Cruzidulls gale verden

lørdag, mai 03, 2008

Og alle gode ting er tre?

Ja, i dag skriver vi 3. mai. Det er tre dager til termin. Tre dager til vi blir TRE i familien... i følge terminen altså. LilleCruz selv virker svært uberørt av det hele og har tilsynelatende ingen hast med å hilse på den store verden. Gratis husvære, hvem kan vel klandre henne? I mellomtiden har jeg endelig fått ferdigstilt omslagsjakken. Gikk som ventet tomt for brunt underveis, men syns ikke denne varianten ble så ille heller. Var på treff hos Linus da jeg skulle strikke ermene, skravlet meg litt vekk noe som resulterte i at de ble eh... noe lenger enn oppskriften tilsa, men med brettekant og litt brunt nederst så ser det unektelig ut som om det var ment å være slik, ikke sant? Nøstebarns omslagsjakke str. 0-3 mnd (med ekstra lange ermer). Veldig greit mønster, så ser ikke bort i fra at det blir flere av disse.
Har svingt rundt med hespetre og nøstemaskin og forvandlet postpakken min til ferdige fristelser. Nå ligger de klare i påvente av nye prosjekter. Problemet er bare at det er så mye fint å velge i der ute at jeg rett og slett ikke vet hva jeg skal ta meg til? Lurer på om jeg skal ta meg en runde på Ravelry, mulig det dukker opp noe der... og hvis ikke har jeg jo alltids nøstebarnboken å falle tilbake på.
Ja, helt prosjektløs er jeg jo ikke. Måtte teste det nye garnet og resultatet ble sjokkrosa, sparkesikre babysokker som Malin deler mønster på. At jeg også har noen gamle ufoer på lager snakker vi ikke for høyt om, for de er jo nettopp det om dagen, på lager. Derfor kan jeg, helt uten dårlig samvittighet, konsentrere meg om nye ting. Enn så lenge er ikke det mere spennende enn at jeg har lagt opp til enda ett par babysokker, siden oppskriften var så enkel at den nesten strikker seg selv mens jeg gjør andre ting. Som å skrive her. Eller ruge baby.
Forøvrig har jeg spist store mengder kanel i dag, så håper jeg slipper å skrive "på den fjerde gjelder det", men siden LilleCruz tidligere har klamret seg fast både gjennonm husvask, omgangssyke og annet såkalt fødselsfremmende stimuli, så er det vel fåfengt å håpe at neste gang jeg blogger et babyplagg... så er det med baby i!
Men det er lov å krysse fingrene!
God helg!

14 Kommentarer:

  • Jeg har ingen fødselsfremmende tiltak å anbefale. Bare lat som ingenting, så kommer hun nok ut når hun og du er klar. Omslagsjakken ble kjempefin. Kanskje du kan strikke litt rosa nedover på bolen senere, så varer den til Lille@ er tre.
    Ha en fin helg videre. *klem*

    Etter Anonymous Anonym, Klokken 7:45 p.m.  

  • Så fin som omslagsjakken ble, vet du nå begynner jeg og glede meg til og se det lille vidunderet også..
    Ha en fin helg alle tre :-)

    Etter Blogger Unknown, Klokken 7:53 p.m.  

  • Omslagsjakka ble fin den, og jeg regner med at den snart blir brukt. Lykke til videre med ruginga, og så blir det vel baby snarere enn man venter.

    Etter Anonymous Anonym, Klokken 8:59 p.m.  

  • Lykke til ihvertfall!!

    Etter Anonymous Anonym, Klokken 10:30 p.m.  

  • Den omslagsjakka ble knallfin sånn. Bør ikke være anderledes synes jeg. Og lykke til i dagene mot termin :-)

    Etter Blogger PerJorun, Klokken 11:07 p.m.  

  • Så flott den ble! Jeg synes det ble fint med kontrastfarger:)
    Så kjekt at du har truffet Linus, hun er jo så morsom og grei.
    Lykke til med de få dagene som er igjen.

    Og ut og løøp!

    Etter Anonymous Anonym, Klokken 11:11 p.m.  

  • Skal si det går unna på pinnene dine, du er kjempe flink:0)

    Omslagjakken ble kjempe lekker. Manke klemmer og hilsener fra solfylte Bergen

    Etter Blogger Fru Fryd, Klokken 11:50 p.m.  

  • Hun kommer nok snart nå som både sokker og jakken er ferdig...Du går i allefall en utrolig spennende og magisk tid i møte...Lykke til i massevis!
    MVH Malin/knitgirl

    Etter Anonymous Anonym, Klokken 12:38 a.m.  

  • Den jakka var jo nydelig da!! Og angående fødsel så er det masse folk som fødes for sent og noen av oss blir til og med fine folk av...hehe.....vil ikke bedømme meg da;-)

    Etter Anonymous Anonym, Klokken 3:52 a.m.  

  • KJempe fin ble jakken.
    Gleder meg til å se lille nusset i den.Lykke til.

    Etter Anonymous Anonym, Klokken 10:40 a.m.  

  • Fin omslagsjakke og babysokker.

    Etter Blogger Niko, Klokken 11:44 a.m.  

  • Jeg kan stille din niese til disposisjon for bilder i babyklær jeg. Annie vil gjerne ha mer strikket tøy fra tante hun....

    Etter Anonymous Anonym, Klokken 8:07 p.m.  

  • Så bra at garnet endelig kom fram, og at omslagsjakken er klar til bruk. Lykke til med fødselen, håper det skjer noe snart. :) Ha en fin uke.

    Etter Blogger Elisabeth MD, Klokken 7:07 a.m.  

  • Jeg tenker hun kommer i dag på bursdagen min jeg!

    Lykke til!

    Etter Blogger Strikkerier, Klokken 11:30 a.m.  

Legg inn en kommentar

Abonner på Legg inn kommentarer [Atom]



<< Startsiden