Cruzidulls gale verden

onsdag, januar 02, 2008

Godt nytt år!!!

Da var vi plutselig over i 2008! Måtte holde tungen rett i munnen på jobb i dag, gitt. Rart det, hvor innarbeidet 2007 ble. Tenk, jeg rakk å få ferdig noen UFOer før året tok slutt, nesten i tide til å bli julepresang til og med. Eller, julepresang ble det, bare litt senere enn julaften, hvem er vel egentlig så nøye med datoene... Den rosa kjolen har jeg vist frem før, nytt på dette bildet er imidlertid babyluen ferdig montert, påsydd snor og presset. Ikke så rent lite stolt av at jeg fikk til denne til slutt, men nok en gang så hadde det ikke gått uten Lises hjelp...
Jeg er også ganske fornøyd med å ha ferdigstilt det som jeg tidvis har tenkt på som tidene kjedeligste strikketøy. Babygenser og lue etter mønster fra et hauggammelt oppskriftshefte jeg en gang gav 50 øre for på loppemarked. Settet var ment å være til en liten som er ventet i månedskiftet februar/mars, men som Dyveke litt småfrekt påpekte så ville man vel kunne få plass til hele ungen inne i bolen på genseren. Hva vet vel jeg om babystørrelser? Vel, jeg syns i alle fall plagget var litt stivt, men etter å ha skyllet det opp ble det mykt som bare det. Dessuten ser det ut til å kunne passe til høsten når det kjølner, og det er jo egentlig det beste. Jeg har endret litt på oppskriften, laget halsen ekstra vid, men med perlemorsknapper på hver side slik at den kan lukkes. Jeg håper mottaker blir fornøyd med settet.
Nå burde jeg sette i gang med å strikke litt til min egen lille maispire, men akkurat nå er jeg så trett at jeg knapt holder øynene åpne. Dessuten må jeg begynne på januarsokken i favorittalongen som Silja har dratt i gang dette året. Håper til og med å rekke over bonussokken, blueberry waffle, som er en kjær gjenganger fra sokkalongen i 2006.
Stakkars lille maispiren min. Slik det ser ut nå må hun nøye seg med kjøpeklær. Det kan man jo ikke ha noe av, eller hva? Får håpe 2008 bringer med seg tid og energi i overflod! Takk for det gamle og lykke til til dere alle i det nye året!

7 Kommentarer:

  • Godt nytt år! Blir spennende med sokkealongen 2008, ja.

    Etter Blogger amylin, Klokken 8:30 p.m.  

  • Godt nyttår, både kjolen og genseren ble kjempefine!!

    Etter Blogger Irene, Klokken 10:33 p.m.  

  • Godt nyttår til deg, samboeren og lillecruz!

    Sånne gensere med plass til hele ungen er jo kjempepraktiske, de kan brukes som soveposer i begynnelsen.

    Tror forresten ikke du skal være veldig bekymra for at lillecruz bare kommer til å ha kjøpeklær, syns jeg aner noe pinnerasling i krokene rundt omkring :-)

    Etter Anonymous Anonym, Klokken 11:15 p.m.  

  • Godt nyttår ! Heldig liten jente som får den fine kjolen ! Og genseren ble kjempefin også :-)

    Etter Anonymous Anonym, Klokken 9:26 a.m.  

  • Ha ha, tviler på at mini Cruz'en bare får kjøpeklær. H*n har mange strikkende "tanter" vet du ;-) Kjekt å se genseren helt ferdig, den ble kjempefin! Og settet ble jo bare nyyydelig da!

    Etter Anonymous Anonym, Klokken 5:21 p.m.  

  • Kjempefine, både kjolen og genseren og luene! Nå må du strikke litt til småtten også, kan ikke se for meg en minicruz i bare kjøpeklær...

    Etter Anonymous Anonym, Klokken 12:23 p.m.  

  • Og forresten, godt nytt år *klem*

    Etter Anonymous Anonym, Klokken 12:24 p.m.  

Legg inn en kommentar

Abonner på Legg inn kommentarer [Atom]



<< Startsiden