Cruzidulls gale verden

onsdag, juli 18, 2007

På tide med litt slanking?

Nei, nå refererer jeg ikke til det at jeg stekte vafler på søndag, og heller ikke til det at jeg fornyet treningskortet sist onsdag og så har trent onsdag, fredag og mandag OG skal trene i morgen. Nei, jeg refererer til at jeg muligens må gi samboeren rett i det at jeg kanksje kan tenkes å ha en smule, bitte litt, knapt merkbar enorm mengde garn?
Jeg har heldig vis ikke vist frem mitt lager som (av bekvemelighets... eh... sikkerhetsmessige årsaker) er fordelt på flere skap i leiligheten, i flere kurver, i poser, i kasser og i kjeller. Jeg tror ikke jeg har garn på loftet, og jeg tror heller ikke samboere vet hvor mye garn jeg egentlig har.
Ja, hva sier dere garnentusiaster (for jeg vet nemlig at jeg ikke er den eneste som har det på denne måten, og at noen av de med samme garnsamlingssyndrom av og til er innom)? Er det på tide å slanke litt av lageret? På tide å innføre kjøpestopp?

Nå snakker jeg selvfølgelig ikke om å slanke lageret fordi jeg nødvendigvis må kvitte meg meg garn, men for å rydde plass til nye, spreke nøster :)

Og uansett, før jeg (under sterkt press fra samboer) setter begrensning jeg få tak i ett nøste eller to med mor Aase raggegarn i lime og svart for å få ferdig et par raggsokker... Noen som har å bytte?

8 Kommentarer:

  • Jeg lover ingen ting i dette øyeblikk, men det finnes en viss mulighet for at jeg har et nøste eller tre av den nevnte fargen. Og jeg trenger sårt å gjøre plass til noe nytt og sprekt garn selv. ;o)

    Etter Anonymous Anonym, Klokken 3:26 p.m.  

  • Du er nok ikke helt alene om å ha det sånn. Det er jo litt utrolig å oppdage nøster man ikke husker man hadde også... Lime grønn mor aase garn har jeg også sikkert et eller flere nøster av, hvis ikke frøydis finner sine :-)

    Etter Anonymous Anonym, Klokken 3:41 p.m.  

  • Næsj, hvorfor garnslanke? Høres lite spennende ut! Det er faktisk ganske mye annet man kan samle på som tar myyyyye mer plass!

    Etter Anonymous Anonym, Klokken 3:43 p.m.  

  • Jeg har nok ikke noe av det garnet du mangler, dessverre.

    Men altså, dette slankepresset du opplever er da aldeles utilbørlig. Jeg er sikker på at du har mye mindre enn meg, og det kunne ikke falle meg inn å gå på en garnslankekur. Du kan bare hilse mannfolket ditt og si at ull isolerer aldeles ypperlig, og dermed sparer dere på fyringsutgiftene!!!

    Etter Anonymous Anonym, Klokken 4:01 p.m.  

  • Må man slanke da? Kan du ikke bare rydde og omorganisere, slik at det ser mindre ut?
    Jeg har igjen et nøste med grøn/svart moraase raggegarn.

    Etter Anonymous Anonym, Klokken 6:05 p.m.  

  • Jeg har liggende et nøste her + litt til, hvis du er interessert. Bare send meg en pm på HB.
    Samboeren min vil også at jeg skal slanke garnet litt, men jeg har jo nesten ingenting, jo... :)

    Etter Anonymous Anonym, Klokken 6:29 p.m.  

  • Ikke gi etter for slankepresset!

    Etter Anonymous Anonym, Klokken 9:04 p.m.  

  • Jeg slanker også garnlageret mitt, så kanskje jeg skal finne frem litt raggsokkegarn du kan få neste gang jeg møter deg? Ja, for du strikker jo støtt raggsokker, gjør du ikke? Tror jeg har det grønne til og med!

    Etter Anonymous Anonym, Klokken 11:38 p.m.  

Legg inn en kommentar

Abonner på Legg inn kommentarer [Atom]



<< Startsiden