Cruzidulls gale verden

onsdag, mai 30, 2007

Fare for lang oppdatering...

Det har vært pinse og et par fridager medfører selvfølgelig masse tid til mitt nye kamera. (Digger digger digger mitt nye kamera!) Samboeren, katten og jeg tok bilen over fjellet til Valdres, for å tilbringe pinsen med mine foreldre. Typisk hyttesyn:En ting man må gjøre når man er på tur til Øystre Slidre er å gå opp på Rundemellen:
På vei opp er det lett for små gutter å la seg friste. Det er ikke pent å kaste snøball på fotografen! En annen ting jeg fikk bekreftet på vei opp er at jeg ikke skal prøve forfølge en karriere som fotograf. Ikke innen selvfotografering, i alle fall...På toppen av Rundemellen var det godt med niste og litt varmt i koppen. Sjekk varden. Den ser man allerede fra Juviki!Må nesten dokumentere at jeg også har vært på toppen...
...og at det er bratt ned... Jeg likte godt dette gamle, salryggede fjøset/skjulet som så vidt holder seg oppe i nærheten av Turrsjøen:
På vei hjem 2. pinsedag rastet vi på Gudvangen, og samboeren delte nisten sin med en ny venn:
Mor Norge:Vel hjemme er det bare å konstatere at bilen var full... Kan ikke skjønne det? Legg forøvrig merke til blomsten som har vært på fjelltur, og at min nye symaskin kan skimtes som den grå firkantede massen i baggasjerommet! (måtte det bli 2. helg i juni veldig fort - det er den eneste fritiden jeg kan se jeg har på evigheter...)
Må for syns skyld opprettholde håndarbeidsprofilen i en håndarbeidsblogg, og vise at maisokkene er i full gang. Har endret en god del på mønsteret og strikker på pinne 2, hvilket er ubeskrivelig tynne pinner!Det er forøvrig ikke så værst å være tilbake i Bergen når solen skinner og gradstokken viser 24 grader! Jeg liker bildet unbder svært godt fordi tittelen på boken bare overhodet ikke står i stil med billedmotivet:
Til sist et bilde av selveste kattflussa.
Oi oi! Er klokken så mye alt? Jeg som lovet å rydde leiligheten! Som det heter: man trenger ikke god tid, men en frist. Jeg skal på kurst hos Stillow kl 19 i dag, og helgegjestene kommer ikke før til fredag. Blir nok sent i seng på torsdagen...

6 Kommentarer:

  • Takk for titten. Gudvangen er ikkje så langt herfrå ;)

    Etter Anonymous Anonym, Klokken 8:15 p.m.  

  • Så masse fine bilder du har tatt!! Og jeg skjønner deg så godt, det er kjempegøyt å ta bilder.

    Etter Anonymous Anonym, Klokken 8:52 p.m.  

  • Hei flott blogg du har.Blei så inspirert av Istanbul at no tar eg turen sjølv.Spørmålet mitt er kan du tipse meg om plasser/steder det er vert og gå for en som er handarbeids gal? Bergitte

    Etter Anonymous Anonym, Klokken 8:55 p.m.  

  • Mange flotte bilder du har tatt. Synes pusen din er usedvanlig pen liten pus!

    Etter Anonymous Anonym, Klokken 10:35 p.m.  

  • Ser ut som om dere har hatt noen fine fridager. Misunner dere fjellturene... Så deilig å sitte på toppen med ryggen inn til en varde. Dra frem matpakken og termosen og bare føle seg i ett med resten av naturen....
    Må på fjellet i morgen...bare MÅ det!

    Etter Blogger Petunia, Klokken 4:55 p.m.  

  • Du som har pus, cruzidull, bør lese innlegget på bloggen "bad hair day" på bloggen min. Du finner det under eldre innlegg eller kjæledyr...
    "Sjamør i pels"!

    Etter Blogger Petunia, Klokken 9:37 p.m.  

Legg inn en kommentar

Abonner på Legg inn kommentarer [Atom]



<< Startsiden