Cruzidulls gale verden

mandag, juni 04, 2007

Travel helg!

Helgen som var kom og gikk uten at jeg egentlig forstår helt hvor den ble av? Det var uansett en veldig bra helg fullpakket av program. Fredagen kom nemlig min fetter og kusine for å tilbringe helgen med oss mens deres foreldre sov på hotel og skulle delta på div. arrangementer under festspillene i Bergen.
Fredagen hadde vi middag alle seks og det var veldig hyggelig! Lørdagen var barna og jeg ute av døren til kl 08:00, for vi skulle nemlig BT-bade på Vannkanten. Det var gøy med utesvømming, digre baderinger, varmt vann og ikke minst supre vannsklier. I motsetning til meg turde begge barna å ta superbowlen, igjen og igjen og igjen... Etter bading hadde vi jordbær og is til lunsj før vi jentene gikk på shopping i byen mens gutta var på Vil Vite. Etter en felles runde i byen reiste vi så hjem for å spille fantasi og sparke fotball før vi lagde pizza! Kjekt med pizza er at alle kan ha på akkurat det man selv vil, og gode ble de alle sammen! Vi slappet av litt etter maten og så bar det ned til byen igjen, for vi skulle nemlig se noen pirater i "At world's end". Tenk at vi dro barna med på forestillingen kl 21:15! Vi kunne jo ikke gå på noen barneforestilling i fem-tiden, kunne vi vel? Det hadde vi slettes ikke tid til!
Selv om vi først var i seng i ett-tiden kvelden før rakk vi båten ut til Ole Bulls feriested for festspillkonsert på søndag. Det var en deilig dag og øyen var virkelig verdt et besøk! Som en ser av feriehuset hadde Ole Bull reist mye og hentet inspirasjon fra hele verden!Bygningen var ikke mindre forseggjort innvendig enn utvendig, her refleksjonen fra et speil i musikkrommet:
Da søndagskvelden kom var det godt å vile ut, både for to- og firbeinte. Etter båtturen ut til Lysøyen har jeg fått mitt mer eller mindre faste sommerskille, ugleøyne og hvite "fartsstriper", for ikke å snakke om den rudolfnesen som visst kan lyse opp ethvert nabolag... Under over alle under så holder finværet i Bergen. På vei hjem fra jobb i dag kikket jeg opp i dette treet, og ønsket at jeg var litt yngre. Er det ikke bare som skapt til å klatre i?
Apropos så må jeg bare skryte av veien til jobben, som går langs et vann og er gønn og trivelig. Kort er den og. Likevel har jeg oppdaget et lite skår, egentlig ikke så mye å snakke om, man jeg BØR sykle med solbriller og munnen igjen!Vi nyter finværet mens vi kan, og det til gangs med picknick i hagen! Lurer på om jeg må anbefale solbriller før en ser på bildet under? Vi har, som man kan se, ikke fått så veldig mye sol på kroppen, enda...
Det er flere som nyter livet i solen. Rakk så vidt knipse henne under en liten stopp på benken. Ellers har hun knapt ro til å sitte stille når det er så mye som må undersøkes utendørs.Aha! Tok pusen på fersken der ja. Kan berolige alle fuglevenner med at brettet var forlatt for lengst og at stakkars pusen har bjelle på, nettopp for å unnge slike farlige situasjoner.
Ellers tar vi livet med ro. Bra bok forresten!

1 Kommentarer:

  • Fine pusen!!<3

    Min katt har også sånn bjelle men enten virker den dårlig eller så er katten min en flink jeger for hun fanger stadig mus, og kommer inn med fuglelopper......;-)

    Etter Anonymous Anonym, Klokken 3:22 p.m.  

Legg inn en kommentar

Abonner på Legg inn kommentarer [Atom]



<< Startsiden