Cruzidulls gale verden

mandag, mai 05, 2008

Møt Wendy og Wendy og Wendy

Det er mange fine interiørblogger der ute i verdensveven. Folk som blogger om ulike stilarter og tilsynelatende bruker all sin fritid på oppussing og nettshopping. Disse lever i, eller skaper i alle fall illusjonen av å leve i en boligannonseidyll som kommer få andre til gode.
Min samboer og jeg lever for tiden godt i en lånt sokkel uten innslag verken av New England eller Fransk landliv, men han er uansett blind for interiør og jeg har andre ting å tenke på om dagen. Soverommet vi disponerer tilhører egentlig en 9 år gammel pike, og her gjelder hest for alle penga! Jeg tenker litt som Øystein Sunde; "hest er best på midten, midt i mellom kjeften og dritten", men bruker likevel noen minutter hver morgen på å filosofere over hesteeieres uendelig dårlige fantasi. For noe må det jo være når absolutt alle hestene på veggen heter Wendy?
Jeg håpet i sist innlegg at neste babyplagg produsert og blogget chez Wendys og Cruzidull ville bli med innhold, men den gang ei. Enten strikker jeg for raskt eller så har LilleCruz bestemt seg for å bli og slik situasjonen er nå er nok det siste mest aktuelt. I følge Dyveke får jeg skylde meg selv når jeg fôrer henne med solo og fruktnøtt. Dyveke er nemlig av den mening at LilleCruz ville fått mer fart på seg om jeg fylte på med rødvin, hvitløk og whiskey. Fristende til tider, men er LilleCruz det minste lik sin mor er neppe dette en diett som får henne til å forlate nachspielet... og er hun det minste lik sin mor kommer hun neppe til tiden heller...
Forøvrig har jeg vært heldig og fått et aldeles bedårende lite mønster i presang. Hadde litt knot i oppstarten og rekket opp en gang før jeg innså at det til tider kan være lurt å lese mønsterforklaringen, og da hele mønsterforklaringen, også den som fortsetter på linjen under. Med små lykkebiller får jeg hjelp til å holde tungen rett i munnen underveis og nå går det unektelig rette veien! Det som bare var kosestrikk i går kveld har imidlertid blitt litt av et press i dag, for i natt fikk jeg plutselig for meg en skrekkvisjon: LilleCruz vil ikke ut før denne er ferdig! Kan det tyde på at jeg er litt lei når jeg er oppe og strikker før kl 08:00 på morgenen?
Jeg er heldigvis forskånet fra de fleste svangerskapsrelaterte plager, men ser veldig frem i mot at det å snu seg i sengen igjen vil bli et "ett-trinns-prosjekt" og ikke en imitasjon av en blåhval på land. At vi heller ikke har fått ned sengen vår enda, men sover på to madrasser på gulvet bidrar jo til at jeg føler meg litt ekstra grasiøs alle de ganger jeg må ake meg opp og ut i løpet av natten. Heldigvis kan det ikke være lenge igjen nå.
Må avslutte med å vise frem bildet av en kjekk ung mann jeg traff i går. Til min store overraskelse het han faktisk ikke Wendy, så noen originaler finnes det tydeligvis der ute i hesteverden og. Denne unge mannen dultet mulen sin borti LilleCruz flere ganger, som for å si at det faktisk ikke er så ille her på Klepp og at hun godt kan komme ut nå (noe jeg forøvrig er helt enig i). Så da gjenstår det bare å finne ut hva LilleCruz skal hete. Noen forslag?
Nei, jeg har et plagg å strikke og én dag til termin!
Ha en fin mandag!

20 Kommentarer:

  • Ehm Wendy? hihi, eller Marte, Marie, Mette, ja hva mer har jeg foreslått i løpet av de siste mnd? Jeg kommer jo aldri til å bli hørt, så derfor bare kommer jeg med noen navn jeg! Ja også Fredrikke selvsagt...

    Og den tingen du strikker på er jammen fin!!

    Etter Anonymous Anonym, Klokken 10:32 a.m.  

  • Du glemte helt at chili også hører med i dietten!

    Forøvrig syns jeg jo at Cruzifix er et selvsagt navn på arvingen, det funker på de fleste språk unntatt bergensk ;-)

    Etter Anonymous Anonym, Klokken 10:38 a.m.  

  • Hadde jo og tenkt å forslå Wendy da fniiiis, men det finnes sååå masse flotte navn, EG liker veldig godt noe så enkelt som Sara! Eiren er og flott syns eg, ikkje ta en navn som alle heter, det er sååå pes når de er i barehagen for da blir det Caroline K. og Caroline B, skjønner?? Masse lykke til hvis du kommer på termin, men det er jo mulig at det kan bli en slitsom 17.mai da!!!! Du kan fort gå 2 uker over tiden før de gjør noe vettu, så bare strikk du! Begynn på noe som absolutt bare mååå være ferdig før hun kommer, for da kommer hun nok! Fniiis! Gleeeed deg! Kos deg og ha en strååålende uke! Klem og kos fra Vibbedille

    Etter Anonymous Anonym, Klokken 10:51 a.m.  

  • Du er klar over at Wendy er bladet disse bildene er hentet fra, og ikke navnet på hesten(e)?

    Lykke til med termindato!

    Etter Blogger PerJorun, Klokken 10:52 a.m.  

  • På Norske talenter var det ei som het Irelin. Det navnet smeltet meg helt, helt nydelig!

    Etter Blogger PerJorun, Klokken 10:58 a.m.  

  • Wendy er jo et godt forslag. Ikke Cruz, for det heter gutten til Beckham. Jeg liker godt Marie, Nikoline, Eline, Sara, Ulrikke (garnrelatert), Dyveke :), Anna eller Elida (Mine bestemødre), Johanne, Selma, Alma, Sunniva, Signe, Pia, Thale,og så kommer jeg ikke på flere. Gud, glad det ikke meg som skal velge navn! Håper dere finner ut av det. Kanskje dere ser det på henne når hun kommer? Lurer på hva jeg hadde valgt i dag *tenke* Lykke til i alle fall:)

    Etter Anonymous Anonym, Klokken 11:23 a.m.  

  • Nå er det nok helt sikkert ikke lenge igjen til du får hilse på huleboeren din! Tipper du gleder deg noe enormt - både til å bli ferdig, men også til å bli kjent med den lille.
    Navn er kjempevanskelig! Vi hadde mange runder når vi skulle bestemme oss for navn... Når vi ventet sistemann var alternativene Johan og Serianna - det ble en liten Johan, så du kan gjerne få Serianna-navnet. Jeg synes det er aldeles nydelig, men så het jo bestemora mi det...
    Lykke til med det nært forestående - og neste gang jeg er innom, satser jeg på at det er babybilder her ;)

    Etter Anonymous Anonym, Klokken 11:58 a.m.  

  • Eg skal vel ikkje nemne opp alle prosjekta Snuppa mi ville ha ferdig før ho kom ut...men har du strikka kosedyr?

    Namn får du finne ut av sjølv...vi brukte oldemormor sitt og oldemormora vart så sjokkert at ho ikkje lot høyre frå seg på to veker.

    Etter Blogger Unknown, Klokken 12:16 p.m.  

  • Helene Selma Gabriella Kornelia Ulrikke Krusedullsdatter. Hva annet?

    Etter Anonymous Anonym, Klokken 1:03 p.m.  

  • Wendy Cruz. Haha! Håper du får det som du vil og at hun spretter ut før 17.mai =) søte babybooties.

    Etter Blogger frksnupp, Klokken 1:26 p.m.  

  • Hva med Grethe, Margaret, Kari Ann,
    Elisabeth, Gry , Gro, Ada, Maren, eller Helena?

    Etter Anonymous Anonym, Klokken 4:14 p.m.  

  • Så mye fint du har laget.Det blir etterhvert en velkledd ung dame,bare hun tør å komme ut.Ikke lett det der med navn.Det er jo så mange fine.Datteren min heter Jill.Det er jo selvfølgelig det fineste navnet i hele verden.Lykke til:)

    Etter Anonymous Anonym, Klokken 5:54 p.m.  

  • Lykke til med fødsel, navnevalg og melkespreng! Klem

    Etter Anonymous Anonym, Klokken 5:57 p.m.  

  • Hvis du vil ha noe som ikke mange andre heter - så er Inghild et godt valg!! Erke-norsk også!:-)

    Etter Anonymous Anonym, Klokken 7:05 p.m.  

  • Grattis med termindato idag :) Blir spennende å se når hun bestemmer seg for å møte verden nå da. Lykke til!

    Etter Anonymous Anonym, Klokken 10:56 a.m.  

  • Se der ja, Nå er hun nok snart her! Navn kan være vanskelig, om det ikke er et som kiler seg fast i topplokket og attpåtil viser seg å passe. Sånn var det med Sofie her hos oss. Hadde Nikolai vært en jente, ville navnet vært Rikke.

    *venter i spenning*

    Etter Anonymous Anonym, Klokken 12:36 p.m.  

  • Hei.

    Så mye flott du har i bloggen din.. Lille Cruz kommer ikke til å fryse i alle fall! Lykke til med fødselen, så håper jeg det ikke tar altfor lang tid for din del.

    Etter Blogger HamarJente, Klokken 7:14 p.m.  

  • Hun kommer nok når hun er klar skal du se ;o) Lykke til! Hun kommer i alle fall ikke til å mangle varme klær.

    Jeg er veldig svak for jentenavn som slutter på a - og Hanna er en klar favoritt :o) Embla er også fint, men det begynner vel kanskje å bli et typisk motenavn, eller?

    Etter Blogger Inger , Klokken 12:35 p.m.  

  • Margrethe er veldig pent, det synes jeg selv når jeg prøver være objektiv.

    Vi gleder oss!

    Etter Blogger Margrethe, Klokken 5:15 p.m.  

  • Må først bare takke for en herlig blogg, blir bare så godt humør hver gang jeg titter innomm.... navn ja, det er IKKE lett.. Min datter heter Emely Maria, selvfølgelig fint. fnis.. men om min førstefødte hadde blitt jente, så skulle han (ja ble ikke jente) skulle han hett Maria Ailin.. ellers synes jeg enkel navn er vakkert, som Mina og Lotta,Erle og Sunniva er og fint synes jeg.. Ønsker deg lykke til med navnvalg og håper lille Cruella (glis )snart finner tiden moden til å hilse på verden..

    Etter Anonymous Anonym, Klokken 10:09 p.m.  

Legg inn en kommentar

Abonner på Legg inn kommentarer [Atom]



<< Startsiden