Cruzidulls gale verden

fredag, april 04, 2008

Mitt liv som rogalending

Ja, da har jeg tilbragt min første uke i Rogalendinghet, og jeg må ærlig innrømme at de første dagene har vært temmelig begivenhetsløse. Dette kan jo selvfølgelig ha en sammenheng med at vi for tiden står mer eller mindre uten bolig, er midlertidig stasjonert hos svigers på Klepp og at Klepp (det er bare å innse) ikke akkurat er verdens navle...
Jeg tilbringer mesteparten av tiden passivt i sofaen, for når jeg ikke har bil tilgjengelig, og kanskje enda mer, når beina er fulle av vann, doble i størrelse og vonde å gå på, nei... da er det ikke mye som frister. Smale ankler og lange slanke tær, et fjernt minne... Beklager mindre pent bilde.
Jeg hadde planer og har forsåvidt god anledning til å strikke, men når fingrene er av samme kaliber som de avbildede tærne ovenfor, er pinnene vanskelige å få grep på, og resultatet blir løst og slaskete. Ikke like gøy å strikke da. Skal nok klare å bli ferdig med denne innen rimelig tid, men den sanne strikkefrenesien er midlertidig gått opp i røyk... eller vann...
Da er det sannelig ikke så dumt at svigermor er bokhandler! Huset her flyter over av god litteratur og jeg kan bare ta for meg! Følgelig nyter jeg dagene i sofaen i følge med fiktive peroner og i utopiske land. At jeg fikk fullført Ken Folletts "Stormenes tid" bare på noen dager sier kanskje litt om aktivitetsnivået ellers...
I morgen er jeg tilbake i Bergen, men i kveld skal vi faktisk ut og se på en bolig i Stavanger. Hvem vet? Kanksje får vi likevel et HJEM å flytte inn i før LilleCruz kommer?
*krysser fingrene*

12 Kommentarer:

  • Nice!! Du får vel bruke skoene til din kjære en stund fremover. Eller kanskje slippers eller crocs.

    Håper det ordner seg med bolig på dere før sjefen melder sin ankomst. Ha en fin helg!!

    Etter Anonymous Anonym, Klokken 7:32 p.m.  

  • Den vuggen var bare nydelig. Lykke til med forestående!
    Jeg har linket til bloggen din i min egen, håper det er i orden.

    Etter Blogger Titom, Klokken 7:47 p.m.  

  • Oi, blir lillecruz født på samme sykehus som meg? (UIS) Da må det bare litt det mest perfekte barnet! *overbevist*

    Klepp er ikke akkurat verdens navle, mine første barneår var på Bryne *grøss* Det er enda verre!

    God helg! =)

    Etter Blogger Strikkelaura, Klokken 8:08 p.m.  

  • Huffda, vann i hender og føtter vet jeg alt om. Du får trøste deg med at det forsvinner fort når fødselen er overstått.

    Etter Anonymous Anonym, Klokken 9:28 p.m.  

  • Uff dette er ikke morro, men det kommer til og forsvinne når fødselen er over. Håper dere finner et flott sted og bo :-)
    Ha en fin helg..

    Etter Blogger Unknown, Klokken 9:57 a.m.  

  • Hvorfor besøker jeg ikke deg oftere? Du skriver så fantastisk bra! Takk for titten - det var lenge siden!

    Etter Anonymous Anonym, Klokken 5:22 p.m.  

  • Hei Cruzidull!

    Nå har jeg lest hele bloggen di, jeg (!). Spennende lesing, og du er herved linket til fra min blogg hvis det er i orden...

    Håper du har det bra, og lykke til med den kommende, spennende tiden!!

    Tigerlilja

    Etter Blogger Strikkerier, Klokken 7:35 p.m.  

  • Jeg leser samme bok for øyeblikket. Utrolig bra! Jeg er ikke ferdig enda og kommer nok til å bruke mye lengre tid enn du. Lykke til med fødsel!

    Etter Blogger amylin, Klokken 1:47 p.m.  

  • Usj, det er ikke moro med mye vann i kroppen. Og i alle fall ikke i føtter og fingre. Det er sikkert lurt å strikke litt om du klarer, så holder du sirkulasjonen igang.

    Etter Anonymous Anonym, Klokken 2:36 a.m.  

  • vært innom bloggen din noen ganger og nå har jeg tatt meg den frihet og linka deg til i bloggen min :)

    spennende blogg du har..
    ha en forsatt fine dag

    Etter Anonymous Anonym, Klokken 9:01 a.m.  

  • Ser ut som du får gå med raggsokker og ikke sko, heretter *trøst*
    Lykke til med salget av leiligheten og alt! Fin annonse og fine bilder. God helg:-)

    Etter Anonymous Anonym, Klokken 8:34 a.m.  

  • ikke noe nytt siden sist, men er innom for å ønske deg en god helg

    Etter Anonymous Anonym, Klokken 12:56 p.m.  

Legg inn en kommentar

Abonner på Legg inn kommentarer [Atom]



<< Startsiden