Cruzidulls gale verden

fredag, februar 23, 2007

Farlig nær overvekt!

I dag fikk jeg en hyggelig beskjed ved frokostbordet.
Holdt på å sette brødskiven i halsen, og ikke fritt for at jeg plutselig kom hakket nær anorexi og matnekt.
Nå var det ikke riktig slik at noen så på meg og sa: Du er farlig nær overvekt, men slik jeg tolket utsagnet til en eller annen mannlig idiot med en eller annen latterlig, meget moderne, opphippet tittel innen ernæring så var det det som ble sagt: Jeg er farlig nær overvekt.

Samboeren og jeg spiser frokost, og som vanlig står radioen på. Det er snakk om treningsstudioer og kroppslukter, og at særlig under pilates og spinning var det vanlig at utøverne, meget ufrivillig, kom til å slippe litt gass. Særlig pilates var visst en treningsform som var utpreget god til å rense kroppen på denne måten, om det nå enn ikke var helt påregnet fra utøverens side. Vi humrer litt over dette, og i mitt stille sinn blir min ide om ALDRI å gå på spinning eller pilates forsterket. (men jeg har jo også tidligere tenkt at jeg aldri skal i treningsstudio...)
Jeg drikker opp kaffen og går på badet for å pusse tennene. Det er da jeg hører idioten, som burde vært skutt og begravet fremfor å få uttale seg offentlig, komme med sitt banale innlegg. Denne nymotens ernæringsfjotten gikk hardt ut mot BMI og hevdet at denne form for å måle personer var svært umoderne og upålitelig. Greit nok det, kanskje, hadde han bare hatt vett nok til å stoppe der! I stedet fortsetter tufsen å ture frem med at det nye måleidealet var gjennom bruk av målebånd og livvidde. Og så kom det: Overvektig ER DU om du som kvinne har en livvidde fra 80 cm, og for menn 95 cm. Intet forbehold, ingen unntak.
Siden målebåndet mitt lå farlig lett tilgjengelig i stuen ble tannpussen avbrudt. Drevet av menneskets naturlige, og ikke alltid så sunne nysgjerrighet så måtte jeg sjekke. Ok. jeg var ikke direkte overvektig, men sannelig er jeg farlig nær!

Dette bildet ble riktig nok tatt i fjor, men det er ikke så veldig store forandringer som har skjedd. Bare for å sette det i proporsjoener, jeg er 1,74 høy. Døm selv:

Til å være fredag begynte dagen sannelig dårlig. I ettermiddag har jeg planer om å vinne vinflasken, men tror jeg står over kantinens tilbud om fredagsbolle til lunch.

Nå må jeg jobbe, god helg.

11 Kommentarer:

  • *klem*
    Du må ikkje høyre på alle desse idiotane som er på radioen.

    Overvekt på deg?????????? Ja,ja, vi kan vel ikkje alle se ut som utsulta fotomodeller.

    Ynskjer deg ei fin helg.

    Etter Anonymous Anonym, Klokken 10:34 a.m.  

  • Du sier det selv, han er en idiot! Ikke noe å bry seg om.

    Etter Anonymous Anonym, Klokken 10:54 a.m.  

  • God helg!

    Du kan jo velge å stole meir på denne informasjonen: http://www.nettavisen.no/innenriks/article909313.ece

    Etter Blogger Unknown, Klokken 10:55 a.m.  

  • Hehe, huff så mye rart folk klarer å lire av seg!! God helg til deg og tusen takk for kommentar på bloggen min:o)

    Etter Anonymous Anonym, Klokken 10:59 a.m.  

  • Du skriver så bra, kjempegøy å lese. Jeg måtte visst også måle....

    God helg! ;)

    Etter Anonymous Anonym, Klokken 12:17 p.m.  

  • Det gjelder å ha selektiv hørsel skjønner jeg...hehe. God helg og nyt bollen i kantina du:-)

    Etter Anonymous Anonym, Klokken 2:50 p.m.  

  • Plutselig var jeg en smule overvektig gitt.. *fnise*
    Nei, jeg sier som de andre her; Mannen må være en amøbe-tufs av verste sort!
    Og jeg blåser en lang masj i spinning og Pilates, - og jeg nyter maten min EKSTRA godt etter denne her... hi-hi.
    Ha en fortreffelig helg!
    (og nå har jeg - som den svima jeg er - endelig lagt deg på link-lista mi)

    Etter Anonymous Anonym, Klokken 5:48 p.m.  

  • Jaja det er ikkje greit.. God helg og kos deg med det du har lyst på :)

    Etter Anonymous Anonym, Klokken 8:10 p.m.  

  • Jeg sier bare: Kos deg!
    Makan til idioti!
    God helg:-)

    Etter Anonymous Anonym, Klokken 11:19 a.m.  

  • Ha ha... værste eg har høyrt... KOS DEG MED BOLLEN DIN DU :-))) OG GOD HELG :)

    Etter Anonymous Anonym, Klokken 11:49 p.m.  

  • Det er ikke måte på hvor mange idioter det er der ute! Tar nå for all del ikke hensyn til at alle er ulik bygd, heller... Synes du ser flott ut,jeg! :)

    Etter Blogger Bente, Klokken 12:07 a.m.  

Legg inn en kommentar

Abonner på Legg inn kommentarer [Atom]



<< Startsiden