Cruzidulls gale verden

torsdag, mars 27, 2008

40 dager igjen!

...og pr. definisjon høygravid!
Jeg er helt i sjokk over hvor fort det har gått (og hvor stor jeg har blitt). "Begivenheten" ble innledet med en natt så og si uten søvn. Tok nok litt av med rydding og bæring i går, men da ryggen føltes som om den var i ferd med å gå av i natt var det litt for sent å tenke at jeg ikke burde vært med og løftet kasser og akvarie. Ellers ble det feiret med inntak av to kakestykker over vasken i nattemørket, mest fordi jeg ikke kunne få meg til å steke brød og smøre skiver kl 4:30... Oh, det er herlig å være gravid du ...
Forøvrig ble humøret vesentlig mildnet av en litt pussig episode. Jeg hadde endelig fått krøket meg opp i sittende stilling og gjort meg klar for en av mine nattlige vandringer, da samboerens arm skyter frem fra under dynen og han sier: "Ikke gjør det, C! Gå og legg deg. Jeg fikser det i morgen. Lover!" Takk som byr, men det jeg skulle var ingen ting som kunne utsettes og ikke noe han kunne overta heller, men før jeg fikk forklart ham det stod det klart for meg at han var i tung søvn. Hjelpsomheten selv.Jeg har begynt på et nytt strikkeprosjekt til LilleCruz og håper resultatet blir bra når jeg en gang får tid til å strikke det ferdig. Av den enkle begynnelsen skjønner muligens den obervante leser at det nok en gang er snakk om et av nøstebarns mønstre. Jeg har tro på disse, selv om jeg lar meg imponere av alle de lekre og detaljrike babyplagene jeg ser rundt i øvrige blogger. Selv tenker jeg at jeg enn så lenge bare så vidt har forlatt det stadiet at alt jeg strikket var sokker, så enkelheten i nøstebanrnoppskriftene er tilstrekkelig utfordrene for meg inntil videre. By the way, jeg har ikke helt falt av lasset på sokker 2008 altså. Skaftet på første januarsokken er strikket for lengst og marssokken er under intens planlegging. Håper på mere tid allerede fra helgen av...
Enn så lenge jobber jeg intenst med å få leiligheten klar for morgendagens fotografering. Da interiørkonsulenten mente jeg burde gjøre klar vuggen til LilleCruz gikk det en kule varmt. Madrassen ble skåret til og tilpasset på en to tre, nøstebarnskinnet bredt ut, spilledåsen (bamsen) lagt på plass og nok et av mors nøstebarnstepper bredt ut. Etter det stoppet det litt opp. Hvem tenker vel på å rydde kjøkkenbenken når man kan sitte og teste vuggen og drømme om hvem det nå enn er som lager sprell bla. når jeg prøver å sove?
Ellers mente interiørkonsulenten at jeg burde få noen flere blomster i bomsterkassene. Som den lydige kunde jeg er kjøpte jeg blomster til dette formålet i dag. Tror det kom ca 20 cm sne bare på den tiden fra jeg hadde handlet plantene til jeg kom hjem. Åh som jeg gleder meg til å sette dem ned..
Interiørkonsulenten kom imidlertid med mange andre små tips og vink til hva som kunne gjøres. Problemet er jo bare at ingen av de tingene gjør seg selv mens jeg sitter her.

17 Kommentarer:

  • For en flott mage du har fått! *rørt* Nå er det ikke lenge igjen.
    Ser spennende ut det du strikker. Lykke til med fotograferinga i morgen!

    Etter Anonymous Anonym, Klokken 9:44 p.m.  

  • Nydelig babymage:)

    Lykke til med planting i finværet;)

    Etter Anonymous Anonym, Klokken 9:50 p.m.  

  • Så fin magen din er!! Jammen var du ugjenkjennelig på det midterste bildet...

    Etter Anonymous Anonym, Klokken 10:02 p.m.  

  • Så fiiine mage du har, vil også ha sånn, og vugge med skinn og teppe, og flytte, og strikke, og plante blomster ut i blomsterkasser...
    Masse masse lykke til med den lille som kommer! :-)

    Etter Blogger ♥ Tina ♥, Klokken 10:35 p.m.  

  • Veeeldig enig med både vivi og kicki!

    Pass godt på deg selv, ikke slit deg helt ut med leilighetssalget!

    Etter Anonymous Anonym, Klokken 10:45 p.m.  

  • Hehe... Godt tips med balkongplanter gitt! Gir garantert høyere pris i snøværet ;o)

    Kjempefin mage!!

    Etter Anonymous Anonym, Klokken 11:33 p.m.  

  • For en nydelig mage du har!
    Jeg gleder meg fælt!

    Men du, du trenger jo ikke en interiørkonsulent. Det er jo bare å ringe meg det;)

    Etter Blogger Helen Brekke, Klokken 8:26 a.m.  

  • Fiiiine magen.

    Etter Blogger Irene, Klokken 9:07 a.m.  

  • Hm. Hvem ER det du har tatt bilde av på det midterste gravidebildet? Det kunne nesten snarere vært meg selv enn deg. Helt enig med Kicki i at du ikke var til å kjenne igjen på det bildet. Har du fått utrolig mye mørkere hår, eller? :-) Jeg skal jammen slå på tråden til deg i dag den dag, kjenner jeg. Må skravle litt.

    Etter Anonymous Anonym, Klokken 9:34 a.m.  

  • Nydelig flott mage!! Nå må du kose deg inn, og ikke legge ut på glattisen uten brodder!! Ha en fin helg og lykke til med fotografering av leilighet og salg:-)

    Etter Blogger Fru Fryd, Klokken 12:09 p.m.  

  • Så herlige magebilder!!!!=D
    Ble jo verpesjuk av dette;)
    Lykke til videre!!!

    Etter Blogger Frk.Badegakk, Klokken 1:48 p.m.  

  • Award.
    Ikke lenge igjen no...spennende!
    God helg

    Etter Blogger Rødhetta, Klokken 7:50 a.m.  

  • Flott mage Cruzidull! Ta det rolog nå, og kos deg med rugingen!
    God helg!

    Etter Anonymous Anonym, Klokken 12:01 a.m.  

  • Flott mage Cruzidull! Ta det rolig nå, og kos deg med rugingen!
    God helg!

    Etter Anonymous Anonym, Klokken 12:01 a.m.  

  • Hei på deg. Fekk litt sjokk då eg kom innom her. Første sjokk var magen. Hadde heilt gløymt ut at du har ein baby inni der (eg har vore utan nett i ~2 mnd, og er litt uoppdatert). Knallfin mage! Og så neste sjokk: skal de flytte ut av den fine leiligheten? Håpar det går bra med salget. Det var ei mare å både ordne klar for visning og få solgt syns eg. Og neste sjokk: de skal til Stavanger? Her er jo eg, he he. Om me ikkje møttest i Bergen, så kanskje me kan møtast her då heller :) Masse lukka til med alt, stor klem frå Linda

    Etter Anonymous Anonym, Klokken 4:41 p.m.  

  • Oisann så stor plass Lillecruz har laget seg inni magen din! Kjempeflott er du!

    Etter Anonymous Anonym, Klokken 3:47 p.m.  

  • Kanskje er snøen forsvunnet og du kan gå i gang med plantingen nå:) Jeg har en award i bloggen min til deg;)

    Etter Anonymous Anonym, Klokken 4:51 p.m.  

Legg inn en kommentar

Abonner på Legg inn kommentarer [Atom]



<< Startsiden