Cruzidulls gale verden

torsdag, februar 14, 2008

Hvor lenge var Eva i paradis?

Jeg var litt slækk i går, men siden symaskinen nå likevel står fremme kom jeg på et hull jeg skulle ha lappet lenge. Siden hullet var i et plagg som ikke egner seg for fremvisning uansett gadd jeg ikke skifte farge på sytråden. Jeg setter på stoppefot (som forøvrig er den eneste foten jeg vet hva er til på maskinen) og den beskyttelsesplaten, og setter i gang. Det går fint... en stund. "Kræsk skrrrrrrrrr" er ikke en lyd jeg tror er ment å komme ut av en symaskin, og når hele arbeidet attpåtil sitter fast er det en klar indikasjon på at noe er galt... Når jeg får klippet løs stoffet og åpnet dekselet er dette hva jeg ser i symaskinen:Sytrådene får jeg klippet og lirket løs. Ser jo også at det er mye støv i spolehuset, så henter støvsugeren for å få renset mest mulig. Det var jo også litt løse tråder og slikt rundt maskinen, og plutselig ett sted midt i mellom hører jeg "kadunkidunkidunkidunk" i støvsugerslangen, ikke en typisk lyd som er forenelig med å støvsuge støv og trådbiter i alle fall. Uansett, hva er det man har mannfolk til? Samboeren var i alle fall veldig blid da han ble satt til å plukke symaskindeler ut av støvsugereposen...Jaja, det ble nå rent oppi der til slutt, og etter en liten omgang med symaskinolje i alle de røde prikkene, er det i alle fall ikke mere hull i buksen jeg lappet heller.
Apropos hull, jeg fikk jo hull min elskede Bergansjakke etter mitt mislykkede flyvningsforsøk sist uke. Forsikringsselskapet jeg er kunde i har imidlertid sagt at de vil dekke tapet, og jeg har funnet frem kvittering fra legevaktsbesøket m.v. for å sende inn. Satte teen i vrangstrupen da jeg tok en ekstra titt på kvitteringen, for legevakten er jo ikke akkurat et sted du ønsker å tilbringe særlig mye tid, likevel skriver de:Jeg håper nå du har det hyggeligere her i bloggen, og uansett så er du velkommen igjen!

5 Kommentarer:

  • Ojoj. Det er kjipt når sånt skjer. Kanskje du må kjøpe broren til Jan Ove? *frister* Godt at du fikk fikset den i hvertfall!
    Pst. Innlegget ditt har kommet to ganger.

    Etter Anonymous Anonym, Klokken 4:52 p.m.  

  • Det er jaggu ikke verst, å ta servicen på symaskinen selv! Haha. legevakten bør absolutt betale noen kroner for å få bedre tilpassede kvitteringer, gitt!

    Etter Anonymous Anonym, Klokken 4:53 p.m.  

  • Symaskiner kan være noe herk når de vil, eller de kan gå som en drøm, når de vil....
    Lommeposen du har sydd, var kjempeflott, stå på!
    Ha en flott helg!

    Etter Anonymous Anonym, Klokken 9:44 a.m.  

  • Hihihihih! Godt det endte bra da, og at mannfolk kan brukes til noe;)
    Flirte godt av kvitteringa di! =D

    Etter Blogger Frk.Badegakk, Klokken 1:22 a.m.  

  • Hehe!

    Jeg har ikke brukt støvsugeren til det der ennå.. Og tror ikke jeg tør det heller etter å ha lest dette innlegget, tjihi!

    Når det gjelder kvitteringen så er det der et standard-oppsett som følger med kort-maskina, et oppsett som de bare tydeligvis ikke har giddet å endre.. Mener det faktisk er mulig å endre den teksten til noe mere passende..

    Ha en strålende søndag!

    *Klem!*

    Etter Anonymous Anonym, Klokken 1:30 p.m.  

Legg inn en kommentar

Abonner på Legg inn kommentarer [Atom]



<< Startsiden