Cruzidulls gale verden

fredag, august 10, 2007

Ferietid - please make it last!

Jeg har ferie, og blir skremt av hvor fort timene bare dundrer avårde! Hvor ble den første uken av? Vel. Her er i alle fall det sokkeparet jeg nevnte i forige post. Forsterket med sommergarn kjøpt i Thailand i fjor, størrelse herre.
De ble et sett med forige par, og er ment som innflyttingspresang til et vennepar, som begge tilsynelatende er hekta på ullsokker. Sett at neonen er enda mer lysende i virkeligheten enn det som går frem av bildet kan man kalle dem "I see where you walk (in the dark)". Håper de blir fornøyde.
Sa jeg ferie? Åkke som har vi blitt satt i arbeid. Kjører skolebøker rundt i distriktet, slik at alt skal ligge til rette for skolestart. Er helt overveldtet over hvor mange skoler det er her, og hvor store de er. Er det virkelig så lite å finne på på Jæren? Hyggelig det i grunnen, men litt skummelt å tenke på hvor mange lærere det da må være...
Beleilig nok står det Gjesdal skole på noen av disse boksene, og Gjesdal skole må jo nødvendig vis være i nærheten av:Jeg syns i grunnen ikke det var så spennende der inne. Ganske dyrt faktisk, til å være garnutsalg. Tilsvarende priser som Spar kjøp mener jeg å huske, og dyrere med tanke på at Sparkjøp tilsynelatende har salg to ganger i året. Uansett, garnkjøpsforbud og alt, noe fant jeg da som fristet en ullsokkfanatiker som meg:
Og fikk brukt litt penger i butikken...
Jeg får nemlig strikket en del på disse kjøreturene, så det er godt å ha litt garn (og så var det en farge jeg ikke hadde sett før). Dessuten er samboeren grei nå i ferietid, men det er sikkert bare for å imponere moren, og dermed antagelig vis kortvarig, så jeg må benytte anledningen når den kommer. Ikke sant?

Forøvrig har vi forsøkt oss på litt GPS-kjøring uten nødvendig vis å oppnå det resultat vi ville. Hadde vi kunnet forsere sperringene, hoppe vel en meter/halvannen og krysse dobbel sprerrelinje, så hadde vi sikkert kommet der vi skulle. Resultatet av denne kjøringen ble imidlertid at vi måte koble fra båthengeren, snu bil og henger separat og så finne en alternativ rute, denne gang ved bruk at (mer eller mindre) sunt fornuft og logisk tenkning.
Apropos båthenger, frister det ikke med en båttur?
Når man først er på ferie i fremmede byer må man selvfølgelig benytte anledningen til å undersøke hva de har i butikkene. Og med man mener jeg jeg, for selv om dette bildet er litt uskarpt viser det samboeren i kjent shoppingpositur. Armene i kors over brystet, rett utenfor alarmbøylene og som regel med ryggen til, likevel ett og annet utålmodig blikk inn i butikklokalene for å se om ikke jeg snakrt kommer etter. *sukk*Da er han mye blidere når han får holde på med det han liker, og han tar seg unektelig ganske flott ut der på sin høye hest, gjør han ikke?
Det er kanksje ikke så dumt med litt mosjon innimellom, selv på ferie, for det blir mye "kaffe":
Og mye sitting. Her nok et glimt fra skolekjøringene, og muligens et hint av GPS-overkill? Sa jeg det, at jeg strikker i bilen? Augustsokkpar nr 2 er ferdige, størrelse dame. Måtte jo bruke opp restene etter restegarnssokkene, ikke sant?Maj, jeg er beæret over at du tagget meg! Håper det er greit at jeg kommer tilbake til videre taggging når jeg har litt bedre tid til en surferunde for virkelig å sile ut de bloggene jeg vil tagge videre, en oppgave jeg vet ikke vil bli lett. Det er så mange fine blogger å velge mellom. Blir det lenge å vente kan dere ta med dere en naturopplevelse på veien:
Nei, nå må jeg tilbake til kaffen og ferien. Håper jeg får en mer minnerik ferie enn en stakkars gutt fra Oslo på feriekoloni, som sier:
jeg husker noen kuer
kanksje enda flere fluer
men det vakke noe spennende ved dem
ps: Jeg har spurt Ola Breivega som jobber i Språkrådet, og "kuer" er likestilt med "kyr". Det var noe å slå i bordet med ovenfor samboeren, det!

12 Kommentarer:

  • Så flotte sokker! :D

    Etter Anonymous Anonym, Klokken 1:18 p.m.  

  • Nok et (to) par herlige sokker! Kjøring etter sunt bondevett når det gjelder dere to, har jeg vært utsatt for, hehe. Håper dere finner greit frem! God helg og ferie til dere begge!

    Etter Anonymous Anonym, Klokken 2:26 p.m.  

  • Herlig lesning! Kos dere masse!!

    Etter Anonymous Anonym, Klokken 2:34 p.m.  

  • Kanskje jeg må reise helt til Gjesdal også for å få tak i garn....Sukk...(les på bloggen min.. Garnhuset på Midttun.. har du vært der???)
    God helg!

    Etter Blogger Petunia, Klokken 4:26 p.m.  

  • Så kjekt å lese om ferien din. Jeg kjenner til det at feriedagene flyr så altfor fort. Og du, den shoppingposituren for menn, den kjenner jeg godt igjen også *fnis*

    Ha en fin helg.

    Etter Anonymous Anonym, Klokken 7:12 p.m.  

  • Du er definitivt den ukronede dronningen av raggsokker. Og det er ikke dumt. Ser ut som om dere har det fint på ferie, til tross for sysselsettingen.

    Etter Anonymous Anonym, Klokken 5:34 p.m.  

  • Stadig noe nytt hos deg, flotte sokker igjen. Ta en tur til meg, jeg har nominert deg.

    Etter Anonymous Anonym, Klokken 9:48 p.m.  

  • Hei! Huffda, så ikke at du allerede var nominert, så jeg har nominert deg i bloggen min.

    Etter Anonymous Anonym, Klokken 10:15 a.m.  

  • Snakker om spennvidde innenfor en enkelt bloggpost, jeg er aldeles målløs! Har forresten deg som en av mine 'rockere' - bare se her: http://mluni.wordpress.com/2007/08/13/joda-det-strikkes-litt-innimellom/

    Etter Anonymous Anonym, Klokken 10:41 p.m.  

  • Ser ut som en deilig ferie!
    Lagt igjen en hilsen til deg i bloggen min.
    Fortsatt god sommer!

    Etter Blogger Sommerfuglen, Klokken 1:09 a.m.  

  • Konkurranse på bloggen min! Vinn bla SOKKEGARN!!! Trekning på fredag!

    Etter Blogger Petunia, Klokken 6:57 a.m.  

  • For å bevise at jeg er innom i ny og ne for å se hvordan det står til med deg. ;) Jeg er mektig imponert over hvor langvarig den sokkestrikkingen din har vært... Jeg trodde sånt bare holdt ett par-tre uker, jeg - så var man lei hele greia. Men neida, du strikker og står på. Hvor mange par har du produsert nå? Det må jo være uhorvelig mange...?

    (Og når kommer det første paret til Trondheim egentlig? :p)

    Etter Anonymous Anonym, Klokken 1:35 p.m.  

Legg inn en kommentar

Abonner på Legg inn kommentarer [Atom]



<< Startsiden