Cruzidulls gale verden

mandag, mai 21, 2007

Tilbake til hverdagen og tid for blogging?

Travle dager medfører lite tid foran pcen og lite tid for blogging. Pus, samboeren og jeg har vært ute og reist. Først var det en tur til Jæren hvor bla. et nytt teppe måtte godkjennes:
Nå var imidlertid ikke teppekontrollen hovedgrunnen til at vi reiste, men at folk driver og gifter seg:
Noe andre igjen syns er litt kjedelig, slik at de foretrekker å bli på sofaen. Jeg har til og med hatt bursdag siden sist. Samboeren hadde virkelig slått på stortrommen i år! Siden jeg i grunnen ikke ønsker meg noen ting (noe han kanskje syns var litt vanskelig) så hadde han like så godt kjøpt omtrent alt jeg noen sinne hadde nevnt at jeg kanksje kunne tenkt meg! All ære til samboeren som virkelig overrasket!

Mai er forøvrig en god måned selv sett bort i fra bursdag, med masse fridager og moro! Fordi jeg ikke er tilstrekkelig miljøskadd av byen jeg har flyttet til, til at tanken på våt vadmel bringer frem gode følelser i meg, reiser vi selvølgelig til tigerstaden i anledning nasjonaldagen. Ut på tur, aldri sur, pus er selvfølgelig med. Sjekk mine to luksusdyr koser seg mens de venter på boarding.
Pus og jeg liker ikke rigide regler, og her bryter vi glatt en av hovedreglene for pet inn cabin: dyret må bli i buret under hele oppholdet i flyet. Pus vil ha seg frabedt å bli tittulert dyret og liker heller ikke å bli forvist til et bur under setet. Jeg var litt bekymret i starten da pus skrek og skrek (og rexkatter er ikke akkurat lavmælte), men har nå fått bekreftet mine mistanker om at hylignen slettes ikke skyldes flyskrekk, snarere grov og alvorlig indignasjon over å sperres inne og ikke få ligge i fang og se ut av vinduet, noe som er pus' yndlingsgesjeft når hun er ute og reiser. Inspirert av Onkel reisende Mac introduserer jeg her tante reisende katt:
17. mai er jo en slager, og tussete meg ble helt ør og sentimental av å se på barnetoget. "Åh, masse unger i tog" *snufs snufs* "Åhh, masse russ i tog" (med påfølgende eim av gammel fyll) *hulk hulk*. Sprøe greier. Heldigvis fikk synet av garden meg raskt ned på jorden. Dyktige er de, men når ble de så unge? Yngre og yngre år for år! Er det derfor de går i barnetoget?
Mitt ærverdige studentorkester Corpsus Juris spiller tradisjons tro på Universitetsplassen 17. mai. Av bagasjemessige årsaker ble saxen igjen i Bergen. Av den grunn fikk jeg min musikalske debut på vaksebrett, et instrument som var adskillig vanskeligere å mestre enn jeg tidligere har forestilt meg. *ritsj ritsj* intet øye var tørt...
Vi har celebert besøk av våre venner fra Sverige. Er det til å undres over at tollerene blir bekymret når fire svensker krysser grensen med en diger kanon dagen før nasjonaldagen? Skal de erobre Norge? Nye år med sildesalat i flagget?Dette er i alle fall en velfungerende union oppstått over uendelig mange liter øl og swedepunch i Hansastaden Kiel. Trommesolo under tigerrag. Det er mange tilskuere som må holdes på behørlig avstand. Kanonen er ladd!Selv om svenskene vanligvis blir sagt å skyte spurv med kanon kan de som man kan se, også utgjøre en fare for trombonister! Selvfølgelig vet juristene hvor de skal stille seg når lunten tennes, men skal love at den siste ladningen gav de ivrigste tilskuerene i front skikkelig bakoversveis.
Det er rart med det, men våpen og krutt har en magisk tiltrekning på smågutter som må bort og plukke så fort anledningen byr seg. Godt utstyr?
17. mai er ikke bare grunnlovsdagen, men også bursdagen til min morfar! Må selvfølgelig feires, så etter spekemat og kaker til frokost ble det jammen spekemat, snitter og kake til lunsj og. Jeg greide faktisk å styre unna spekemat og kaker til middag, men dessverre har jeg ingen bilder fra den kjempehyggelige kvelden og gjengen vi var ute med!Det er ikke bare jærbuere som gifter seg om dagen, jeg har rullet servietter til den store gullmedalje:
Og med både sol og regn på bryllupsdagen er det vel duket for et godt ekteskap?
Og med tanke på det tomgodset vi bar ut kan det vel se ut til at gjestene hadde det gøy og?
I går ble det mest rydding og slarving med mine foreldre før langhelgen i Oslo så alt for fort tok slutt og vi var tilbake i Bergen, alle tre. Mine føtter verker fortsatt etter en lørdag tilbragt på høye heler og gjerne på dansegulvet. En langhelg uten mye søvn har vel og biddratt til at dagen i dag føltes som en mandag mandag...
Nå sitter jeg med beina i været og teller knapper for å se om dette er noe jeg virkelig trenger og om jeg kan ta meg råd, svaret er vel egentlig "nei" og "ja, muligens"...

1 Kommentarer:

  • Herlig resymè av en sikkert fortreffelig feiring av både det ene og det andre!
    Jeg humrer alltid like godt av dine skriverier, og dagens blogging var aldeles intet unntak.
    Ha en fullstendig strålende uke!

    Etter Anonymous Anonym, Klokken 11:42 p.m.  

Legg inn en kommentar

Abonner på Legg inn kommentarer [Atom]



<< Startsiden