Cruzidulls gale verden

torsdag, november 15, 2007

Nøstetrøst eller nøsteskuffelse?

Det blir gjenntatt til det kjedsommelige at alle gode ting er tre. Jeg er litt skeptisk til slike gamle ordtak, men siden Vivi klokelig hadde påpekt at det var mulig for arbeidere å kikke i Nøstebarnbutikken når det var langåpent, så bestemte jeg at samboeren måtte kjøre meg ut i dag.
Fikk med meg en brun pose ut av butikken, litt sånn som alkoholiserte amerikanere, og det passer jo i grunnen bra siden disse garnkjøpene også er en avhengighet...
Siden alle skryter sånn av nøstebarngarnet kjøpte jeg et hespe for å prøve. Planen er en sparkebukse, og jeg er spent på om garnet er så fantastisk som det alle skryter av. De hadde i alle fall en slik sparkebukse i butikken, og den kjentes god ut.Egentlig gledet jeg meg mest over noe jeg kjøpte til meg selv, en lang og god ullsinglet. Jeg er jo temmelig frossen av meg, så ull får man bare ikke nok av. Siden jeg er så lang som jeg er er mye av det jeg har svært kort i livet, og det blir ikke akkurat lengre av at samboeren av og til vasker. Skuffelsen ble likevel stor da jeg tok mitt nye ullplagg opp av posen og så jeg hadde fått str. 34/36. Har ringt og snakket med dem og laget masse ståhei frem og tilbake, men er fortsatt usikker på hva jeg skal gjøre. Har fått så gode alternativer: beholde den jeg har eller bytte den i en str. 46/48. Jeg kan bruke den jeg fikk, men nå lurer jeg på om jeg skal dra ut enda en gang på lørdag for å vurdere alternativet. Sikkert bare en bagatell for mange, men jeg ble i alle fall svært skuffet. Det blir i allefall ikke stripet ulltrøye i påkledningen min i morgen, den får ligge i plasten sin til jeg får bestemt meg... Åh, disse valgets kvaler... Forresten, heter det ikke "...på det fjerde skal det skje?"...Jeg trøster meg heller med den fine pakken jeg fikk av fru Fryd i dag. Her viser jeg bare papiret, men innholdet var en lekker duftsepe fra fru Fryds nye butikk "Fryd" på bystasjonen (hehe), og en Toblerone. Siden Toblerone er det beste samboeren vet ligger sjokoladen i trygg forvaring på kontoret. Hm, trygg og trygg, spørs om den varer ut morgendagen, hadde alt vært litt svinn i dag da jeg dro...

4 Kommentarer:

  • Så kjedelig med den toppen da. Den ser jo bare utrolig deilig ut. Men det er kjedelig med ull som er for smått. Jeg ville nok tatt turen opp på lørdag igjen og sett om det var noe der du kunne bruke i stedet.

    Også gleder jeg meg til å se utviklingen på sparkebuksen!

    Etter Anonymous Anonym, Klokken 9:19 p.m.  

  • Så kjipt da! Ut dit enda en gang...
    Da må du i hvertfall trøsteshoppe enda mer garn! Koselig at du får pakke da! Det skulle oppveie litt av skuffelsen:o)

    Etter Anonymous Anonym, Klokken 9:20 p.m.  

  • Åhh, sånt er så irriterende, skjønner godt irritasjonen din :-)

    Etter Anonymous Anonym, Klokken 9:47 p.m.  

  • kjedelig at den var for liten ja, men ville nok byttet den. Og som Vivi sier, da kan du jo kjøpe enda mer garn..hihi

    Etter Anonymous Anonym, Klokken 9:52 p.m.  

Legg inn en kommentar

Abonner på Legg inn kommentarer [Atom]



<< Startsiden