Cruzidulls gale verden

torsdag, april 24, 2008

Litt hobby (til en forandring)

Siden jeg er like treg som boligmarkedet i Bergen om dagen har det tatt sin tid å få blogget madam mølles babysokker, som jeg faktisk ble ferdig med sist torsdag! Da var jeg på Kilden og traff noen hyggelige strikkedamer i fra Rogaland. De var verken mer eller mindre skumle enn strikkegjengen fra Bryggen, (til tross for hva jeg hadde blitt fortalt *hehe*) så dette virker jo lovende. Ellers har jeg satset stort på postpakker i det siste, til tross for at forhatte posten Norge har rotet vekk pakken min fra 123Knit. I dag kom det en liten godbit, yndige små maskemarkører i form av marihøner fra Glise. Jeg er sikker på at de kommer godt med i fremtidig strikk. Kjempefornøyd med disse, altså!
Ellers så er jeg lite mobil om dagen. Samboeren kommer hjem fra jobb og spør hva jeg har gjort den dagen. "Jeg har sittet her" sier jeg. "Ja, og...?" sier han. "Jeg har sittet her" svarer jeg igjen. Noen vil kanskje si at jeg har det godt, men jeg syns nå dagene er litt kjedelige. Jeg bør kanskje ikke se for mørkt på det, for jeg gjør som regel noe i løpet av dagen. I går satte jeg på én vask (stormende applaus)! I dag fant jeg frem nøstemaskinen min og svigermors hespetre og nøstet til den store gullmedalje. Ja, for jeg sa jo det, at jeg har slått stort til med postpakker i det siste. I går fikk jeg nemlig en hentelapp som viste seg å være billetten til en gedigen smartpostboks fra min mor. Innimellom babystæsj og godsaker lå det to hesper med nøstebarngarn. Åh så heldig jeg er, tenker kanskje den som leser dette, men det blå hespet var ubønnhørlig merket, noe jeg også var blitt advart om pr. telefon, med "Kan du nøste dette for meg". Akk ja. I all rettferdighets navn må jeg likevel få føye til at det andre hespet, det mosegrønne, det var til meg. Om det er betaling for å nøste ett hespe så er jo det ganske god provisjon, ikke sant, og jeg tar gjerne på meg flere slike oppdrag!
Små barn, små gleder. Jeg moret meg med å ta bilder av hespetreet "in action" (ja altså det trestativet, ikke svigermor). Hey hvor det går. Jeg har faktisk et hespetre selv, ett eller annet sted, godt gjemt i en eller annen boks, på ett eller annet lager. Mitt hespetre er av en eller annen grunn på mystisk vis laget opp ned, forså det den som kan, så uavhengig av om jeg hadde visst hvor det var eller ikke så er det greit å låne svigermor sitt, som er mer riktig navla, (ja nok en gang er det snakk om dette trestativet... hehe)
Tar ikke lange tiden med godt utstyr for hånden. Tre hesper nøstegarn omgjort til funksjonelle nøster på et blunk. Vel... Hva som skjedde med det røde nøstet underveis vli jeg ikke gå nærmere inn på her, annet enn at jeg kanskje snart har like mye vann i hodet som i resten av kroppen, og ikke var helt oppmerksom da jeg holdt på. Garnet er nå det samme uansett, og strikkes nok like greit opp, selv om nøstet kanskje ikke ble så presentabelt som det kunne blitt... Det siste hvite var en gave fra Heidi Kim i Bergen som også spinner selv. Jeg tror til og med dere kan se på bildet hvor usannsynlig mykt og deilig det er. Leter etter det perfekte mønster til strikkeplagg til LilleCruz av dette garnet. Tips mottas med takk!
Ellers så skrev jeg jo så kjekt i sist innlegg at det ikke ville gå lange tiden før omslagsjakken var ferdig, men dengang ei. Mistet litt motet da jeg ble usikker på om det var nok brunt garn til hele jakken. Jeg har garn i andre farger som jeg kan spe på med, men da burde jeg jo kanskje hatt litt mere farger i bolen og? Og når man først begynner å tenke sånn så er det ikke like gøy å strikke heller. Så om jeg bare kommer over denne lille fargesperren så er det faktisk ikke lange tiden som gjenstår på denne, som du kanskje ser?
Forresten så har jeg fått enda en postsending, hele veien fra England! Det skal komme bilde, men akkurat nå var innholdet opptatt på annet hold og i en annen etasje, så fotografering må utsettes til neste blogginnlegg. Vil uansett si takk til Inspiro for denne glimrende lille saken. Midt i blinken! Legger linken her og i margen, kanskje hun oppfatter hintet og snart kommer med bilder og i sin nyopprettede blogg ; )
Nei, nå må jeg skifte for vi er bedt på middag i dag, og til tross for hva samtlige gravidebilder av meg her i bloggen kan gi uttrykk for så prøver jeg i det minste å holde på fasaden, og slaskejoggebukser blir faktisk byttet ut til fordel for mer presentabelt antrekk før jeg går ut av døren. Tro det eller ei. Teller ned til utvidede garderobemuligheter, 12 dager igjen!
Ha en fortreffelig ettermiddag samtlige!

8 Kommentarer:

  • Åhh, alltid så kjekt å lese i bloggen din. Spennende å følge deg den siste tiden, selv om jeg helst skulle fulgt deg her i Bergen. Kan desverre ikke gi deg tips på nøstet, siden bildet bare er et rødt kryss ;-)

    Etter Anonymous Anonym, Klokken 5:29 p.m.  

  • Du skriver så morsomt! Du er en glede i hverdagen=)
    Vi savner deg her i Bergen!

    Lykke til med de få dagene som er igjen nå!

    Etter Anonymous Anonym, Klokken 5:32 p.m.  

  • Forresten - du må jo bare strikke noen myke sokker til lillecruz av det myke, lekre garnet=)

    Etter Anonymous Anonym, Klokken 5:34 p.m.  

  • Hehe. Takk for litt peer pressure. Har linket til deg, sekrevet blogginnlegg med mange linker og med et par bilder. Så det! :-)

    Etter Blogger inspiro, Klokken 11:10 a.m.  

  • Jeg må innrømme: jeg er innom bloggen din hver dag for å sjekke om du har blitt slankere sånn over natta;) Selvom du har en herlig, herlig mage!!

    Er vel rett før jenta di kommer til verden.. Blir spennende!! Har heldigvis noen flere uker igjen jeg, og det trengs - for her er det mye som skal gjøres før vi er klar for å huse en ny verdensborger!

    Nydelige småsokker også forresten!!

    Nyt den siste tiden, jeg fortsetter å snike hver dag jeg, hehe!

    Stor klem fra meg!

    Etter Anonymous Anonym, Klokken 11:29 p.m.  

  • Så fint at marihønene kom vel frem:)
    Og at du likte de!!
    Lykke til med det forestående da;)

    Etter Anonymous Anonym, Klokken 9:31 a.m.  

  • Kjekt å lese i bloggen din Cruz, får håpe at Lillecruz ikke lar deg "pines" så lenge.

    Etter Anonymous Anonym, Klokken 11:44 p.m.  

  • Jeg har en oppskrift på en myk, myk angoragenser, hvis du trenger ideer til hva nøstet kan brukes til.

    Gratulerer med salg av leilighet!

    Etter Blogger Monstermønster, Klokken 7:04 p.m.  

Legg inn en kommentar

Abonner på Legg inn kommentarer [Atom]



<< Startsiden