Cruzidulls gale verden

søndag, april 01, 2007

Vår!

Som nevnt i forige post var det begynt å våres da jeg kom hjem fra det store utland. Sist mandag erklærte jeg vinteren over og benyttet litt kvinnelist for å få samboeren med ut på plantasjen.
Nå har ikke vi så mye hage som er vår egen, men tre verandakasser kan også hilse våren velkommen. Da vi overtok leiligheten stod det nydelige blomster i kassene. En nabo fortalte nylig at de var plantet rett i forkant av visning samtidig som selgerene la ned rundt regnet 30 timer + i hagearbeid, de som aldri hadde gjort noe på den fronten før.
Noen av plantene hadde faktisk overlevd vinteren, så nappet ut de døde, fylte på frisk jord og plantet de nye innimellom.
Satset i all hovedsak på stemorsblomster siden de er mer hardføre og skulle tåle den lille frost som det selvfølgelig ikke kommer mere av i år. Noen påskeliljer satte jeg også innimellom, bare siden, ja... Er det ikke påskeaften (eh... palmesøndag red.am) i dag kanskje?Jeg har av en eller annen grunn alltid hatt lyst på en sånn krukkelignende ting som kan henge på veggen med blomster i. Da vi var på plantasjen hadde de noen som var merket "1/2 pris", bare ikke av hva. Jeg var visst en svært vanslelig kunde da jeg begynte å grave og mase for å finne pris på denne, med etter å ha snakket med 5 ansatte og blitt stilt bakerst i køen flere ganger fikk jeg endelig en pris og slo til. *puh*
Plantet denne sammen med kassene på kjøkkenet og gikk ut for å finne et sted og henge den opp...
Vi har INGEN STEDER å henge den opp...
Ingen.
Jaja. Bølle nyter utsikten fra rekkverket.
Deilig med litt sol i pelsen.
Og siden det allerede nesten er en uke siden bildene ble tatt er det stor forandring i kassene. Dessverre er det meldt regn fra i morgen, men det må jo bli kortvarig... i Bergen... ikke sant?
Og ja, så var det et lite hobbyglimt fra Istanbul da.
Hva med en saks?
Her har du en liten butikk som selger sakser og kun sakser.
Eller kanskje du er mere interessert i kantebånd og dusker? De har butikker utelukkende med dette og:
For at ikke den gjengse hobbydame skal bli gønn nå i disse påsketider hvor det ellers går i gult, men man kanskje helst vil være brun (selv om resultatet gjerne blir rosa), ja for i det hele tatt å ungå den totale fargeforvirring tror jeg vi skal ta "hobby i Istanbul"-glimtene gradivs.

5 Kommentarer:

  • Deilig med vår og nye planter, tror jeg må fornye 'hagen' litt jeg også!
    Du kjøpte vel med deg en haug dusker og rosa puseboaer?

    Etter Anonymous Anonym, Klokken 10:41 p.m.  

  • God påske! psst ikke påskeaften idag vel?? *løper svettende og sjekker kalenderen*

    Etter Blogger Hannesol, Klokken 11:12 p.m.  

  • Nei uff og huff, nå gikk det litt fort i svingene... Mente selvfølgelig palmesøndag, men jeg tar gjerne et påskeegg.

    Og Dyveke, jeg kjøpte dessverre hverken dusker eller rosa boaer, men om jeg hadde visst at du ønsket deg det så skulle jeg selvfølgelig kjøpt mange!

    Etter Blogger Cruzidull, Klokken 11:18 p.m.  

  • Jeg har veggplass! Deilig med vår, selv om det selvsagt regner i Bergen i dag. God påske til dere begge + katten + fiskene. Glemte jeg noen nå?

    Etter Anonymous Anonym, Klokken 8:50 a.m.  

  • Endelig vår sier jeg!
    GOD PÅSKE!

    Etter Blogger Strikkelaura, Klokken 11:43 a.m.  

Legg inn en kommentar

Abonner på Legg inn kommentarer [Atom]



<< Startsiden