Cruzidulls gale verden

tirsdag, februar 12, 2008

Zip, zap, zipper!

Det har slått meg at jeg snart skal bli mor, og jeg tror at det å sy i glidelås er en av de tingene en mamme må kunne. Eller hva?
Siden jeg bare har sydd en eneste ting som har endt opp mer eller mindre vellykket, og den overhodet ikke hadde noe så komplisert som en glidelås på seg, så måtte det litt research til. Etter tips fra Ohelene googlet jeg zipper + tutoralt og endte blandt annet opp med denne siden. Det så jo overkommelig ut, så da var det bare å gå i gang, og se:
Jeg har sydd min første ting med glidelås! Jeg må si at jeg denne gangen rett og slett har overgått meg selv! Jada, jeg er tross alt realistisk, denne er ikke perfekt. Den kan ikke måle seg med resultatet i fasiten, eller noe som helst av det som f.eks smileull eller shamu syr, men så er det dette med å ha forventninger på overkommelig nivå også da.
For se, den tingen jeg har sydd kan faktisk brukes til noe. Her har jeg forsøkt stjele samboerens telefon og lommebok. Ettersom lommeboken var tom for cash og visapinkoden er hemmelig så lot jeg ham få pungen tilbake. Mobilen og, for jeg har jo i grunnen min egen. Derimot er det plass til min overdimensjonerte mp3spiller i glidelåssaken, så nå er det kanskje slutt på at ledningene på øretelefonene vikler seg inn i alt jeg har i vesken når spilleren ikke er i bruk?
Er glad jeg hadde en glidelås i metall, selv om den nok er litt mer klumpete å håndtere enn en i plast, men ellers er jeg redd den hadde smeltet etter min ivrige håndtering av strykejernet. Nå lurer jeg på hva jeg skal sy neste gang. Etter å ha brukt en hel kveld og tatt meg helt ut på å sy en pung på ca 16*17 cm, tør jeg da gå i gang med noe så stort som en MaiTei? Stoffene jeg kjøpte søndag er tiltenkt dette, men ligger fortsatt i posen sin. Får sette på en vask i morgen, så får vi se. Jeg har i alle fall kommet ett skritt nærmere å sy en slik bæresele ettersom jeg i dag fikk handlet inn litt fyllvatt, og skulle det mot formodning dukke opp en glidelås på mønsteret så er jeg forberedt!
Må vise et bilde til av kveldens resultat, bare for syns skyld.

7 Kommentarer:

  • Så flink du er, Cruzidull! Du skal se du er en habil syer(ske) lenge før permisjonen din er over. Ja, kanskje til og med før den begynner..!

    Etter Anonymous Anonym, Klokken 10:17 p.m.  

  • Jøss, her er det sjulte talenter ser jeg. Synes den ble kjempefin jeg. Tror nok Lise har rett i at du snart er en habil syerske.

    Etter Anonymous Anonym, Klokken 10:19 p.m.  

  • Lykke til med MeiTaisying! Jeg kan ikke sy i glidelås, men klarte å sy en Meitai for det. Og den har vært mye i bruk, regner med det er det av babyutstyret som har vært mest brukt.

    Glidelåsen så jo proff ut! Har glidelåsfobi ennå, er sikker på at jeg kommer til å ødelegge symaskinen og banne mye hvis jeg må sy i glidelåser.

    Etter Blogger Monstermønster, Klokken 10:37 p.m.  

  • Jeg er søkkimponert! Du har tatt et stort steg ut i syverdenen=)
    Jeg har ikke sydd glidelås enda, men kanskje jeg skal stikke innom Panduro eller noe i dag, og kjøpe med noen. Jeg har veldig lyst å prøve. Pungen ble kjempefin. Kos deg videre med syingen.

    Etter Anonymous Anonym, Klokken 7:30 a.m.  

  • Så flink du er, den du har laget til rundpinnene var flott. Sånn tror jeg det blir her hos meg.
    Ha en fin uke:-)

    Etter Blogger Unknown, Klokken 8:51 a.m.  

  • Så bra...takk for tipset.

    har lenge ønsket å tove meg sminkepung...da har jo glidelåsen vært bøygen.....:)

    ha ei fin uke

    Etter Anonymous Anonym, Klokken 10:12 a.m.  

  • Kosar meg med å lese blogginnlegga dine! Pungen ser flott ut. Klarar du glidelås klaar du iallefall ein Mei Tai. Etter mi meining er ein MT meir langdryg enn vanskelig å lage.

    Etter Anonymous Anonym, Klokken 10:28 p.m.  

Legg inn en kommentar

Abonner på Legg inn kommentarer [Atom]



<< Startsiden