært ferdige i juli. Babysokkene måtte jeg bruke pinnene på til julisokkene, og nå husker jeg ikke hvordan jeg snudde til tåen og hvor mange masker jeg plukket opp. Vil ta meg kanskje ti minutter å telle meg frem til det, og litt lenger tild å strikke dem ferdig, men ja. Nå sitter pinnene (str. 2) i julisokken. Noe av det samme skjedde med flettesokkene, men i går tok jeg meg endelig sammen og talte opp til å snu helen og plukke opp likt antall som sokk nr. 1, og så la jeg plutselig merke til hvorfor akkurat denne havnet i UFObunken...
Blæh. De vrangmaskene der kommer jeg til å irritere meg grønn over. Så nå er disse lagt tilbake i ufokurven enn så lenge... De grå herresokkene er et helt kapittel for seg selv, forøvrig strikket direkte fra denne feilproduksjonen, og går antagelig samme skjebne i møte. Det er en jinx over garn som rekkes opp og skal strikkes med for tredje gang...

Nei. Dette var mine strikkeskampletter. Nå lurer jeg på hva som skal til for å få dem ferdig, og om DU tør vise frem dine?

God helg!

6 Kommentarer:

  • Haha, jeg har da ingen problemer med å vise frem mine! Tror ikke de vil fylle ut et pittelite bilde en gang. Jeg har veldig lyst å se deg i den flotte genseren snart. *dytter på*

    Etter Anonymous Anonym, Klokken 9:29 p.m.  

  • Det var da ikke så ille, det er sikkert mange som har flere UFOer enn som så!?!
    Kan dessverre ikke vise fram de jeg eventuelt måtte ha, de ligger vel på etellerannet lager i Indre Arna (lurer på hvor lenge jeg kan bruke den unnskyldninga???).
    Babygensern har du forresten ikke holdt på med så lenge at den er en UFO, så jo at du holdt på med den i begynnelsen av uka.

    Etter Anonymous Anonym, Klokken 9:37 p.m.  

  • Du skal nok se at du får det ferdig etterhvert. Mye spennende garn å se der! Hilsen asterix.

    Etter Blogger Torunn Skjærstad Moen, Klokken 9:57 p.m.  

  • Jeg kan gjerne vise frem min UFO. Men det er bare fordi jeg tok meg selv i nakken, ellers hadde nok ståa her vært myyyyye verre enn det der. Skal vi hjelpe deg å sette datoer?

    Etter Anonymous Anonym, Klokken 10:21 p.m.  

  • Problemet med mange ufoer er at man må ha så mange strikkepinner... og det blir jo litt ddyrt i lengden. Akkurat nå har jeg ikke noe uferdig liggende - utrolig nok. Jeg hadde en ponco jeg holdt på å hekle på - de 4 siste årene, men så trengte jeg garnet til noe annet og nå er er ufokurven TOM!!!

    Etter Blogger Petunia, Klokken 12:20 p.m.  

  • Öhh.. undrar om man vågar anta utmaningen här, hrm... ska fundera på det ;)
    Orsak till min fundering är att jag har letat rundsticka 3,5 eller 4... jodå, det finns - flera av den ena och andra... samt att Denise finns i 3,75... Oki, kan nog leta upp ändarna på 3,75orna, men då har jag ingen kabel istället, hm... Jag ANTAR att jag har en del UFON liggande ja... annars borde jag inte ha brist på rundstickor, hm... Några saker kan nog froggas, ja... Undra om tröjan ryker? jag vet inte!!! suck... hjälp, känns det som nästan... som det ungefär känns i livet just nu, hua...
    Må så gott... värmländskan... kramis, ngn som dock stickbrist behöver garninköp också... undrar bara hur??? ;)

    Etter Anonymous Anonym, Klokken 1:12 p.m.  

Legg inn en kommentar

Abonner på Legg inn kommentarer [Atom]



<< Startsiden