Cruzidulls gale verden

onsdag, august 27, 2008

Se min kjole!

Jeg lovet i sist innlegg å vise frem  noe jeg har laget selv. Fo ja, her står til liv og ja, Cruzidull strikker fortsatt!
Det var absolutt ikke meningen at det skulle gå ukesvis før ny oppdatering kom, men min stakkars pc er for tiden på rekovalesensopphold i Oslo. Dessverre er dens fremtid usikker. Mens jeg venter på tilbakemelding på om pluggen må dras ut for godt har jeg fått låne samboerens PowerBook. Mac´en og jeg har hatt det som kan kalles en vanskelig start, men etter litt om og men begynner vi nå å bli litt mer vennskapelige. Rent bortsett fra at han fortsatt nekter meg innsyn i nettbanken lar han meg i alle fall få redigere bilder til bloggen. Hurra. Og hvem vil vel egentlig se de røde tallene uansett...
Tilbake til teamet for dette blogginnlegget, midt oppi sykdomsforløp og nye bekjentskaper har altså Cruzidullen fått strikket litt i løpet av sommeren. Når Cruzinen nå skulle døpes i august måtte hun selvfølgelig få en strikkekjole av tante Cruzidull, ikke sant? Inspirert av den nydelige uglejakken LilleCruz fikk av Tutten har jeg strikket kjolen i samme mønster av Else Schjellerup. Var jo helt umulig å fange fargene i bildet, men garn, perler og bånd er faktisk i samme nyanse.
I samme fargenyanse er også smykket som samboeren og LilleCruz var med på. Selv må jeg faktisk si meg godt fornøyd med det ferdige resultatet, selv om jeg hatet hele ideen da ugleøynene skulle sys fast! 18 ugler, hver med TO øyne som måtte sys fast og festes hver for seg slik at ikke ivrig pillende små fingre skulle kunne rive løs og spise... Heldigvis er slikt fort glemt og kjole nr to er alt på pinnene. Har stoppet halvveis i skjørtet da, for tenker meg at 9 r 2 vr må være passende hjernedødt til neste helg når nær 100 gale damer skal samles utelukkende for å strikke og skravle. (Likevel, når jeg tenker etter, så spørs det om jeg ikke heller bare burde finne meg noe som kun er i rettstrikk...). Om LilleCruz får perler på sin kjole? Vel, det gjenstår å se hvor kort hukommelse moren har...
Uansett har jeg et håp om at kjolen falt i smak. At den allerede var i bruk dagen etter dåpen kan vel tyde på det? Jeg har forøvrig også et håp om at min pc snart blir frisk, eller at jeg vinner i lotto slik at jeg kan kjøpe en ny, en mac!
LilleCruz ønsker å hilse til alle som er innom. Hun har blitt en skikkelig smultbolle i løpet av sommeren, og danket ut sin 2 1/2 måneder eldre cruzine på vekta. Slå den du!

19 Kommentarer:

  • Å :) Det var en nydelig kjole!

    Etter Blogger Beate, Klokken 11:20 a.m.  

  • Aldeles nydelig kjole! Tror jeg må sjekke ut oppskriften, og kanskje strikke julave til en liten tremenning.

    Etter Anonymous Anonym, Klokken 12:02 p.m.  

  • Helledussan for en nydelig kjole du har strikket. Den er bar hetlt bedårende :-)

    Etter Anonymous Anonym, Klokken 2:01 p.m.  

  • ååå så søt da!!!

    Etter Blogger Fjellrosa, Klokken 3:31 p.m.  

  • Så nydelig og søt kjole du har strikket.

    Etter Blogger amylin, Klokken 5:12 p.m.  

  • Å så nydelig kjole.

    Etter Anonymous Anonym, Klokken 6:49 p.m.  

  • Så søt kjole du har strikket, Cruz!! Kjekt å få oppdaering fra deg igjen :-)

    Etter Anonymous Anonym, Klokken 7:50 p.m.  

  • Nydelig kjole, Cruzidull! Og klart du må ha perleøyne på den neste også.

    Etter Anonymous Anonym, Klokken 8:15 p.m.  

  • Det var en nydelig kjole! For en fin dåpsgave å få:)

    Etter Anonymous Anonym, Klokken 8:28 p.m.  

  • Så fin kjole de unge frk. har fått/får, ble nesten (og bare nesten)litt verpesjuk...:0)

    Etter Blogger Fru Fryd, Klokken 10:40 p.m.  

  • Åh.. så nydelig kjole!

    Etter Anonymous Anonym, Klokken 11:45 p.m.  

  • Kjempesøt kjole.

    Etter Blogger Niko, Klokken 9:24 a.m.  

  • Uglekjolen ble utrolig vakker i hvitt! Har strikket den i gammelrosa, og ja, det er en tålmodighetsprøve å sy på alle perlene. Ble fort glemt her i alle fall, har planer om en til nemlig. Håper pc`en din blir frisk. Større sjanse for det enn at det dukker opp en Lottogevinst :)

    Etter Anonymous Anonym, Klokken 3:15 p.m.  

  • Kjolen ble aldelels nydelig.Ha en strålende helg.

    Etter Anonymous Anonym, Klokken 7:14 p.m.  

  • Nydelig kjole!

    Etter Blogger turvid, Klokken 8:19 p.m.  

  • Kjolen er helt herlig! Liker den stripe effekten, og sløyfa var prikken over i-en!
    Ha en fin helg til deg!

    Etter Blogger randi K design, Klokken 3:46 p.m.  

  • Så utrolig flink du er som lager slike kjoler både til cruzine og til din egen lille skatt! Og så var det utrolig godt å se nyheter fra deg her inne igjen! Klem.

    Etter Blogger Lilja, Klokken 9:59 p.m.  

  • Nydelig kjole til en liten tulle:)
    Mønster på babyrusselester finnes i Rauma Babydesign 072R.

    Etter Anonymous Anonym, Klokken 2:28 p.m.  

  • Cruz: Jeg hadde satset på å bli besøkende nr. 50000 hos deg, men noen rakk det før meg, og jeg ble nr 50001! Gratulerer med over 50000 besøkende!

    Etter Blogger Lilja, Klokken 7:42 a.m.  

Legg inn en kommentar

Abonner på Legg inn kommentarer [Atom]



<< Startsiden