Cruzidulls gale verden

fredag, februar 01, 2008

Ta da!

Har gitt etter for en overveldende majoritet, og gitt lillecruz' første strikkeplagg en rosa kant. Jeg har til og med sydd i knapper, og må si at jeg er fornøyd med å være ferdig med denne. Guri land. Spent på hvordan denne blir i bruk.
Bare fordi det er det første plagget skal dere få se den bakfra og. Lurer på hva jeg skal strikke nå, sånn bortsett fra månedssokkene. Har et helt hespe hvitt nøstebarngarn, samt litt rester av rosa og av brunt. Får bla litt til i boken...
Kunne ha endt opp med mere garn i går, hadde det bare ikke vært for en total ikkekommunikasjon mellom ekspeditrisen på nøstebarn og meg. Heldigvis hadde jeg med Kicki som vitne, ellers ville jeg trodd det hele hadde utspilt seg i mitt hode. Jeg skulle egentlig bare innom i all hast for å kjøpe et soveskinn til lilleCruz og samtalen forløper seg omtrent sånn som det her:
"Hei, jeg skal ha et soveskinn, men har hørt de kan være litt forskjellige, så jeg vil gjerne se på flere for å sammenligne, om jeg får" Joda, det får jeg. Selv om hun trenerer litt og nødig pakker opp mer enn ett av gangen. "Jeg har nemlig hørt de kan være ganske forskellige" sier jeg igjen. Hvorpå jeg får et foredrag om nøstebarnskinnets fortreffelighet fremfor andre skinn. "Ja, jeg har lest alt dette" sier jeg "og har bestemt meg for et nøstebarnskinn, men jeg har hørt at også de kan være litt forskjellige. Hva bør jeg se eller kjenne etter når jeg skal kjøpe et soveskinn her?" Sånn rent bortsett fra et nytt foredrag om nøstabarnskinnets fortreffelighet poengterer ekspeditrisen gjentatte ganger at alle nøstebarnskinnene er like og av samme utmerkede kvalitet.
Kicki og jeg står og stryker over tre skinn vi har fått lagt på disken, og det er ikke vanskelig å kjenne at et av dem skiller seg ut i mykhet og tetthet på hårene. Jeg prøver nok en gang å poengtere at selv nøstebarnskinn kan ha ulikheter, men blir igjen avfeid av ekspeditrisen som fastholder at alle skinnene er like og av samme utmerkede kvalitet. Jeg lukker ørene når hun for tredje gang repeterer foredraget, som forøvrig står både på nettsidene deres og i katalogen, og som jeg er godt kjent med. Jeg konfererer kort med Kicki og bestemmer meg for det mykeste skinnet. "Dette tar jeg" sier jeg. Vi står og ser på mens hun pakker skinnene sammen. De har alle stempel, men de er litt utsvevende. "Dette er et kvalitetsstempel," sier ekspeditrisen. "Alle skinnene har dette. Vi pakker jo opp hvert eneste skinn før vi selger. Så ser vi på det med kunden før de kjøper." fortsetter ekspeditrisen. "Det er litt morsomt, for noen skinn har krøller!" Jeg må se på Kicki for å se om det bare var jeg som hørte den setningen der...
har stjålet bildet fra nøstabarn sine sider... fy meg.
Forøvrig stod det en balje med smånøster på disken. Åh! Jeg falt pladask for et nøste i knall oransje. En riktig så lysende farge, og nok til et par labber, eller votter, eller en lue eller i alle fall et eller annet lite plagg som virkelig ville lyst opp en grå vinterdag. "Hvor mye koster dette" spør jeg ekspeditrisen som av en eller annen grunn da står og ser ut i luften. "Det, det er litt dyrere" får jeg til svar. Jeg ser på henne, for hun må jo si litt mer? En pris, hadde jo vært en god idé f.eks, eller i alle fall hva det er dyrere enn, og kanskje hvor mye dyrere enn hva det nå enn er dyrere enn? Men nei. Taushet. Lang taushet. Jeg blir til slutt nødt til å legge det fantastiske nøstet fra meg. Kicki og jeg er jo egentlig på vei videre, og det får være måte på hvor lenge vi skal stå der og se på ekspeditrisen. Dumt det der, for nå dagen etter, så ønsker jeg virkelig at jeg hadde det fantastiske oransje nøstet i min beholdning, men det ligger der på disken, om ikke en eller annen heldig sjel til slutt fikk en pris og bestemte seg for å gi nøstet et godt hjem. *sukk*

Nøstebarn har gode produkter, men av en eller annen grunn blir det alltid litt mye klabb og babb når jeg er der. Jaja, får vel ta det som et hint om at jeg får bruke av den garnbeholdningen jeg har fremfor å kjøpe nytt, og nå som jeg alt har handlet soveskinnet, så er det vel egentlig ikke mer jeg trenger fra den butikken med det første?

5 Kommentarer:

  • Det er så morsomt med sånne serviceinnstilte ekspeditører! Man får virkelig lyst å handle masse der... Hun rotet seg helt sikkert helt inn i tankene om hvor god kvalitet det er på Nøstebarns produkter, og gikk helt i lås. Nydelig skinn er det i hvertfall. Nå er vel det meste på plass.
    Jakken ble kjempeflott! Gjorde seg med rosa kant. Jeg syns du skal strikke en rosa bukse eller kjole som tilbehør, og da med brun kant selvsagt. Eller du kan strikke raggsokker, for det kan hende at det er noen andre som strikker noe vettu. Ha en deilig og avslappende helg!

    Etter Anonymous Anonym, Klokken 9:19 a.m.  

  • Voksejakken ble kjempeflott. Det var veldig kjekt å hilse på deg. Ha en fin helg.

    Etter Anonymous Anonym, Klokken 10:36 a.m.  

  • Jakken er kjempefin og du er knallflink til å sy i knapper! Jeg har noen plagg her som mangler knapper, så jeg har laget til en pose som jeg tar med på neste strikketreff, ok?

    Etter Anonymous Anonym, Klokken 12:39 a.m.  

  • Jeg klarer alltid bli supersvett når jeg handler garn hos Nøstebarn fordi det oftest er flere barselgrupper inne samtidig, helst MED alle vognene inn i butikken. Lørdager vil jeg ikke inn i butikken engang.

    Etter Blogger Monstermønster, Klokken 10:53 p.m.  

  • Lillecruz kommer til å bli nydelig i jakken! Ellers synes jeg Vivi har et godt forslag i rosa bukse, så det blir det neste jeg vil se i bloggen din :D

    Etter Blogger Margrethe, Klokken 10:58 p.m.  

Legg inn en kommentar

Abonner på Legg inn kommentarer [Atom]



<< Startsiden