Cruzidulls gale verden

onsdag, mars 14, 2007

En kvinne trenger fire dyr...

Ja, det heter så:
En kvinne trenger fire dyr:
-en mink i skapet
-en jaguar i garasjen
-en tiger i sengen
og en sau til å betale alt sammen!

Vel. Jeg har valgt å ha min jaguar i akvariet og har også betalt den selv. (lønn - oh lykke)
Skulle egentlig se etter en gjeng Sturisoma aureum som kunne ryddet litt alger i storkaret, men det hadde de ikke i den butikken jeg var. Det var jo leit, men butikken jeg var i var ikke tilfeldig valgt. Hadde blitt tipset om at jaguarer var observert der, og en sånn har jeg vært på utkikk etter lenge!
Skulle jo egentlig bare kikke litt, men da jeg så gjengen, en svart frynsete klump av 4-6 fisk i hjørnet og én jævel i spreke farger som vel var den som forårsaket frynsene på de øvrige, vel, da tok jeg ikke sjangsen på at han fortsatt ville være der når jeg ikke bare skulle kikke, men handle, så han ble med meg hjem!
Liten stakkar i posen, men på bildet sakset fra akvaforum (tatt av Lennart Axelsson) kommer det frem hvor flott en fisk dette er. Ikke blir den beskjeden i størrelse heller, noe du kan lese mer om her!
(det kan faktisk hende at denne vakre sjarmøren ikke var den eneste fisken som ble med hjem fra butikken, men det snakker vi ikke for høyt om her. Én fisk er jo like lite realistisk som én øl!)

Ellers vil jeg si tusen takk til Stillow og de øvrige damene fra Bryggen for en særdeles hyggelig kveld!
Oi! Glemte visst å bidra til bruspotten. Pinlig!

7 Kommentarer:

  • Oj...kor stor er den no?

    Vert det ikkje litt skummlet for dei andre som bur oppi der?

    Etter Blogger Unknown, Klokken 9:16 a.m.  

  • ååå fine fisker, en slørhale her i huset..hadde to ,men den ene døde...

    Etter Anonymous Anonym, Klokken 8:30 p.m.  

  • Slitan med Jaguaren :-) og takk for i går, det var kjempekoselig

    Etter Anonymous Anonym, Klokken 9:11 p.m.  

  • Det bur to juvel ciklider, sju tigerbarber og ein mallefisk i karet mitt. Er ikkje så stort som ditt...

    Etter Blogger Unknown, Klokken 9:53 p.m.  

  • En jaguar i akvariet er bedre enn ingen jaguar! Takk for i går, det var kjempekoselig:)

    Etter Anonymous Anonym, Klokken 10:10 p.m.  

  • tusen takk for så raskt svar! :) ønsker deg en fin helg! :)

    Etter Blogger Brit-Elin, Klokken 11:36 a.m.  

  • Oj, fyra djur?
    Hund, katt, vattensköldpadda och en hög med fiskar. Räknas det? :p
    Må så gott... värmländskan... kramis och hoppas du får en så trevlig helg det nu är möjligt... sköt om er...
    Sjöbackas blogg

    Etter Blogger Bim, Klokken 9:26 p.m.  

Legg inn en kommentar

Abonner på Legg inn kommentarer [Atom]



<< Startsiden