Cruzidulls gale verden

torsdag, desember 27, 2007

5 minutter...

Julen er en tid for familie, det er jo noe alle vet, men at julen også er en travel tid, travlere enn selv førjulstria, det var i alle fall ikke jeg så bevisst på... intill i år. Har endelig sneket meg til 5 minutter på nett og benytter samtidig anledningen til å puste litt liv i bloggen igjen. Det første jeg vil gjøre er å ønske alle som er innom en gledelig jul! Vi hadde en fantastisk julaften i alle fall, med pinnekjøtt av villsau (!) til middag!
Ellers oppsummeres raskt julen vår ved å skrive at vi har reist fra hus til hus og spist. Pinnekjøtt, ribbe, kalkun, grøt, mere pinnekjøtt you name it. Av helsemessige årsaker går jeg ikke nærmere inn på alle kaker og søtsaker vi har fått i oss, men de med fantasi kan jo forestille seg. I slike situasjoner er det uansett godt å komme seg ut litt...
Jeg må skryte litt av at jeg faktisk har overgått meg selv og fikk ferdigstilt sokkepar nr to i tide til å bli julegave. Hadde faktisk ikke helt troen på at det skulle gå. Til mormor disse. Hun har fått et par i dette mønsteret tidligere og skryter veldig av dem. Takk til Elisabeth Augusta som har laget og deler mønsteret. Har en liten følelse av at dette ikke blir det siste paret aprilsokk 2007 jeg strikker.
Jeg har faktisk blitt ferdig med flere ting, men de får få eget skryteinnlegg senere. Nå vil jeg snarere fokusere på "work in progress" som ikke forventes ferdig før henholdsvis februar/mars og tidlig mai. Når jeg tidligere har skrevet at jeg strikker til en baby jeg hevder at ikke er min egen så er det faktisk sant. Mor blir bestemor for føste gang og det dobbelt opp med få måneders mellomrom i 2008. Som sonografen (på ultralyd) sa da jeg fortalte dette: "Det er ikke sunt det der, hun tar vel helt av hun nå!?"... meg til venstreNår det kommer til samboeren så har han fått sin egen baby. Til alle dere som har sendt hyggelige julehilsner på sms, jeg vet jo at noen av dere er innom her av og til, så beklager jeg at jeg ikke har fått svart. Ett av mine nyttårsforsetter for 2008 er i alle fall å bli bedre på å svare på meldinger.
Nei, nå må jeg haste videre. Mine tilmålte fem minutter ble kjapt til ti og de er gått opp i røyk for lengst. Ønsker alle som er innom en fortsatt gledelig jul, og til de jeg ikke ser innen det så ønsker jeg også et riktig godt nytt år!

5 Kommentarer:

  • Du får kose deg videre, høres ut som du har det travelt, men kjekt.

    Etter Anonymous Anonym, Klokken 5:50 p.m.  

  • Du tåler en travel romjul så mye tid du skal få til å kose deg fra etter påske en gang! Og så fin magen er blitt! Vi ser selvsagt frem til tilbakekomsten din.

    Etter Anonymous Anonym, Klokken 9:56 p.m.  

  • Godt nyttår vennen. Sees om ikke mange dagene, og da har vi ny kollega også!

    Etter Anonymous Anonym, Klokken 4:09 p.m.  

  • Ønsker deg et riktig godt nytt og spennende år! Flott tur dere hadde, masse fine bilder.

    Etter Anonymous Anonym, Klokken 3:12 a.m.  

  • det jeg var ute etter, takk

    Etter Anonymous Anonym, Klokken 1:01 a.m.  

Legg inn en kommentar

Abonner på Legg inn kommentarer [Atom]



<< Startsiden