Cruzidulls gale verden

fredag, september 26, 2008

En cruzifant kom marsjerende...

Jeg er inne i en periode med små prosjekter. Det høres enkelt og greit ut, ikke sant? I utgangspunktet burde et slikt småprosjekt kunne startes og avsluttes innenfor det samme døgnet. For en rutinert strikker kan det nok det, men for en lettådistrahereCruzidull kan slikt ta noe lenger tid... Planen er i alle fall å strikke opp et utall varme sokker til LilleCruz. Hadde vært fint å ha et lager nå som sommeren er på hell, og selvfølgelig må de matche klær hun har fra før. De grå i garn fra 123knit er allerede godt brukt, mens de turkise i nøstebarngarn nettopp ble montert. Begge parene ble ferdige i forbindelse med Bergensoppholdet. Faktisk bærer den ene turkise sokken sitt tydelige preg av nettopp dette. Jeg er nemlig ikke kjent for å være den mest produktive under strikketreff, og som regel må jeg starte med å rekke opp når jeg skal fortsette prosjektet. Når jeg nå monterte sokken lurte jeg på hva i alle dager som hadde stukket meg da jeg plukket opp maskene på foten, men selvfølgelig... Jeg lot den være som den var og så kan jeg se det som et minne fra en hyggelig kveld...Jeg liker godt både nøstebarngarnet og nøstebarnboken, men har funnet ut at madam møllers babysokker ikke er noe særlig i bruk. Derimot har Malins sparkesikre sokker blitt en favoritt i heimen, og det er også de jeg nå forsøker å masseprodusere (i den grad to og et tredjedels par kan kalles masseproduksjon). I all rettferdighets navn kunne de grønne godt ha blitt ferdige for noen dager siden da jeg bare gikk og ventet på en telefon, men ettersom garnet omtrent tovet i det jeg strikket lot jeg det være.... Telefonen jeg ventet på?
JEG HAR FÅTT NY JOBB!
Nå er jeg strålende fornøyd, for etter at jeg reiste fra Bergen har det vært et usikkerhetsmoment, men nå begynner alle brikkene å falle på plass. Det er fortsatt en stund til jeg begynner, men innen den tid har jeg sagt ja til å være med på et seminar. Selvfølgelig blir det spennende å få hilse på alle mine nye kollegaer samt å få en faglig oppdatering, men akkurat nå greier jeg bare å fokusere på én ting. Sove. En heeeel natt. Uavbrutt. Alene. 
Ah!
Nå skal jeg bare nyte resten av permisjonstiden med fantastiske LilleCruz og fortsatt leve i den illusjonen om at det er leeeeeenge til samboeren overtar.

5 Kommentarer:

  • ja slik er det i min verden og..små prosjekt som egentlig burde vært ferdige i forrige århundre, men den gang ei...små lillecruzsokker er jo og ett must...nusselige var de..
    ha en strålende helg

    Etter Anonymous Anonym, Klokken 3:26 p.m.  

  • Gratulerer, gratulerer, gratulerer med ny jobb! Så spennende da! Jeg er også en stor fan av småprosjekter, men akkurat nå er jeg visst mest fan av INGEN prosjekter....

    Ha en herlig helg!

    Klem fra vivi

    Etter Anonymous Anonym, Klokken 4:29 p.m.  

  • Grattis med ny jobb!!!
    Småprosjekt er nesten det eneste som blir gjort her i huset - bortsett fra nå - hvor det er minimalt med strikking.
    Ha en super helg!

    Etter Blogger Inger , Klokken 5:30 p.m.  

  • Gratulerer med jobb, så herlig!

    Og takk for at du deler babysokke-erfaringer. Min lille er ikke klekket ennå, så det kan være greit å høre fra noen som har prøvd.

    Etter Blogger Guro, Klokken 7:26 p.m.  

  • Gratulerer med ny jobb! Jeg har også fått ny jobb. Garnkjøpestopp har jeg også. Har ikke kjøpt garn etter jeg kom fra Tananger og skal ikke kjøpe mer garn i år. Mannen min tror ikke jeg klarer det, så jeg har sagt til han at han bare kan begynne å planlegge en premie til meg. For om jeg ikke kjøper mer garn i år fortjener jeg klart en premie, ikke sant?

    Etter Anonymous Anonym, Klokken 1:16 p.m.  

Legg inn en kommentar

Abonner på Legg inn kommentarer [Atom]



<< Startsiden