Cruzidulls gale verden

torsdag, mai 31, 2007

Glassmykkekurs hos Stillow!

30. mai avholdt Stillow et kurs i laging av glassmykker. Annevenn, Dolci, HK, Synne, Irene, Tone, Tutten, og jeg selv benyttet anledningen til å melde oss på straks det ble annonsert. Bordet var gjort klart da vi kom. Utstyret er ukjent og spennende:
Stemmningen er god allerede fra starten
Vi fikk en god innføring i bruken av de ulike verktøy, og måten de ulike smykkene ble laget på:
Annevenn går grundig til verks med designen, mens Stillow antagelig er bekymret for alle de underlige, og sikkert for henne åpenbare, spørsmål vi kursdeltakerene pepprer mot henne.Dolci, Irene og Tone lurer åpenbart på hvordan de skal kunne lage noe tilsvarende som modellen:Under kursleders kyndige veiledning kommer den spede begynnelse. Vi er overveldet av utvalget og usikre på resultatet. Dessuten skal vi lage TRE smykker, men hvor skal vi begynne? Og er det vanskelig å kutte klass? Farlig?
Ikke lenge etter er vi alle i full gang og dette er morro! Oi. Der kom visst jeg med på bilde og:
HK sliter med å velge glass, men hvem hadde ikke det problemet?Etterpå ble det til og med tid for litt strikking, selv for kurslederen, og selv om en av kursdeltakerene hadde større problemer med å velge enn andre. Eller hva Synne?
Ok, bildet over var kun for å posere, men Synne falt jammen for fristelsen å lage et smykke til:
Tutten strikker og, lommetøfler i herlig grønnfarge:...og spekulerer på hvordan hun skal kunne smugle ut litt garn.
Smykkene skal brennes, slik at de smelter sammen, men det er jo gøy å ha bildet fra før brenningen, slik at man kan sammenligne, og forhåpentlig vis lære litt?
Dolcis kreasjon:HKs kreasjon:Mine smykker før brenning:
Og til slutt Tuttens tre, med to closeups: BLir spennende å se resultatet.

I kveld skal jeg gjøre minst mulig!
(rekker jeg å vaske og rydde leiligheten på snaue to timer i morgen???)
(ps: jeg mangler visst noen bloggadresser, tips mottas med takk!)

8 Kommentarer:

  • Hei og takk for sist!! Veldig koselig :)

    Er jevnlig innom bloggen din! Blir ekstra spennende å følge med fremover nå når du har fått nytt kamera :)

    her er to tips om bloggadresser:
    Irene http://blogg.hobbyboden.com/irene
    Tone http://blogg.hobbyboden.com/tone

    Etter Anonymous Anonym, Klokken 9:19 a.m.  

  • Så morsomt med masse bilder fra kurset!!

    ...men så jeg virkelig SÅ sliten ut hele kvelden!?! *fnise*

    Etter Anonymous Anonym, Klokken 9:46 a.m.  

  • Så flotte smykker dere har laget!!
    Det så usiiiigelig spennende ut, - JEG VIL ÅSSÅ PÅ SÅNN KUUUURS! *roper høyt*
    Takk for koselig kommentar i bloggen min.Morsomt å se at du er innom meg sjø... *fnis*
    Og så må jeg bare si at "mønsteret" (om jeg nå kan kalle det noe sånt!) på mine grå flettesokker ligger i HB under strikking. Daria etterlyste dem i Mor Aase-garn, - da finner du det kanskje?
    Jeg har brukt pinne 3,5 og 4 på mine, sånt går så mye fortere enn 2,5-pinner. *knegg*
    Ha en super helg!

    Etter Anonymous Anonym, Klokken 1:05 p.m.  

  • Heisann.
    Dette såg skikkeleg koseleg ut, og så mange flotte smykker det vart.
    Koseleg blogg du har, forresten:)

    Er det greit at eg har linka deg på bloggen min?

    Etter Blogger HildeS/Frøken Fryd, Klokken 2:17 p.m.  

  • Åååå så flotte smykker dere laget! Ser ut til å ha vært en kjempekoselig kveld også!
    Kos deg i helgen!

    Etter Anonymous Anonym, Klokken 4:53 p.m.  

  • Morsomt med bilder :-) Ser Tone har tipset om bloggen min. God helg!

    Etter Anonymous Anonym, Klokken 7:05 p.m.  

  • Så flotte smykker dere har laget!!

    Etter Anonymous Anonym, Klokken 10:44 p.m.  

  • Ser ut som dere hadde det kjempekjekt!! Gleder meg til det blir min tur :)

    Etter Anonymous Anonym, Klokken 6:06 p.m.  

Legg inn en kommentar

Abonner på Legg inn kommentarer [Atom]



<< Startsiden