Cruzidulls gale verden

tirsdag, mai 22, 2007

Toppen av seigpining!

I dag har jeg vært på shopping!
Noen, og jeg skal ikke nevne navn her, syns at jeg selv fortjente en "liten oppmerksomhet" som gratulerer med dagen og ferdig med et tilsynelatende uendelig studium! Denne noen mente at et digitalt speilreflekskamera måtte være toppen av all unødig luksus.
I går hadde valget falt på et Nikonkamera, men etter å ha lest resultater av forbruker- og mer profesjonelle tester så ble jeg... eh, denne noen, mere usikker. Telefoner ble tatt til fotoeksperter og til slutt falt valget på et Canonapparat.
Skulle selvfølgelig bare kikke på vidunderet da jeg dro innom butikken. Snakk om å være naiv. Tror en selgers første bud må være: "er det en kvinnelig kunde er varen solgt om hun får den i hånden".
Koste meg i butikken mens jeg tok bilder av linsebeskytteren, en lampe som lyste og en tilfeldig kunde. Dette må jeg virkelig vurdere for dette var moro, tenkte jeg! Levde meg litt inn i min egen verden før jeg plutselig hører: "Unnskyld, kunne jeg bare få prøve det kamera med en annen linse?" Ser opp og der står en kunde og en ansatt og sikler på det kamera jeg holder i hånden. "Eh, ja selvfølgelig" sier jeg, men inni meg skriker det "MITT kamera! Du får ikke ta MITT kamera!" Selv om jeg strakte frem hendene som holdt kamera tror jeg de måtte dra litt ekstra for å få det løs *sukk*.
Tok ikke lange stunden etter det før jeg eller, det vil si noen sa til selgeren: "Jeg tar det huset og den linsen du anbefalte!" Ha! Nå er det ingen som kan stjele kamera mitt ut av hendene mine!
(For skams skyld må jeg inrømme at jeg snakket med han som skulle prøve kameraet med den andre linsen, og han var veldig hyggelig. Tror ikke han heller gikk tomhendt ut av butikken i dag...)
Hipp hurra, jeg har fått meg digitalt speilrefleks i dag. Og jeg må ærlig inrømme at det blir magre tider frem tli neste lønning. Pasta, pasta, pasta. Vær advart samboer, ingen kulinariske utskeielser fra min side fremover!

Jeg gleder meg til å ta kamera i bruk! Gleder meg MER enn en unge på julaften, og da jeg trakk kortet i butikken så så jeg for meg en kveld med bilde på bilde på bilde! Suverent! Men plutselig tar drømmen slutt i det selgeren ser på meg og sier: "Husk nå at batteriet må lade i 15-22 timer første gang du lader det".
Det er dette jeg kaller toppen av seigpining!!!
Gleder meg til i morgen!

8 Kommentarer:

  • GRATULERER!!!!

    Etter Anonymous Anonym, Klokken 10:42 p.m.  

  • Gratulerer! Nå forventer jeg masse flotte bilder her:-)

    Etter Anonymous Anonym, Klokken 10:51 p.m.  

  • ooooo... gratulerer :)
    Seigpining vet jeg alt om, har drevet med det i hele dag!

    Etter Blogger strikkegal, Klokken 1:04 a.m.  

  • Gratulerer. For ein nedtur å måtte lade fyrst!!

    Etter Anonymous Anonym, Klokken 9:04 a.m.  

  • Gratulerer! Du kan jo sitte å se påå det mens batteriet lader da ;)

    Etter Blogger Eva, Klokken 4:36 p.m.  

  • Gratulerer med flott kamera! Regner med at vi får en oppdatering i bloggen utover - kikker litt på speilrefleks selv, men er ikke riktig overbevist enda :-)

    Det er kjedelig å lade batteriet først, men utrolig viktig for batteriets holdbarhet :-)

    Etter Anonymous Anonym, Klokken 6:23 p.m.  

  • Gratulerer med nytt kamera. Trengte ikke ha det i hånden før det ble med meg hjem en gang før jul :-) Ser ut som samme sorten :-)

    Etter Anonymous Anonym, Klokken 7:08 p.m.  

  • Sliiiitan med nytt kamera. Det er så gøy med speilrefleks!! Blir nesten som en unge når jeg tar bilder med det. Ha ha jeg som prøvde å lokke deg på Bryggen med å teste kameraet mitt, så hadde du allerede kjøpt deg et. Her skjer ting fort, men det var som din kjære sa: vel fortjent!!

    Etter Anonymous Anonym, Klokken 9:55 a.m.  

Legg inn en kommentar

Abonner på Legg inn kommentarer [Atom]



<< Startsiden