Cruzidulls gale verden

søndag, desember 02, 2007

1. søndag i advent

og julepynten jeg hadde gledet meg til å få opp ligger fortsatt godt bevart i pappesker i kjelleren. Jaja, er jo enda noen dager til jul. Vi har faktisk vært på julebrunsj i dag, og tilsynelatende er det flere som har benyttet anledningen til å få seg en ekstra godbit. Bildet er ikke så bra, men man kan i allefall tydelig se at jeg har ganske mye alger i karet. Det finnes én type fisk som spiser disse penselalgene, og sist torsdag kjøpte jeg en liten stim med disse i håp om at de skulle få kontroll på algene. Dessverre har jeg en type fisk som spiser disse algeeterene, som man jo også kan se av bildet. Jada, jeg var klar over risikoen, men med i betraktningen tok jeg det at algeeterene er raske, og tøffe og de jeg fikk tak i var av god størrelse. Nå ser det imidlertid ut til at jaguaren får den dyreste snacksen noen sinne. Det er nemlig lettere å finne en nål i en høystakk enn å fange inn disse algeeterene i mitt kar... Jaja. Jaguaren må jo få noe godt til jul han og... Noen andre som koser seg i førjulsstrien er pusen. Selv skulle jeg gjerne ha skrevet at jeg ikke hadde noe å vise frem fordi alt jeg holder på med om dagen er hemmelig, men sannheten er snarere den at jeg ikke har noe å vise frem fordi jeg rett og slett ikke holder på med noe. Begredelig å miste strikkelysten sånn rett før jul.
Ble forøvrig oppgitt over gamle Norge i dag. Hadde så fryktelig lyst på karamellpudding da jeg våknet. Selv jeg skjønner imidlertid at det ikke er noe særlig til frokost, og regnet vel med at lysten skulle gi seg utover dagen, og i allefall etter en julebrunsj. For å gjøre en lang historie kort så ga ikke lysten seg og mannen og jeg måtte på Bunnpris på Hop. Problemet mitt er imidlertid ikke søndagsåpne butikker, men det at om vi først skal ha søndagsåpne butikker her i landet så kunne det vel vært skikkelige butikker, og ikke de minste kottene i landet med hyller så trangt plassert at man knapt kan snu seg? Dårlig vareutvalg, sure kunder og sur betjening. For ikke å snakke om kaoset av biler utenfor. "Det er jo så belastende for dem som må jobbe på søndag". Hva er det for et argument? Det er jo enda mer belastende å jobbe i slike omgivelser... Skal man først gjøre noe så gjør det i det minste skikkelig. Vel, det var dagens lille utblåsning, og ja, jeg har fått min karamellpudding.
I morgen skal jeg pynte til jul... kanskje...

4 Kommentarer:

  • Åja, fine godpusen må få kosen sin, det er klart!!!

    Så får strikkinga vente til du får lyst:-D

    Etter Anonymous Anonym, Klokken 1:00 a.m.  

  • Jeg måtte flire da jeg så garnet og pusen din, tenk at du har vært så flink med kattebørsten da!

    Etter Blogger Ninne, Klokken 5:33 p.m.  

  • Helt enig med deg om butikken på Hop og andre lignende butikker. Der går man bare når nøden er størst - som når man våkner og har lyst på...ja, karamellpudding... men tror du ikke de håver inn penger i søkk og kav på en søndag da? De som står i butikken har vel sikkert ikke mer enn minstelønn og med alle dem som er innom og til de prisene??? Det går nok i +++ ellers hadde de ikke giddet å gjøre det.
    Kall det en storkiosk og hold døgnåpent!

    Etter Blogger Petunia, Klokken 6:41 p.m.  

  • Den butikken på Hop er jo et kapittel for seg selv.... Skjønner ikke at det er lov å ha butikk, så og si uten parkeringsmuligheter. Man bør også være ganske smal for å klare å tre seg inn mellom reolene!

    Butikken på andre siden av gaten derimot! Vel er den liten, men akk så masse fint de har!

    Etter Anonymous Anonym, Klokken 3:02 p.m.  

Legg inn en kommentar

Abonner på Legg inn kommentarer [Atom]



<< Startsiden