Cruzidulls gale verden

lørdag, mai 24, 2008

Second Sweetheart!

Eller egentlig tredje, for den første og største sweethearten sover mot brystet mitt i dette øyeblikk, men altså: jeg har endelig fått ferdigstilt den andre sweetheartkjolen. Begge er strikket i garn fra 123 knit og er ganske mye lenger enn strengt tatt nødvendig, og de er nøyaktig like store.
Kan jo i et tilfelle av ærlighet innrømme at da jeg blogget den første kjolen så var den verken presset eller satt knapper i, men denne gangen er de helt ferdige og her er bevis:
Jeg syns mønsteret i bærestykket er aldeles bedårende, og det gjorde seg veldig godt i dusrosa og grått, eller bæbæfarger. Ok, dette hørtes kanskje mystisk ut, og nei jeg er ikke beruset mens jeg skriver, men mottaker av kjolen vil forstå.
Inspektør snusen har foretatt grundig kontroll, og begge er tilsynelatende godkjent. Får håpe de er gode i bruk og, men først skal vi ha en varm sommer (ja, jeg har lagt inn bestilling!) og håper ullkjoler er overflødige enn så lenge.
Jeg har forresten mottatt noen awarder, og takker for dem. Hvem jeg sender den videre til må jeg ta i et senere innlegg, for nå har jeg alt brukt mine knapt tilmålte fem minutter her i bloggen. Forøvrig er det Melodi Grand Prix i dette øyeblikk, og som småbarnsforelder er det plutselig legitimt å lene seg tilbake hjemme i sofaen og nyte lørdagens tvunderholdning. Gjør du det samme?
God helg!

14 Kommentarer:

  • Aldeles nyyyydelige kjoler og eg gleder meg til bilde av tulla inni kommer!!! Du er jammen flink! Regner med at du virkleig koooser dge om dagen? Du må bare nyyyte det for tidne flyr såååå aaaalt for fort når de er små og nusselige! Håper eg snart får hilse på den lille, hun skal vel snart presenteres for strikkeverden på en aldri så liten kafe tur?? Hadde jo vært kos da! Her er det og GÅ kooos og eg heie meg ihjel på Maria, syns jo ingen til nå har overgått henen da! Ærligtalt så er dette ikkje musikk eg hører på til vanlig, men eg elsker sangen til Maria og den bare mååå vinne! Sitter å strikker kjøkken strikk for harde liver før garnet til årets sokker komme ri posten !gleder meg! KOOOOS dge og ha en herlig kveld! klem og kos vibbedille

    Etter Anonymous Anonym, Klokken 10:17 p.m.  

  • Kjempeflotte kjoler! Enig i at det mønsteret gjør seg ja:-) men jeg ser ikke på tv nei;-)

    Etter Anonymous Anonym, Klokken 11:06 p.m.  

  • Nydelige kjoler! Jeg er sikker på at lillemor blir, om mulig, enda mer bedårende med kjole på:)
    Jeg har akkurat satt med ned for å se på grand prix, etter å ha lest pensum i 10 timer + lest ferdig en god krim og tatt et langt bad:) Deilig!
    Ha en riktig så fin lørdagskveld! Nå er de ferdig med å stemme! Spennende:)

    Etter Anonymous Anonym, Klokken 11:08 p.m.  

  • Først- Gratulerer med veslejenta, hun er da aldeles nyyydelig. Det der med å jobbe med en hånd kjenner jeg igjen, bare vent snart har du ikke en hånd ledig en gang....Begge kjolene ble flotte, og fargene er deilige. Ha en god helg!
    Mvh Malin/knitgirl
    http://knitgirlinorway.blogdrive.com/

    Etter Anonymous Anonym, Klokken 12:26 a.m.  

  • Nydelige kjoler du har laget, og lilleCruz ser ut til å kose seg på armen din. Kos dere videre

    Etter Anonymous Anonym, Klokken 7:41 a.m.  

  • HURRA!!!! Annie gleder seg til å få strikkekjole....

    Etter Anonymous Anonym, Klokken 2:25 p.m.  

  • Skjønner godt at det er lett for å strikke flere av denne, kjempesøt kjole!

    Kos deg masse med lillecruz og rolige dager!

    Etter Anonymous Anonym, Klokken 4:01 p.m.  

  • Så fine kjolene var og så fine bilder! Jeg slappet av med god samvittighet til MGP i går også - idag svetter jeg over kjemibøkene og har datapause med ikke fullt så god samvittighet... du kjenner jo til fenomenet, så jeg regner ikke med medfølelse :) Kos deg med tulla!

    Etter Blogger Margrethe, Klokken 4:59 p.m.  

  • Flotte kjoler. Bare fortsett og nyt dagene sammen med lilleCruz.

    Etter Anonymous Anonym, Klokken 7:03 p.m.  

  • Det er en stund siden jeg har vært inne hos deg og jeg vil bare gratulerer deg så mye med jenten! Hipp hipp hurra! Så flott og du stråler på bildet der du demostrer at du for tiden bare har en hånd. Slik vil det nok bli en stund fremover;)
    Jeg må si som litt sånn utenforstående og det er at dette svangerskapet gikk jammen fort! Syned su nettopp fortalte på bloggen din at du var gravid.
    Men jeg vet jo at du ikke akkurat har den følelsen da:)
    Kos dere og gå ut og trill vogn i det nydelige været. Strikke kan du gjøre når du blir gammel og kun triller på rullatoren!
    Kjolene du har strikket er forresten aldeles nydelige:D

    Etter Blogger Petunia, Klokken 12:58 p.m.  

  • utfordring til deg i bloggen min. Kjolene er totalt nydelige!

    Etter Anonymous Anonym, Klokken 12:27 p.m.  

  • Hei... det ligger noe til deg i bloggen min..

    Ha en fortsatt herlig dag i tidklemmen, solen og kosen..

    Etter Anonymous Anonym, Klokken 8:49 p.m.  

  • Innom en tur for å snuse litt på LilleCruz, aldeles bedårende må jeg si! Og fine kjoler har du strikket også, jeg regner med at hun blir helt til å spise opp inni dem, når den tid kommer. Først bør vi vel helst håpe at behovet for ullkjoler ikke melder seg før september, - minst! Jeg er MER enn klar for full sommer jeg nå....
    Det ligger en utfordrings-sak til deg i min blogg også, ser det er flere som har tenkt å legge beslag på din data-tid... *fnis*
    Ha en superfin uke, og kos deg med LilleCruz så mye du kan, de blir så altfor fort store....

    Etter Anonymous Anonym, Klokken 2:01 p.m.  

  • Kjempefin kjole! JEg er stadig innom her og kikker :)
    PS en liten utfordring i bloggen min...

    Etter Blogger SiriL, Klokken 10:00 p.m.  

Legg inn en kommentar

Abonner på Legg inn kommentarer [Atom]



<< Startsiden