Cruzidulls gale verden

tirsdag, september 02, 2008

En stakket stund i solen!

Vi har hatt noen dager med sol. Alle som har vært midt i en (langvarig) flytteprosess har vel forståelse for at det er mye viktigere å ta en time (++) i solen, enn å tømme disse kassene som er uendelig i antall og tilsynelatende rommer mer enn vesken til Mary Poppins.
Problemet er bare at på en slik solfylt stund ble hele den delen av skjørtet jeg hadde "spart" til Tanangertreffet ferdig strikket. Å strikke 9r 2vr i noenogtyve cm er fint forenelig med et støyniva lik orkanen Gustav, som jeg forestiller meg det blir når nermere 100 strikkeglade damer skal samles i Tananger til helgen. Å øke og felle i hytt og gevær, mens man fletter til høyre og venstre, to eller fire masker av gangen krever derimot en rett tunge i lukket munn. Siden jeg liker å skravle og ikke helt ser for meg muligheten for å tie så lang tid det tar på siste del av kjolen la jeg like så godt opp til et nytt prosjekt (hurra for multiple w.i.p.s!). I nøstebarnboken er det nemlig mange prosjekter i glattstrikk, så med prosjekt 1 r 1 r 1 r 1 r... på pinnene er jeg klar for Tananger.
For å feire dette tilfellet av genialitet som rammet meg, gikk jeg inn på 123knit. Kort tid etter fikk jeg mail om at pakke var på vei i posten. Kan ikke skjønne det? *ehem*
Med en helg på trappene hadde jeg litt ambivalente følelser for om jeg ønsket at pakken skulle komme eller ei. Garninnkjøp er nemlig ikke noe jeg nødvendigvis må dele med samboeren... Lørdag var jeg først i posten, rede for å smugle inn eventuelle bevis på utskeielser, men et enslig hespe som ærlig og redelig var vunnet kan man trygt vise frem! 
Heidi Kim feiret nemlig Norges Sprangmedalje i OL med en aldri så liten konkurranse i bloggen. Og tenk, jeg vant! Ja, for jeg  vil mene at en trøstegevinst også er en seier! I alle fall når trøstepremien er et deilig hespe fra HK´s egen produksjon. Jeg digger navnet: BFL-Figgy Pudding, og LilleCruz digger tydeligvis strukturen. Selvfølgelig må jeg lage noe til henne, men hva?
Stor takk til HK for denne flotte overraskelsen!
Mandag kom derimot garnet fra 123knit! Hell i uhell eller avslørt? Jeg var nemlig i postkassen kl 15:30 og fant ingen ting. Da samboeren kom hjem fra jobb noe senere stod han plutselig med en stor pakke i hendene. "garnet ditt har kommet" sa han sarkastisk, siden han påstår at jeg har nok garn?!?  (nå skal vi uansett ikke flytte mer på en stund!). Siden han da allerede har sett det kan jeg dele herligheten her:
Unnskyldningen er selvfølgelig at han har lagt inn en ganske snedig strikkebestilling, og slikt må man jo handle inn til, ikke sant? (det har da ingen ting å si om transaksjonen var gjort før bestillingen kom!) Dessuten har han nettopp kjøpt seg en fancy ny  klokke, og da må jeg jeg kunne bruke en liten blå seddel på garn, ikke sant? Hm... lurer på hvor lenge den unnskyldningen kan brukes?
Uansett viser LilleCruz tegn på å ha arvet sin mors forkjærlighet for garn, selv om jeg ikke akkurat fristes til å spise det...
Jeg var litt usikker på om jeg hadde nok garn til genseren jeg har lagt opp til, men når noen tydelig ser ut til å like oransje er det ikke verre enn å lage litt striper om det skulle røyne på.Når jeg tenker etter har jeg faktisk strikket en del annet i det siste og, to barneluer, halvannen barnevott og et par raggsokker str. 1 år, men har visst helt glemt ut å ta bilder. 
Nei, nå er det vel på tide med litt husmorsysler. Lurer på å sette en brøddeig, lage en liste for nødvendige innkjøp og så er det et aldri så lite syprosjekt som må være ferdig før helgen. Håper at duften av nybakt brød vil spre seg i nabolaget og gjennopprette synet på oss som normale mennesker. Jeg tror nemlig vi må jobbe en stund for det nå, etter som vi ribbet alle prydbuskene i nabolaget for bær i helgen! 
Lilja har minnet meg på at jeg har passert 50 000 besøkende i bloggen! Selv om telleren min hikker en del, og vel halvparten av disse treffene må være forfatteren selv så er vel 25 000 eksterne treff et betydelig antall? Jeg har dessverre latt morsomme trefftall, bloggens ett og toårsdag (!) samt innlegg nr 300 (!) passere i stillhet. Nå er det meldt noen dager med gråvær. Om jeg får tatt kraftig tak i meg selv og muligens får litt oversikt over hobbystæsjet mitt i løpet av denne uken kan jeg si såpass at det er en aldri så lilten konkurranse i emning i denne bloggen og! 

5 Kommentarer:

  • Her var det mye deilig garn og nydelig bilde av lillecruz.Ha en strålende uke.

    Etter Anonymous Anonym, Klokken 2:50 p.m.  

  • Så mye fint du produserer av garnet så er det vel ikke noe problem at du har nok til å holde det gående ei stund, lagerplass er det vel også i det nye huset? Garn er da myyyye mer nyttig enn ei ny klokke!

    Gleder meg til å få besøk av deg og Lillecruz snart :-)

    Etter Anonymous Anonym, Klokken 3:08 p.m.  

  • Så fint et glimt av Lillecruz! Du får strikke en genser til samboeren, så skal du se han varter deg opp etter alle kunstens regler for å sørge for at du får tid til å strikke på den. Og såklart må du smøres med garnkjøp!

    Etter Anonymous Anonym, Klokken 3:57 p.m.  

  • Hm, rart det der, jeg får også en mail om pakke på vei når jeg har vært innom 123knit... krremt :)

    Etter Blogger khs, Klokken 5:32 p.m.  

  • Kjekt at du likte garnet, Lillecruz ser ut som hun har arvet sin mors kvalitet sans for garn :o))

    Skal bli spennende å se hva du strikker til henne :o)

    Etter Anonymous Anonym, Klokken 2:23 a.m.  

Legg inn en kommentar

Abonner på Legg inn kommentarer [Atom]



<< Startsiden