Cruzidulls gale verden

søndag, juli 15, 2007

Høst er en trøst?

Siden våren brått gikk over i høst i Bergen er det igjen tid for raggsokker. I går ble jeg ferdig med et par til samboeren. De er alt tatt i bruk og er visst gode når man er "idrettsmann" og ser le tour de France på tv... (str 45-46)Jeg har hatt strikketreff, og har sett noen bilder fra kvelden i noen blogger rundt om. Stuen var full av strikkende damer, og det må jo ha vært vellykket når de siste ble skremt ut i totiden på natta! Selv om det sies at du ikke må strikke på strikketreff, kan det se ut til at ikke alle er einge.
Sånn ellers har to sommergjester flyttet inn på gjesterommet. Pus syns det er fryktelig spennende, men veldig irriterende at døren er lukket og at hun ikke får komme inn og inspisere. Hun tilbringer mye tid foran den lukkede døren og om samboeren eller jeg går forbi stryker hun seg mot beina og prøver å smiske seg til en åpen dør. Hun har også stilt seg på skohyllen, stukket seg etter dørklinken og presset ned, men heldig vis er den dørklinken litt for hard for henne. Når ikke dette hjelper er siste utvei å gjemme seg og heller forsøke å snike seg inn når en av oss har et ærend der inne, men enn så lenge har hun blitt avskåret i forsøkene. Stakkars pus stiller seg totalt uforstående til alt dette, hun har jo aldri blitt nektet noe som helst i hele sitt liv!
Jaja, når man ikke får spise... eh... hilse på sommergjestene kan man heller inspisere mors utbytte etter nattåpent. At jeg kjøpte sommerkjole, sandaler, singlet og ymse annet med 70 % rabatt er ikke like spennende for en liten katt, som posen skoene kom i... På sett og vis kan jeg vel forstå det, for med de værutsiktene vi har i Bergen i dag ser det ikke ut til at jeg heller får mye glede av kjolen og skoene og alt det andre sommertøyet, annet enn at det var billig da, om det er en trøst innerst i skapet. *sukk*
Kanksje ikke så dumt likevel at bikinisesongen hoppet over Bergen i år. Da vanker det nemlig vafler på søndagen. Samboeren er fornøyd med varme føtter, servering foran tven og at ikke dama maser om at tour det France må av.

4 Kommentarer:

  • Jeg kan trøste deg med at jeg har strålende sol og sommer i Narvik. Man har da vett nok til å reise fra Bergen når det regner:-)
    Jeg kommer tilbake når været bedrer seg.

    Etter Anonymous Anonym, Klokken 8:24 p.m.  

  • Høres ut som om du evner å kose dere tross møkkaværet!

    En fortsatt fin sommer til deg, med håp om at vi ikke ruster før høsten setter inn...

    Etter Anonymous Anonym, Klokken 8:53 p.m.  

  • Det derre solskinnsværet mangler her i Sandnes også. Og vi er ikke engang på samme stedet som regntøyet vårt..!

    Etter Anonymous Anonym, Klokken 9:23 a.m.  

  • Stakkars pus som venter forgjeves foran døren, hun kommer seg sikkert inn et ubevoktet
    øyeblikk:-)Ikke bare i Bergen det er møkkavær, har hatt regn i ukesvis her nå, også kom solen fram i nøyaktig 1 1/2 dag og nå regner det igjen!! Jaja, jammen godt jeg digger å se Tour de France på tv:-)Strikkelysten glimrer med sitt fravær i tillegg så....

    Etter Anonymous Anonym, Klokken 11:38 a.m.  

Legg inn en kommentar

Abonner på Legg inn kommentarer [Atom]



<< Startsiden