Cruzidulls gale verden

lørdag, juli 05, 2008

Yes, det er sommer...

... men likevel litt pes da det ble det noen uventede, men veldig hyggelige dager i Oslo. Storbyen bød som sedvanen er på sol og vanvittige tall på gradstokken. Herlig. Jeg fikk levert de ferdige maisokkene, og det virket absolutt som om de falt i smak hos mottaker.
Apropos sokker så har jeg ferdigstilt aprilsokkene i alongen. Oppgaven var fritt valg av garn og pinner, men det måtte være fletter. Innrømmer at jeg har jukset litte granne, for sokkene er egentlig en hauggammel UFO som jeg endelig har gjort ferdig. Regner like vel med å få dem godkjent, for alle vet jo at det er mye mer pyton å strikke ferdig et prosjekt som er lagt vekk enn å begynne på et nytt, og da særlig når grunnen til at det ble lagt vekk var en stygg feil, og at mønsteret er glemt. Eller hva?
Nå heter det seg i overskriften at det er SOMMER, og for at du ikke skal tro jeg har gått helt av skaftet med ullsokkproduksjonen så må jeg vise at jeg får med meg et av solemerkene for høysommer, nemlig jordbærsalg! Selv kan jeg knapt tenke meg noe bedre enn de røde godbitene, og det går med ganske mange her i løpet av en sesong, men en annen godbit er denne plakaten jeg kjørte forbi i Oslo. Bærene er kanskje norske, men neppe plakatkunstneren. Forøvrig stoppet vi der, men det var ingen dame som solgte bær ved Holmendammen...
Da jeg kom hjem (fortsatt ikke klart å venne meg til at Sandnes er hjem...) så var det jammen sol og varme her og, så i dag pakket vi pikk og pakk og dro på stranden, til veldig glede for liten og stor. LilleCruz, her smurt fra topp til tå i solfaktor 40, med solhatt og briller. Hønemor, jeg?
Forøvrig ikke så rent lite som må pakkes med for en dag på stranden med et lite gull. Som samboeren sa: den tiden da jeg kunne dra avgårde med kun et lite håndkle er visst forbi...
Sommeren er langt i fra er over, til tross for dystre værutsikter for morgendagen. Nyt den solen som er. God helg!

5 Kommentarer:

  • Du skriver alltid så morsomt, og det er gøy å se på bildene dine. Håper at dere koste dere på stranden, alle tre.

    Etter Anonymous Anonym, Klokken 9:47 p.m.  

  • Bare gled deg til hun blir større og dere skal på stranden med diverse badedyr *LOL*

    Etter Anonymous Anonym, Klokken 2:30 p.m.  

  • Lettvindt og fort gjort er det ikke å komme seg av gårde med en liten en nei, men det er jo veldig koselig da.
    Håper dere får mange solrike og flotte sommerdager framover.

    Etter Anonymous Anonym, Klokken 9:09 a.m.  

  • Så kule solbriller :) Det ligger en award til deg på bloggen min

    Etter Anonymous Anonym, Klokken 11:29 a.m.  

  • Flotte sokkar du har strikka!!

    Etter Blogger Fru Keilegavlen, Klokken 8:19 p.m.  

Legg inn en kommentar

Abonner på Legg inn kommentarer [Atom]



<< Startsiden