Cruzidulls gale verden

tirsdag, juni 26, 2007

Stemningsrapport fra sommeren

Først av alt må jeg dokumentere for de sikkert tvilende, driftige damene på Bryggen, at jeg FAKTISK er i gang med junisokkene! Vel. I gang har jeg jo vært lenge. Allerede i denne posten fra 5. juni kan man se sokkens spede begynnelse. Problemet er vel at den spede begynnelse har vært langvarig. Svært langvarig. Antallet opprekkinger av denne sokken har rett og slett rundet to desimaler og det er ikke en rent liten dose sjikane jeg har mottatt fra de overnevnte driftige hobbydamer.
Jeg hadde noen nye starter på disse under Kickis bursdagsfeiring, intill jeg mistet pinnen uner gulvet og begynte på noen hyggelige raggsokker i stedet.
Startet besøket sist fredag med å rekke opp siste av de forsøk jeg har gjort hjemme på disse sokkene, og etter å, til massiv uthenging fra bryggedamene, ha rekket opp enda noen flere ganger, avslått hjelp til mønsteret, avslått tilbud om startstrikking av noen runder fra superstrikker Dyveke og plent nektet å ha én pinne pr. mønsterrapport, pakket jeg sammen og dro hjem.
(Stakkars meg, hundset hjem fra hobbytreff! Tror du meg ikke? Bare se hvor frekk Kiwa er i bloggen sin!)
Jaja. Jeg er vel egentlig ikke så veldig nærtagen... (og ja, jeg hører at du protesterer mor, men la meg nå få fullføre setningen) ...når det kommer til strikkingen, så jeg har ivrig fortsatt å rekke opp og strikke videre, og skylder på at oppskriften eller pinnene var utsatt for en Jinx! (som nå, heldivis, er hevet)
Jinx? Spør kanksje du? Selvfølgelig, svarer jeg, for jeg kan nå nemlig kjenne i hele kroppen at neste Harry Potter BOK snart kommer i butikkene, og jeg gleder meg ti ganger mer enn enn unge på julaften!
Har selvfølgelig merket av denne svært viktige datoen i kalenderen jeg bruker på jobb:
Og i lys av de nærstående begivenheter har jeg frisket opp med å lese siste boken på nytt. Oh. Var jo like spennede som sist! Og hvem er R.A.B.???Samboeren og katten syntes å innse at jeg var fortapt for denne verden med Harry Potter i fanget (med unntak av de stunder jeg måtte rive meg løs for besøk, leilighetsvask og søndagstur opp og ned Ulriken!) og det har vært avslappet stemning i kåken.Ellers minsker det i ølbeholdningen jeg tok med fra Belgia:
Og selv om det er temmelig mye alkohol i disse:
...kan jeg garantere at det ikke er samboeren som står bak dette skiltet jeg fant på Haukeland sykehus i går:
Jeg nyter det å ha fri etter arbeidstid og lurer nå på om jeg skal begynne på en av de utallige uleste bøkene vi har i leiligheten eller om jeg simpelt hen skal lese Harry Potter and the Order of the Phoenix igjen.
Ah hvilken luksus å ha en bokhandler i nær familie!

4 Kommentarer:

  • Se her ja, det går jo fremover med sokkene. Ikke lett å strikke mønster når du har 2 masekopper i stereo, ha ha. Gleder meg til den 4!!

    Etter Anonymous Anonym, Klokken 9:53 a.m.  

  • Jeg visste du ville klare det! Hva fikk deg til å se lyset? Litt fred og ro kanskje? Hehe. Vi sees den 4.!

    Etter Anonymous Anonym, Klokken 5:07 p.m.  

  • Ikke rart at du plages med juni-sokkene. Det har jeg også gjort. Begynt- og rekt opp. Så gikk det opp for meg at symbolforklaringa i mønstret er feil- og helt ulogisk. Høyre- og venstrefellinga må bytte plass- så stemmer det.
    Jeg har begynt på nytt- og nå går det strålende- håper å bli ferdig før den 30 juni.

    Etter Anonymous Anonym, Klokken 6:59 p.m.  

  • Ha! Ser at pusen ligger på bordet hos deg også... Sånn er det her også og de tror de har lov. Når jeg står opp om morgenen, ligget Todd midt på spisebordet og snorker. - Gå ned Todd, sier vi og da bare gløtter han på det ene øyet og purker videre... en liten stund senere har han giddet å flytte seg ut på kjøkkenbordet... Bortskjemt!

    Etter Blogger Petunia, Klokken 7:29 p.m.  

Legg inn en kommentar

Abonner på Legg inn kommentarer [Atom]



<< Startsiden