Cruzidulls gale verden

tirsdag, oktober 09, 2007

Gode dager!

Høsten har bydd på noen overaskende godversdager i byen som ellers er mest kjent for sitt endeløse regn. En god ting med høsten er sauer. Sauer er gode dyr, de gir både ull og fårikål. Fårikål, ja. Neste gang skal jeg imidlertid tenke på at 2 kg sau og et gedigent kålhode kanskje er i meste laget for to personer. Slipper å tenke på middag de nermeste dagene, vi har fårikål ut uken i alle fall...
Når høsten kommer er det også viktig med gode sko, og ikke minst varme sko når det er snakk om en frysepinn som meg. Må bare vise dette kuppet jeg gjorde på Fretex. Splitter nye Vagabondstøvler til kr 85,-. Måtte sjekke både to og tre ganger at det ikke bare var en stakkar som prøvde sko og lot sine nye støvler stå. Alle merker, innvendige trykk og tynne riller i sålen er intakte. Disse kan rett og slett ikke ha vært i bruk av andre enn meg.
Om høsten er det til og med noen som har bursdag. I går feiret vi Tittei:
Selv om det var Tittei som hadde bursdag så var faktisk jeg så heldig å få presang! En stor bærepose stappet med raggegarn er jo noe man ikke sier nei til, for det finnes jo ikke noe bedre enn raggsokker! Tusen takk!
Nå har jeg mer garn enn tid fremover, så det er vel bare å avlyse alle avtaler og strikke i vei...
Apropos garn. Jeg har fortsatt ikke strikket opp Istanbulgarnet, men nå har jeg i alle fall startet et nytt prosjekt. Er litt spent på hvordan dette kommer til å bli, for som den observante leser kanskje ser er ikke dette en sokk. Det er heller ikke en lue eller en ballband dishcloth. Noen som greier å gjette?
Nei, nå har jeg alt brukt mye dyrebar strikketid! Skal jeg noen sinne ha håp om å se enden på det siste nøstet er det mars tilbake til sofaen nå.
Neste gang blogger jeg kanskje innholdet i strikkekurven min, et innhold som jeg tror lever et hemmelig liv. Jeg kjenner ikke til alle disse ufoene i alle fall...

*fårikålens skål*

10 Kommentarer:

  • Fårikålen er best tredje gang den varmes opp, så du gjorde en god jobb med den middagen. Neste gang kan du gjerne si fra på forhånd, så har jeg noen som kan hjelpe deg å gjøre kål på får-i.

    Etter Anonymous Anonym, Klokken 11:14 p.m.  

  • Ååå. Spar litt fårikål til jeg kommer hjem i november da :) Dersom du i løpet av vinteren skulle få et par ekstra raggsokker (gjerne med langt skaft :p) i størrelse 39 og vil bytte dem mot noe, så får du skrike ut :)

    Etter Blogger Margrethe, Klokken 12:10 a.m.  

  • Jeg prøvde å se om jeg fant et lag ved navn Lyn på tabellen, men det var visst vanskelig gitt ;-)

    Er ankelsokkene ferdig nå?

    Etter Anonymous Anonym, Klokken 5:48 p.m.  

  • Glemte å si at gullet e kommt hem.

    Hilsen anonym

    Etter Anonymous Anonym, Klokken 6:13 p.m.  

  • Fårikål! Nam! Det må jeg lage snart! Tenker du koser deg med raggegarnet jeg!

    Etter Anonymous Anonym, Klokken 6:36 p.m.  

  • *s*
    Ja, eftersom du stickar så många sockar... inte kan du väl ha börjat sticka tröja eller något? Mössa är väl mer åt "rätt" storlek i det förhållandet... ja, om det inte är en barntröja till någons barn inför julen? Detta SKA bli spännande... återkommer som vanligt och kikar efter om du visar mer ;)
    Må så gott... värmländskan... kramis ngn som inte får något garn inte, nopp... väldigt sällan, och inte någon födelsepresent heller vad jag har sett... 20juli, varje år ;) hihihi...
    (åka till Istanbul och inhandla månne?)

    Etter Anonymous Anonym, Klokken 7:30 p.m.  

  • Ha ha, jeg vet ikke hvem det ble pinlig for jeg *fnis*.

    Kunne ikke la stakkars uskyldige(?) Kiwa ta skylden heller.

    Håper du har fine dager på jobben...

    Etter Anonymous Anonym, Klokken 11:16 p.m.  

  • Fårikål er best dagen etter eller dagen etter der igjen, men så lenge varer den ikke her i huset. Det er så velsignet enkelt å lage og smaker så godt!

    Etter Blogger Petunia, Klokken 7:12 a.m.  

  • For noen kule sko! Ønsker deg en god strikkefull høst!

    BÆÆÆ!

    Etter Anonymous Anonym, Klokken 5:42 p.m.  

  • Du er inne op noe her! Søte dyr og dyrebar strikketid fordamper som kål i bloggen! Kos deg med rykende varm fårikål i dag, vi har samme her - i litervis! :)

    Etter Anonymous Anonym, Klokken 2:18 p.m.  

Legg inn en kommentar

Abonner på Legg inn kommentarer [Atom]



<< Startsiden