Cruzidulls gale verden

tirsdag, april 29, 2008

Pust ut, LilleCruz lar vente på seg...

...det er fortsatt 7 dager igjen. Tausheten i bloggen skyldes følgelig ikke store begivenheter, snarere to uavhengige nattlige runder med kontinuerlig knestående tilbedelse av den O' Store Porselensguden. Natt til i går var jeg sikker på at LilleCruz hadde tenkt den ut den veien, men heldigvis forhaster hun seg ikke. Fordelen må jo være at denne massive dehydreringen har ført til at jeg har litt mindre vann i kroppen, så aldri så galt at det ikke er godt for noe... (fattigmannstrøst) Midt oppi det hele har vi flyttet ut fra svigers og inn på sokkel med stort bad, så her gjøres det i stand til babystell (tydeligvis hardt sponset av IKEA). Kanskje jeg er naiv og ikke helt forstår hvilken drittjobb vi har begitt oss ut på, men jeg gleder meg nå veldig til å stå her og pludre med LilleCruz.
Forøvrig har sokkelen stått klar til oss helt siden vi kom til Klepp, men pga visninger og slikt har vi avventet med å hente ned hvitevarene og følgelig ikke heller sett behovet for å flytte inn i en sokkel uten mulighet til å lage eller oppbevare mat. Sist uke kastet vi derimot inn håndkledet. Ikke at vi hentet ned hvitevarene, så mye is i magen hadde vi ikke, men et raskt søk på finn.no skaffet oss både gratis kjøleskap og komfyr, en grei midlertidig løsning på lik linje med det meste annet om dagen. Må da si at folk har bodd under kummerligere forhold før. Vi har i det minste god plass til våre fire lånte kopper og asjetter. Hehe.
Boligmarkedet i Bergen står stille om dagen, så det har vært litt vanskelig å kikke etter bolig med usikkerheten hengende over oss med hvor mye vi ville få for leiligheten, om vi i det hele tatt ville få solgt. I går fikk vi faktisk napp og en kjøper på tråden, og selv om det ble noe under takst fikk vi i alle fall det vi gav for den og kan følgelig puste lettet ut! Ettersom vi hadde vært på tre visninger dagen før samt hatt visning i vår egen på samme tid var det ikke et minutts stillhet på min telefon. Oppdatering på bud på de objektene vi kikket på, samt bud, motbud og meglersamtaler ang. vår egen, det ble noen runder det. Mesteparten kanaliseres gjennom meg siden samboeren er i jobb, mens jeg lever livets late dager i permisjon, men avgjørelser om bud vi kan akseptere vil jeg drøfte med ham, så noen telefoner ble det da til den kanten og. Han sier ingen ting, men jeg vil tro, 7-8 dager før termin, at hjertet hopper litt i brystet når jeg ringer.
Nå som vi har solgt har vi bestemt oss for å kose oss i sokkelen og la humla suse litt mens vi følger markedet på finn og kikker etter ny bolig. Likevel ikke mer gjerdesitting enn at vi skal på ny visning i kveld. Spennende tider altså. Kanskje jeg til og med får ånden over meg til å strikke ferdig omslagsjakken jeg skrøt sånn av for en tid tilbake? Siden det er det minste babyplagget jeg noen sinne har strikket bør jeg kanskje få fingeren ut snart.
Hm... Skrev bare noen linjer over her at folk har bodd verre enn i vår lånte leilighet. Kan likevel ikke fri meg for at jeg får et lite stikk i hjertet når jeg ser bilder fra det kjøkkenet vi reiser fra.
Wish us luck!

12 Kommentarer:

  • Gratulerer med salget! Håper dere finner dere en bolig dere liker i Stavanger. Eller så kan dere jo bare flytte tilbake:)
    Savner deg masse! Får vel treffe deg i september i Tananger i alle fall:)
    Jeg får smugle deg inn på rommet!

    Etter Anonymous Anonym, Klokken 2:19 p.m.  

  • MAsse lykke til med det som kommer i nærmeste fremtid, er en vidunderlig tid d!! KOs dere så masse!!

    Etter Blogger Fjellrosa, Klokken 2:45 p.m.  

  • Så utrolig godt å høre at dere har fått et bud dere kunne akseptere! Jeg har virkelig følt med dere de siste ukene.

    Men altså, de der nattlige stevnemøtene syns jeg du skal slutte med. Uansett hvor hardt du prøver klarer du ikke å trøkke en unge ut den veien, du må nok gjøre som alle oss andre og få den ut samme veien som den kom inn ;-)

    Etter Anonymous Anonym, Klokken 2:46 p.m.  

  • Gratulerer med solgt leilighet. Tenker dere er lettet over å få det ut av verden. Blir spennende å se hvor dere ender opp til slutt. Lykke til med jakten. *klem*

    Etter Anonymous Anonym, Klokken 5:34 p.m.  

  • Så flott at dere fikk solgt leiligheten, gratulerer så mye. Lykke til med fødsel og jakt på nytt sted å bo. Ha en fin uke.

    Etter Anonymous Anonym, Klokken 6:50 p.m.  

  • Venter i spenning her nå på om det snart kommer ett lite gull der hos dere. Må si at jeg har sittet og kost meg med å lese bloggen din. Lykke til framover.

    Etter Anonymous Anonym, Klokken 7:54 p.m.  

  • Gratulerer med salget, kjekt å få det overstått tenker jeg. Håper dere snart finner et sted dere kan bo permanent også. Klem

    Etter Anonymous Anonym, Klokken 8:07 p.m.  

  • Gratulerer med salget, og håper formen er bedre .. og lykke til med lille Cruz.. nyt tiden, slapp av og kos dere masse..

    Etter Anonymous Anonym, Klokken 8:37 p.m.  

  • Hei:0) Så kjekt å høre at dere har fått solgt, og nå endelig kan slappe av på en "front". Spennende å følge med videre...;0)

    Vi savner deg her i Bergen og på jobben spør de hvordan det går med deg og om lille Cruz er kommet:-)

    Tenker på dere! Klem fra oss her på "toppen" av Laksevåg. PS. I dag er Ronja ett år, så det ble feiret meg Hot dogs og deilige muffins som unge frk. Fryd laget.

    Etter Blogger Fru Fryd, Klokken 10:28 p.m.  

  • Gratulerer med salg! Dere finner nok noe like fint i Stavanger skal du se, men Bergensatmosfæren blir vanskeligere å oppdrive :) Lykke til med de neste ukene!

    Etter Blogger Margrethe, Klokken 8:05 a.m.  

  • Gratulerer med salget :) var nok en lettelse å få unna.. spennende å følge med jakten på ny bolig :) og fødsel av den lille selvsagt :) ha en superfin dag!!

    Etter Anonymous Anonym, Klokken 9:07 a.m.  

  • Det blir spennende å se hvordan boligjakten går! Følger spent med på både det og lille cruz sin "åpenbaring" eller hva man skal kalle det;)

    Tror eventyrteppet blir fantastisk når det blir ferdig. Nå er det ca. 70cm bredt, så jeg har en del igjen, men jeg tar min plass i sofaen med det håndarbeidet, det kan jeg love deg!=P
    Jeg er forresten helt enig i at det er mer potensiale i mitt stilleben enn standard fruktfat=D

    Lykke til med både ditt og datt!

    Etter Blogger Frk.Badegakk, Klokken 2:12 p.m.  

Legg inn en kommentar

Abonner på Legg inn kommentarer [Atom]



<< Startsiden