Cruzidulls gale verden

onsdag, mai 28, 2008

Reneste julaften!

Enten så har jeg vært grei i år, eller så har det rablet for julenissen, for her renner det over av overraskelser om dagen, og ikke bare resultat av nettshopping, som en kanskje skulle tro?
Bare se, jeg har fått en utmerkelse fra Kriistine, Irene og ToneM:
Slike utmerkelser gleder stort, tenk at faktisk noen finner mine skriblerier verdt å lese, det gjør det også verdt å skrive :D
Jeg vil sende denne utmerkelsen videre til fire stykker, og tro meg, det er vanskelig å skulle velge bare fire når det er så mange flotte blogger der ute. Mine kandidater denne gangen blir i alle fall:
Kiwa: Hun har helt nylig gjort seg ferdig med utdannelsen, samtidig som hun sjonglerer to katter og fire gutter, og strikker til alle, i alle fall de fire guttene. (Regner med at alle de som strikker vet at det er mye lettere å strikke til jenter enn til gutter!). Videre leder hun luer for huer, en along for de schizofrene, de som har mangehodede troll i hus, eller de som bare vil være ferdig i god tid med alle julegavene, for disse strikker minst én lue i måneden.
Tittei: er kiwas makker i luealongen. Hun har en vittig blogg med gode bilder som gjerne forteller en egen historie. Tittei selv er litt nettsky, noe sønnen tydeligvis utnytter for å finansiere legoforbruket sitt (det er jo kreativt, så litt av utmerkelsen må jo tilfalle ham og)
Dyveke: Denne damen vil du ikke komme på dårlig for med. Hun har erklært krig med pølseklype, oppvaskbørste og rødsprit, hovedsakelig mot brunsnegler og skjoldlus, men tør jo ikke tenke på hva hun kunne gjort mot en stakkars blogger. I tillegg strikker hun de mest kreative garderober til SOS-barneby som snart skal åpne i Bergen, men også de lekreste sokker sjal og plagg til "litt større brukere".
Irene: Strikker de nydeligste ting. Slik jeg har blitt kjent med henne var det kun svart og grått som gjaldt. Nå har denne damen begynt å ta farger, og til dels spreke farger i bruk. Det er kreativt det!

En ting er når det kommer overraskelser i bloggen, vel så gjevt er det når overraskelsene dukker opp i postkassen! Jeg bør kanskje innrømme at mesteparten tilfaller LilleCruz, men siden hun er så liten enda er det jeg som får gleden av å åpne disse pakkene! Hurra! LilleCruz er jammen heldig, hun får mange lekre leker og klær på denne måten. Bla. har Inspiro sendt usedvanlig lekkert babytøy fra det store utland og Irene har strikket en vanvittig flott ullgenser! Dessuten har min søster kjøpt en babycal for meg, og fylt opp resten av plassen i smartboksen med kupp fra babymesse og markedsdag i Bokstadveien. Både LilleCruz og jeg ønsker å sende en stor takk for alle disse overraskelsene.Jeg vet ikke om folk har fått med seg at jeg bor i huset til en bokhandler eller at jeg er glad i å lese og formelig fråtset i bøker mes jeg ventet på LilleCruz? Jeg har i alle fall blitt utfordret av Tittei, Erica, LilleBlå og SiriL:

- Pick up the nearest book.
- Open on page 123.
- Find the fifth sentence.
- Post the next three sentences.
- Tag five people, and acknowledge who tagged you.

Jeg lerser ikke så mye om dagen, så irriterende nok er boken som vanligvis er nærest samboerens MacBook, og den er det vanskelig å finne s. 123 på (jeg tør ikke forsøke i alle fall). Forøvrig var jeg heldig i går kveld, bare se:
Tror samboeren ble litt forvirret av at jeg først tok bilde og så rev boken ut av hendene på ham.
Here we go:
"Privat loans to merchants were forbidden; shipowners were permitted to raise money only from the State, which charged interest at 17 per cent. The Emperor instructed his provincial officials to treat bishops and clergy ‘like slaves’; to the monasteries he showed even more contempt (hence the wrath of Theophanes), quartering troops upon them, confiscating monastic properties without compensation and levying poll-tax on their tenants and employees. The economy was soon on a sounder footing than it has been for years."
Jeg utfordrer herved Inspiro, ToneM, Irene, Kriiistine og Kicki til å fortelle hva som står på s. 123 i deres nærmeste bok!
I mellomtiden kan du ta en kikk på den stakkars tommelen min, så kan jeg røpe at pekefingeren ser akkurat like ille ut. Jeg har nemlig ikke kommet helt inn i denne husmorrollen enda. Når jeg stresser med å få middagen ferdig til mannen kommer hjem, samt rydder kjøkken mens jeg skjærer løk og LilleCruz våkner med et hyl, da tenker jeg ikke på å legge fra meg kniven før jeg snur meg til frøknen og brått skjærer kniven inn i fingrene. Kan si såpass at svigermors mangehundrekroners kokkekniv, den skar fingre som om der var smør... Mitt husmorsforsøk endte med blodsøl, plaster, fornøyd LilleCruz og at mannen måtte gjøre ferdig middagen da han kom hjem. Sånn går no dagan.
Da hjelper det jo at Trultelene har gitt meg en annen utmerkelse:Jeg har forsøkt ressonere hvem som gjør min dag bedre, og rent bortsett fra LilleCruz, som er for ung til å ha egen blogg, så er det DU som gjør min dag bedre når legger igjen en liten hilsen til meg. Jeg blir så glad for alle små og store kommentarer her i bloggen, så tar du deg tid til å skrive en liten hilsen, så ta gjerne med deg banneret ovenfor med det samme, for da har du gjort min dag litt bedre allerede!
Ha en fin dag, her er det sommervær og om LilleCruz ønsker skal vi snart ut og trille.

4 Kommentarer:

  • Jeg kjenner meg igjen! Bare trøst deg med at du om litt ikke BARE greier å lage middag, men passe ungen, rydde lekene, støvsuge, vaske klær, skifte bleie OG strikke - alt på en gang. Har LilleCruz fått noe navn ennå da? Erica er veldig fint og litt spesielt :D

    Etter Anonymous Anonym, Klokken 1:42 p.m.  

  • Tusen takk for koselige ord. *hopper litt rundt* Akkurathva jeg trengte i dag!
    Tror du må få opp en barnegrind til kjøkkenet, eventuelt en Cruzedull-grind, og så må alle skarpe kniver låses inn.Kan ikke ha noe av denne fingerkuttingen!
    Forøvrig kan jeg anbefale lydbøker, lite å bla i og så deler du med Lillekruz. Tenk å få litteratur inn med morsmelken da.

    Etter Anonymous Anonym, Klokken 1:44 p.m.  

  • Dette har du fortjent! Gavene altså, ikke å nesten kutte av deg tommelen. Hvis vivi er så heldig å få adressen din, så kommer det pakke herfa også:) Hvis du ikke kommer til Bergen da?
    Kos dere masse!

    Etter Anonymous Anonym, Klokken 5:13 p.m.  

  • For et deilig bilde av far og datter!

    Etter Anonymous Anonym, Klokken 11:07 p.m.  

Legg inn en kommentar

Abonner på Legg inn kommentarer [Atom]



<< Startsiden