Cruzidulls gale verden

tirsdag, mai 01, 2007

Du trodde du så den siste?

Åh nei da. Gårsdagens aprilsokker var ikke de siste fra denne siden. For en liten stund siden ble jeg ferdig med et nytt par raggsokker til samboeren, samborags! Disse er enda større enn rapidragsene jeg strikket i påsken, størrelse 45 +! (Han står i allefall stødig han samboeren min...)
Men hva skulle jeg ta meg til når aprilsokkene var ferdige og maimønsteret ikke var kommet enda og jeg har masse herlig garn for hånden? Jo, legger sporenstraks opp til et nytt par:
Disse er lange i skaftet og skal passe til meg når de er ferdige. Planen er at de kan brettes dobbelt i skaftet, så de blir nok gode og varme.
Blir nok en del sokker fremover. Har temmelig mange kilo sokkegarn kjøpt i Istanbul, som virkelig har vist seg å være fantastisk godt å strikke med! 75 % Virgin Wool Superwash og 25 % Polyamid. Nøstet over er 100 g med ukjent antall meter, mens nøstene jeg strikket aprilsokkene av består av litt tynnere garn, og "bare" var 50 g, men 210 m. Det vil si at jeg fortsatt har masse igjen av de to nøstene selv etter at aprilsokkene i str. 39-40 var ferdige. Og jeg har mange flere nøster i masse ulike farger. *hurra* (kanskje jeg tør vise det frem en dag, men har pakket det så komprimert at selv ikke samboeren har forstått hvor mye garn det egentlig er snakk om...)
Og til slutt en som virkelig ser ut til å nyte livet i solen. Og ja, hun er øremerket noe jeg oppfordrer alle katteeiere å gjøre med sine små!

3 Kommentarer:

  • Så utrolig mange fine sokker du strikker. Kjempe store var de også. Ha en fin dag.

    Etter Anonymous Anonym, Klokken 1:48 p.m.  

  • Flotte sokker!! Kan aldri bli for mange sokker vel:-) ID-merket min kjære pus på fredag som var, så nå har han "tatovering" i øret.

    Etter Blogger Lena, Klokken 2:24 a.m.  

  • hrm... någon som tror att man är avis på allt ditt sockgarn? nopp, inte ett jota, säger hon och går iväg och kryssar alla fingrar, tår och allt som går, hua. Gillar garner när de ÄR melerade... mest verkar de jag hittar fram till, inte många inte, hihihi, vara randiga...
    Men, dessa sockarna blir ju urhäftiga! För att inte snacka om dina sockar för april månad! urkigt läckra med mönstrat garn där på mönsterstickningen... Funderat på dem, men hittar som sagt var inte ens till ENFÄRGAT sockgarn, bläää...
    Må så gott... värmländskan... kramis och sticka på du... :)

    Etter Anonymous Anonym, Klokken 1:47 p.m.  

Legg inn en kommentar

Abonner på Legg inn kommentarer [Atom]



<< Startsiden